Ja slim! Dan hoef je ook niet allemaal losse potjes steeds weg te halen
Ik heb jullie tips opgevolgd en het is al iets beter. Ik denk dat ik het nog een paar keer moet dweilen zoals jullie aangeven om alle zeep resten weg te krijgen. Bedankt in iedergeval!
Ik vind voorraadpotten op een lazy susan altijd mooi en overzichtelijk
Maandag komt er weer een schoonmaakster die ik aangeraden kreeg van een vriendin. Voorheen ook 2 heel kort over de vloer gehad die ik via marktplaats had gevonden maar dat was echt 3x niks qua communicatie.
Ben zo blij
Iemand tips om alles zo Corona proof mogelijk te maken voor haar? We werken allebei vanuit huis, maar mijn vriend zit sowieso de hele dag boven op zijn werkkamer en ik denk ik beneden aan de keukentafel.
Heb de woensdag bestempeld tot mijn vaste schoonmaakmiddag, maar geen zin Hier een huishoud-enthousiasteling die me kan motiveren?
Misschien een leuke podcast of luisterboek opzetten? Helpt mij altijd als ik afspreek dat ik alleen naar een aflevering mag luisteren tijdens het schoonmaken (of lunch wandeling.)
Hmm misschien geen podcast, maar ik had eerder bedacht om dit te doen met YouTubefilmpjes. Veel van die vlogs kan je prima met een half oog kijken en verder gewoon luisteren. Ik ga dat maar gewoon doen, thanks!
Theezakjes kan je ook goed in een beschuitblik doen. Werkt niet zo goed als je super veel soorten hebt, maar als je een paar soorten hebt is dat een handig blik.
Alle afleiding helpt
Ik raak dus van alles afgeleid en als ik vlogs aan zet, al is het van iemand die ik echt irritant vind, dan ga ik gewoon op de bank zitten kijken haha.
Hoe doen jullie dat? Wanneer je kindje is doorgelekt met poepen?
Want je gaat natuurlijk niet voor 1 kledingstuk de wasmachine aanzetten toch? Maar ik wil het eigenlijk wel altijd direct wassen.
Maarja romper is wit en de broek gekleurd.
En dan nog welk programma.
Katoen 60
Dagelijkse was 60
Of vlekken 60
Zoveel vragen en zoveel keuzes.
Ik heb geen kind, maar ik zou het dan in een emmer met water en wasmiddel mikken zodat de ergste stront er uit gaat en dan later meewassen met de rest
Ja ik doe nu meestal uitspoelen direct en dan of emmer water of volgende dag toch wasje draaien. Maar ben heel benieuwd hoe andere dit doen.
Meteen schrobben met een harde borstel en wasmiddel. Meestal krijg ik alles er wel uit. Dan uitwringen en gewoon meewassen als er genoeg is voor een was
Zoveel mogelijk er uit proberen te spoelen met koud/lauw water. Daarna insmeren met ossengalzeep, laten intrekken en weer spoelen. Uitwringen en dan gewoon met de eerstvolgende machine mee wassen
Zelf heb ik deze https://www.consumentenbond.nl/stofzuiger/producten/bosch/bgl35mov20
al bijna vijf jaar nu en vind het een prima stofzuiger. Best oké geprijsd (wel duurder dan je budget) en een mooie kleur. wat de opmerking over zuigkracht betreft in de recensies, dat is mij ook opgevallen dat die halverwege minder krachtig is. Maar dat is iets van het laatste jaar.
Dit is misschien wel een goede optie?
Zelf vind ik dat kleine platte mondstuk wel heel handig om de bank enzo mee schoon te maken. Verder gebruik ik eigenlijk geen andere opzet stukken. Ik zou er op letten dat de stofzuiger niet te zwaar is, redelijk lang snoer heeft en dat je de stang goed lang of kort kan maken.
Edit: ik zou niet te goedkoop gaan eigenlijk. Niks zo irritant als niet goed werkend goedkoop spul. Misschien is een witgoed handelaar nog een optie om te kijken voor een goede tweedehandse.
Er zijn er zo veel! Dus uiteindelijk moet je er gewoon 1 kopen.
Ik zelf vond het volgende belangrijk: ik wil geen zak, ik wil opzetstukken voor bijvoorbeeld de bank en de plinten, verschillende standen.
@canvastas anders even op de site van Coolblue vergelijken! Ze hebben altijd heel duidelijk alles onder en naast elkaar staan.
Denk dat je ongeveer uit kan gaan van rond de 130 euro ofzo voor een goede stofzuiger als ik het zo snel zie.
Geen idee hoe het aanbod is maar zou marktplaats misschien goede hebben in die prijscategorie? Ik stel me voor dat er best wat mensen kunnen zijn die hun prima werkende stofzuiger met zak en snoer hebben vervangen voor een dure dyson en de oude wegdoen?
Zou in ieder geval niet voor de allergoedkoopste gaan, die hebben echt amper zuigkracht en dan moet je alsnog een iets duurdere kopen.