Ik kom hier op terug, heb eindelijk een draadloze stofzuiger en nu doe ik niks anders dan stofzuigen
Ik was vandaag in de Action en ze waren er gewoon niet meer Nu moet ik op zoek naar een alternatief, want die paarse zijn idd vies (en ook best duur).
Wil je me op de hoogte houden als je een passende vondst hebt gedaan? Doe ik dat ook.
Ohnooooo. Ik heb zakken gekocht bij DM in Duitsland, moet die nog proberen.
Mijne kan wel 20 min, maar dat is dan voor max. 3 kg. Ik was liever minder vaak 8kg tegelijk, dat duurt dan langer, maar is wel beter qua waterverbruik
Ik dacht dat wij zwarte voegen op de grond in de badkamer hadden… blijkt niet zo te zijn. Fles schimmel-aanslagreiniger van de Action doet wonderen. Och mensen ik heb zo weinig verstand van schoonmaken. Ik moet eigenlijk een lijstje hebben met álles wat je moet weten. Zo wist ik ook nooit dat je dat filter in de droger niet alleen moet leegmaken maar ook moet stofzuigen, net als zo’n ander vak. Resultaat: droger werkt nu niet goed meer.
Ik heb laatst een rooster uit de oven weggegooid omdat ik het niet schoon kreeg, blijk je het heel goed schoon te kunnen maken met Brillo… man man man
Binnenkort is Dettol in de aanbieding (schoonmaakmiddelen). Is dat nou een echte antibacteriele middel? Door COVID wil ik mijn huis nog vaker schoonmaken zoals deurklinken etc. maar ik weet niet of Dettol dan goed werkt.
En wat is nou beter tijdens schoonmaken, sommigen maken een sopje met allesreiniger of is een allesreiniger sprayen en vegen beter.
Haha dont sweat, ik leer nog steeds van mijn moeder en andersom. Zo gooide ik vandaag nav dit topic vaatwastabletten in de wasmachine, en mn moeder vanavond ook haha. Volwassen zijn is dingen leren als je ze nodig hebt, je hebt maar zoveel tijd En omaweetraad lekker afstruinen haha
Ik heb dus sinds gisteren een schoonmaak app, Sweepy. Je kan verschillende kamers toevoegen en taken er voor toevoegen. Ook voer je in hoe vaak per week/maand je de taak wilt doen en dan krijg je een melding! Leek me zelf wel handig, ik ga even kijken of het bevalt.
Oh en heeft iemand de gouden tip tegen schimmel op de badkamer tegels? Tussen de voegen krijg ik het wel weg maar op de tegels eronder niet…
Laatst (eind juli) in de ah folder voor 120 euro volgens mij.
Ik heb zelf een prullenbak van de action. Goedkoopste variant. Enige nadeel is dat die helemaal van plastic is (dus geur, maar soda korrels onder in helpen). De grote is wel prima! Grote voor plastic, kleine voor restafval en dan op het aanrecht een Mepal bakje voor groen afval. Is goed te doen zo voor een eenpersoonshuishouden.
Ik weet niks van Dettol maar ik maak zelf schoonmaakmiddel met witte azijn, alcohol 70%, water en flink aantal druppels geurolie. Dmv de alcohol heb ik wel het idee dat het echt goed wordt ontsmet
Geen idee… ik gebruik zelf Blue Wonder (niet de allesreiniger spray).
Als je echt wil desinfecteren is het belangrijk dat je het product laat inwerken en het de tijd geeft om bacteriën te doden. Ik desinfecteer nooit dus ik weet niet welk product het beste is.
Wat het sopje betreft. Ik vind een sopje fijner maar een spray is hygiënischer, het is maar net wat je voorkeur heeft denk ik.
Stomen van m’n matras was heel makkelijk! Heb het gedaan zoals in een video van Karcher zelf. Zolang je het plasje water eerst weg laat lopen, wordt je matras niet echt nat en kan je het na een uurtje weer opmaken.
Of het echt effect heeft weet ik natuurlijk niet, dat zou ik uiteindelijk kunnen merken qua allergie/astma.
Ja, bij mij staat ook maximaal 3 kg, maar ik heb toch nooit een volle trommel van bovenkleding (ik was zwart en gekleurd apart), en daarbij is die kleding nooit echt vies, dus die heeft ook geen lange was nodig.
@anon86562306 heeft ooit de ultieme schoonmaakroutine voor de badkamer gepost! Ik geloof dat je het beste een microvezeldoek met weinig koud water kan gebruiken, dus geen sopje.
Houd er rekening mee dat 70% alcohol al is verdund. Wanneer je er water en azijn bij doet wordt dit percentage nog lager, en is het misschien niet voldoende effectief meer als ontsmettingsmiddel.
Om te desinfecteren altijd de instructies van het desinfectiemiddel lezen en volgen. Veel mensen denken: desinfectiedoekje erover en klaar. Maar als je dan de instructies leest staat er bijvoorbeeld dat het oppervlak minstens 5 of 10 minuten nat moet zijn om alle bacteriën te doden.
Je zult het desinfectiemiddel gedurende die inwerktijd misschien meermaals moeten aanbrengen om het oppervlak lang genoeg nat te houden.
Edit: @Maurice vergeten te taggen. Dettol is een goed antiseptisch middel maar er is niet aangetoond dat het effectief is tegen corona geloof ik. Voor deurklinken enzo kun je dus het beste 70% alcohol gebruiken (onverdund). Wel oppassen en even testen op een klein stukje want het kan wel uitbijten/verkleuren op bepaalde oppervlakten.
Ik houd 60ml azijn aan en 40ml alcohol, geen idee of dit dan voldoende ontsmet eigenlijk
Reinigen en desinfecteren zijn 2 verschillende dingen. Met reinigen verwijder je vuil: dat kan het beste met microvezel met koud water 30ml per doekje. Desinfecteren moet met een antibacterieel middel inderdaad. Dettol is prima hoor. In het ziekenhuis gebruiken we 1 tablet chloor op 5 liter koud water en gele wegwerpdoekjes. Thuis gebruik ik Dettol wipes.
Allesreiniger heb je nooit nodig. En sopjes al helemaal niet.