Huishoudtopic #1

Ahhh. Mijn kater is de liefste en braafste. Doet letterlijk niets fout. Zijn zusje is een DRAAAAAAK (en ja alles moet kapot). Toch stofzuig ik iedere dag met liefde❤️

Mij nie bellen.

Nee zonder gein, ik heb echt geen hart als het op dieren aankomt. Ik geef er helemaal niks om.

1 like

Ieder zijn ding😊

1 like

Niet alle materialen kunnen tegen chloor. Als het een verkeerd materiaal is kan het met een paar minuten al gaan roesten. Dus jouw kraan is jammer genoeg waarschijnlijk van een ander materiaal dan van de meesten hier… Zeker doucherekjes zijn vaak van goedkope materialen die niet tegen chloor kunnen.

1 like

Wonderspons van de action zou denk ik goed werken! Werkt goed op glas, zout staalborstel niet doen.

Nachtje in een vuilniszak met een scheutje ammoniak laten dampen en dan met een schuursponsje erover, ik heb geen glas in de oven, maar mijn ingebrande bakplaten/roosters veeg je dan zo weer schoon.

3 likes

HG Ovenreiniger! Als het dan nog niet lukt dan is het een hopeloze zaak :crazy_face:

3 likes

Jaaa dit heb ik ook :sob: Mijn kraan is helemaal half bruin/koper gevlekt nu…

2 likes

Zo ziet mijn vloer er uit na stofzuigen en dweilen. Kijk al die vlekken. Waaaaar gaat dit mis?!

Gebruik je iets van zeep/allesreiniger? Gewoon water met een flinke scheut schoonmaakazijn werkt het beste. Sinds ik dat gebruik heb ik eigenlijk nooit meer vlekken!

1 like

Weet iemand hoe je aanslag/ verkleurde vlekken in een RVS wasbak wegkrijgt? Ik heb het geprobeerd met bakingsoda & azijn, RVS-reiniger, maar het werkt niet.

Ik heb er inderdaad een handje van om lekker veel zeep te gebruiken dus dat kan het inderdaad zijn. Ik ga je tip zo proberen

Ik giet eens in de zoveel tijd een beetje ontstoppingsgel in de wasbak (gewoon van Lidl). Ennnn daarna is hij weer glanzend schoon!

1 like

Ja gek toch? Hoe lang heb jij het in laten werken?

@Virago daar was ik al bang voor. Dan is alles in onze badkamer schijnbaar van rotkwaliteit want het zit op de douchekraan, de douchekoppen en stangen daarvan, de scharnieren en zo van de douchewand, de kranen en stop in de wastafel… :sob: Had de stille hoop dat het aan de inwerktijd lag maar het geluk van WC Eend is me gewoon niet gegund haha.

Nee ik ben bang dat je gewoon toe bent aan een nieuwe badkamer :pensive:

1 like

Jup dat sowieso… :sob::moneybag:

1 like

Laminaat

Laminaat moet je zo min mogelijk nat maken. Het beste werkt een heel erg uitgeknepen microvezeldoekje zonder zeep te gebruiken en het dan op te wrijven.

1 like

Ik zou de thee ook in een thee doos doen. Dan is het al heel georganiseerd verder!

Ik heb alle categorieën in een bakje gedaan (zon ikea bak). Dan kan ik die categorie er in zn eentje uithalen zonder dat de rest omflikkert. Werkt heel goed.

1 like