Ja en voor mensen met huisstofmijt allergie is wassen van beddengoed op 60 C ook beter.
Ik was eigenlijk altijd gewoon op 30 graden en heb niet het idee dat het nog vies is daarna. 1x in de maand / 2 maanden doe ik een hete was omdat dat in het boekje vd wasmachine als onderhoudstip stond en daar gooi ik dan alleen ondergoed en handdoeken enzo in, spaar ik dan dus ff op, maar tussendoor gaat dat gewoon op 30 graden.
Consumentenbond adviseert voor vieze onderkleding (en dus ondergoed) 40 graden en alleen bij virussen, diarree, braaksel etc 60gr (en ook dus af en toe minstens 60gr voor de wasmachine), dat hou ik eigenlijk aan. Maar als je zo’n romper meteen behandeld is het meeste er ook al uit natuurlijk en geloof dat ze zelf wel viezere dingen in der mond stopt dan dat er nog een beetje bacterie op de onderkant van der romper zou zitten. Maar als je zelf 60 graden fijner vind vooral doen natuurlijk
Edit: Idee bij babypoep van koud voorbehandelen iig is trouwens dat het bestaat uit vet + eiwitten. Warm zorgt dat de eiwitten stollen en het er dus moeilijker uit gaat. Iets als dasty of ossengalzeep werkt weer op het vet.
Dat vind ik wel knap shirts op 95? Of ben je in to naveltruitjes? Hahaha
Stiekem kan veel best heet worden gewassen kwam een vriendin van mij achter toen ze spruw hadden en alles wat mogelijk met melk in aanraking kwam op minstens 60gr moest, inc dus al haar bovenkleding en bh’s en ook de bovenkleding vd baby.
Een vriendin van mij die in de ouderenzorg werkt moet haar werkkleding ook op minstens 60gr wassen volgens hun voorschriften (dus ook de shirts en broeken die ze draagt, jasjes zijn bedrijfskleding en worden daar gewassen).
Haha nee absoluut niet Gewoon simpele shirts van h&m, de eerste paar keer was ik ze op 40 en als ze daarna tussen de 60/95 was komen dan gaat dat eigenlijk altijd goed. Of ik denk al jaren dat mijn kleren te strak zitten doordat ik ben aangekomen, terwijl het eigenlijk gekrompen is.
Verbaasd me eigenlijk niet… is vast ook om te voorkomen dat mensen terug komen met klachten. Waar je wel om moet denken, en dat geld vooral voor spijkerbroeken, is Elasthan. Als dat er in zit en je wast het op 60 graden of nog hoger, dan heb je binnen no time een uitgelubbberde spuug lelijke broek
Hoe kan ik een oude waterkoker weer makkelijk schoon krijgen?
De binnenkant bedoel je? Ik doe eens in de zoveel tijd water koken met azijn. Dat zorgt er altijd voor dat de kalk weg gaat. Daarna wel nog een aantal keer met schoon water koken, want die azijn geur is heftig.
Kun je misschien instellen dat hij extra water bij de was doet of een langer programma proberen en gebruik je hetzelfde wasmiddel als bij je ouders?
Hmm ja zou het dan toch eens proberen met een langer programma of je zou een korte was kunnen draaien a 20/30 min zonder centrifugeren en dan een normaal programma van een uur. Dan ben je sneller klaar en heb je twee keer spoelen alleen is het wat omslachtig. Maar voor een volle trommel was op 20/30 graden kan 2 uur wel nodig zijn als je wasmachine geen power wash heeft of minder water gebruikt of minder goed schoonspoelt. Ik dacht altijd dat een wasmachine een wasmachine was maar dat is echt maar dan ook echt niet waar. Er kan veel verschil zitten in wasresultaat icm met de lengte van een wasbeurt.
Dat is wel echt een beetje vreemd. Zou halverwege de was kijken of ze goed nat worden tijdens de was.
