Dit apparaat werkt niet met stoom, maar is echt ‘gewoon’ een automatisch draaiende dweil. Het zuigt inderdaad het vuile water ook weer op, en reinigt zo dus ook de rollers gedurende de dweilbeurt.
Ik heb de uitvoering zonder stofzuiger mogen testen, het idee is prima maar de uitvoering was ruk. Hij dweilt natter dan ik zelf zou doen (dus lang wachten tot alles droog is) en liet op ons gladde laminaat gigantisch strepen achter, met zowel het spul wat we erbij kregen als gewone pledge.
In de badkamer vielen de strepen minder op, maar je raakt doordat het ronde rollen zijn net niet de hoekjes, dus je ligt alsnog op de vloer om met een doekje te poetsen.
Ik was niet enthousiast, zeker niet voor het geld dat je er voor moet neerleggen.
Ik ben zo blij met dit ding na een halfuurtje proberen
Zondag ga ik mijn matras stomen. Moet meteen maar van die extra doekjes etc bestellen.
Hoe dweilen jullie de vloer met de Kärcher stoomreiniger? Ik heb laminaat maar ik krijg allemaal strepen als over de hele vloer als ik klaar ben. Of ik ben vervloekt want als ik met de Kärcher raamlap-ding de ramen doe zitten ze ook vol strepen…
Mijn ouders hebben deze en ik vind het echt een geweldig ding! Is gewoon veel makkelijker te gebruiken dan een standaard dwijl. Hij is wel best zwaar maar je hebt niet veel kracht nodig om hem over de grond te laten glijden. Na afloop is de vloer licht vochtig maar echt nat zou ik het niet noemen. Hij kan inderdaad wel niet heel ver onder meubels komen maar ik vond dat nooit een probleem
Ik heb dus ook dat ding voor de ramen en krijg er alleen maar lelijke strepen van. Wat doe ik fout? Er zat zelf een tester bij speciaal van hun merk wat ik gebruik heb om de ramen schoon mee te maken.
Ik heb dus geen idee. Ik kreeg die van mij aangesmeerd door mijn moeder ‘zelfs jij kan hier goed de ramen mee lappen’. Helaas…ik heb haar (en dat van mijn vader) huishoudgen duidelijk niet geërfd.
Met de karcher mag je toch niet over je laminaat en pvc? Of heb ik dat verkeerd?
Ik doe dat wel gewoon, gaat prima
Nee en ook niet op parket dacht ik
@Swelgje na iedere keer dat ik over het raam heb gedaan met dat opzuigding doe ik met een zweem of microvezeldoek het rubber droogmaken alvorens hem er weer op te zetten voor een nieuwe baan. En opletten dat je niet met het rubber over al droge delen gaat. Scheelde bij mij 90% vd strepen.
Op de site van Kärcher staat van wel! Dit staat op de site:
Bij de reiniging van harde vloeren zoals steen, tegels, PVC, laminaat of verzegeld parket zorgt de Kärcher stoomreiniger voor maximale resultaten en hygiëne zonder chemische resten.
IK denk dat ik van het voorjaar mijn moeder eens uitnodig voor een demonstratie
(Als dat weer kan tegen die tijd…)
Jaa en er is ook een openhaard en daar krijg je ook roet van. Dat zie je op onze witte stoelen ook als ie aan is geweest
Dasty? Ik had in de boekenkast in mijn appartement ook allemaal zwarte roet op de witte planken omdat ik er kaarsen in had gezet en gebrand en met die gele dasty en een nat doekje kreeg ik het er zo allemaal af.
Dank je @thee @merel en @wortel voor jullie reacties. Ik heb m zojuist gekocht Door de zuigfunctie hoop ik dat hij niet te nat dweilt (in de reviews die ik heb gelezen las ik hier niks over iig).
En ik heb óók meteen de stoomreiniger (sc 3 easyfix) gekocht o good lord! Ik weet al wat ik dit weekend ga doen
haha
Een vraag voor de kattenmoeders:
Ik word GEK van de kattenbakvulling. Overal vind ik die kleine steentjes. Ik blijf maar stofzuigen. Ik heb houtkorrels ook geprobeerd maar mijn domme kater eet deze op en dat leek me nou ook niet de bedoeling.
Heeft iemand van jullie ervaring met een uitloopmat? Ik verwacht geen wonderen maar wellicht dat het het meeste een beetje kan opvangen?
Ik had eerst een kattenbakmat, als je googlet meteen de eerste, waar je een bovenkant hebt wat een soort gaas is en dat wordt dan in de mat opgevangen zodat je het terug in de bak kan gooien. Nou die vond ik echt kut want als er poep tussen komt dan krijg je dat er echt niet uit.
Ik heb nu deze
En die is van plastic dus die is super fijn om schoon te maken
Ik heb een goedkope deurmat van de action ervoor liggen (gewoon zo’n dunne mat met van dat zwart plastic aan de onderkant, niet zo’n harige oranje). Daar lopen ze echt al heel veel korrels op af en als het vies wordt gaat er een fles schoonmaakmiddel op en spoel ik het buiten af.
Een vriendin van mij heeft een kattenbak met een boveningang gekocht vanwege dit probleem. Katten waren er met een paar dagen aan gewend. Misschien is dat iets?