Op mijn wasmachine zit ook een functie ‘Spoelen’, dan spoelt (en centrifugeert) hij alleen. Ik gebruik dat bij de zwarte was, omdat ik merkte dat er nog van die wasmiddelvegen achterbleven na mijn korte wasprogramma. Met extra spoelen wordt dat verholpen. Misschien heeft jouw machine ook zo’n functie?
Ja, en je zou het ook nog andersom kunnen proberen, eerst je wasprogramma en dan extra spoelen. Succes!
Ik lees dit heel laat, en ik weet niet of je inmiddels al antwoord hebt, maar ik gebruik altijd in de 11 liter bak deze van de AH (zijn iets te groot, maar vind ze zelf prima genoeg passen. Vind het zelf ook wel fijn dat je nog een beetje ruimte hebt om m dicht te knopen als je de zak eruit haalt).
En in de grotere bak gebruik ik deze van de Action, ze lijken te groot omdat er 38l op staat, maar ze passen echt perfect! Ze zijn transparant met een rood lint.
Die bovenste gebruik ik idd voor links! Nu gore lavendelzakken voor rechts. Ga ik eens zoeken naar die onderste zakken, heb die volgens mij hier in de action nog niet gezien. Maar zonder geur dus onderzoeken waard haha!
Volgens mij heb ik ze vorige week nog bij ‘mijn’ Action gezien… dus goede kans dat ze bij jou ook in het assortiment zitten.
En anders ga ik echt huilen want ze zijn echt mijn favoriet
Wow er is op dit moment een Karcher SC3 onderweg naar mij! Vrijdag, wordt echt het hoogtepunt van mijn week. Ik wil mijn matras gaan stomen om alle huisstofmijten dood te maken zodat ze stoppen met stofjes poepen waar ik allergisch voor ben en lekker poetsen natuurlijk
Wij hebben gisteren raambekleding in laten meten en besteld maar toen we zo naar de ramen keken en staaltjes ernaast hielden viel me eigenlijk op hoe goor ons houtwerk is. We wonen hier nu een jaar en ik dacht ik ga het eens lekker soppen.
Maar je krijgt het goor er bijna niet af, je moet héél hard duwen op de zelfde plek.
Ik heb geprobeerd:
- st Marc in warm water met schuursponsje van de action
- wonderspons
Het is echt niet te doen om het hele raam te doen in het tempo waarin ik de plekjes schoon heb gekregen.
Iemand tips? Laatste redmiddel is alles opnieuw schilderen! De raambekleding komt pas over 2 weken dus daar hebben we nog wel tijd voor
Zijn er veel kaarsen gebrand in het huis? Hier had iemand ook honderd uur per week kaarsen aan gehad en ooooveral vonden we van dit soort roetplekken. Niet weg te krijgen dus hebben alles maar opnieuw gelakt.
Totaal geïnfluenced door alle Karcher stoomreiniger verhalen denk ik dat ik na een jaar twijfelen ook overstag ga.
Maarrr nu heb ik tijdens mijn oriënterende zoektocht óók mijn oog laten vallen op deze automatische dweil edit: dit is dus geen stoomreiniger, maar een automatisch roterende dweil die schoon water toevoegt en het vuile water ook weer opzuigt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd of het echt zo handig in gebruik is als het lijkt, ik lees bijv verhalen over de tegenvallende zuigkracht (is bij ons denk ik ook niet heel erg nodig) en dat je er niet goed mee onder de tafel etc kan (zou bij ons dan wel weer heel onhandig zijn).
Dit zou dan meer voor wekelijks gebruik zijn. We hebben een redelijk groot oppervlak te stofzuigen en dweilen (hardhouten parket met matte laklaag) en ik hoop hiermee een hoop tijd te besparen doordat deze zou zuigen en dweilen tegelijk. En je hoeft geen dweil meer uit te spoelen en een emmertje mee te zeulen. Ik ben wel van plan op andere dagen nog los de stofzuigrobot te laten lopen, dus echt veel vuil zal er niet liggen.