Huishoudtopic #1

Ik denk dat dat hetzelfde is als de blauwe wc-eend

Zou ik de blauwe wc eend ook kunnen gebruiken voor de badkamervloer? Ik dweil altijd met allesreiniger maar een deep clean kan de vloer wel gebruiken. Voegen zijn donkergrijs dus dat zal geen probleem opleveren. Of zijn er andere middeltjes die een deep clean mogelijk maken?

Ik was in eerste instantie ook enthousiast over wc eend, maar ik zou het echt afraden. Alles lijkt nu juist extra snel kalk aan te trekken plus er zijn wat spetters op de wandstang van de douche gekomen, dat is aluminium en nu gaan roesten :pensive:

3 likes

Is hier dan wel een andere goede tip voor? De glazen douchewand met kalkaanslag?

Omg! Goed dat ik het nu lees, wilde vandaag flink aan de slag met de blauwe wc eend…

Azijn, minder krachtig maar werkt ook goed. Je kunt bijvoorbeeld keukenpapier drenken in azijn en dan op de douchewand ā€˜plakken’. Anti-kal werkt ook goed maar geen idee hoe goed dat is voor de douchewand, het is er wel echt voor gemaakt natuurlijk maar dat zegt ook niet altijd wat.

1 like

Gewoon antikal en het goed bijhouden. En voor goed schoonmaken van de voegen hg of blue wonder tegen schimmel.

1 like

@Nefertiti @Philo thnx

Azijn doe ik altijd al sowieso op de glazen douchewand, alsnog merk ik dat er onderin op het glas toch zo’n witte rand verschijnt.
Ik zal toch eens antikal proberen, hoewel ik ergens vaag kan herinneren dat dit ook wordt afgeraden bij een glazen wand.

Wat ik ook zo viezig vind zijn die bruin/gele zeepresten in de voegen. Wil dat nu even met een combi groene zeep-boenen - azijn proberen op te lossen.

Badkamers :sweat_smile::sweat_smile:

Ik wilde net gaat fietsen met mijn peuter, zag ik dat er schimmel op zijn fietsstoel zit.
Weet iemand hoe ik dit het beste schoon kan maken, zonder dat het schadelijk is voor peuterhanden?

Wij gebruiken een stoomreiniger van black & decker om te dweilen. Vind het zelf ideaal, ook voor andere klusjes. Zoals de badkamervoegen bijv en ramen zemen met verschillende mondstukjes. Er staat voor alle harde/gesloten vloeren. Wij hebben zelf laminaat, geen hout…

Wij hebben deze met flinke korting een keer gekocht

1 like

@turbs
Bij een houten vloer wordt een stoomreiniger toch ontraden?

1 like

Ah dat wist ik dus niet zeker. Vandaar dat ik erbij had gezet dat wij laminaat hebben en geen houten vloer en wat ze zelf aangeven waar het geschikt voor is

Weet ook dat er mensen zo’n ding al jaren zonder problemen gebruiken :slight_smile: Lof de mijne :heart::heart:

Ik heb in de slaapkamers een laminaat vloer en ik dweil eigenlijk altijd met allesreiniger + water, maar ik lees hier altijd goede dingen over azijn dus ik wil dat gaan proberen. Ik ben wel een beetje bang voor de geur. :joy: Een scheutje natuurazijn en water moet voldoende zijn dan, toch?

Ja! Ik ruik t niet in mn sopje. En t werkt ook goed tegen beestjes van huisdieren.

1 like

Weet iemand hoe ik mijn wasbak en de vloer schoon kan krijgen?

Achter de wasbak zit een vieze bruine rand die ik er niet af krijg. Op de vloer zit een witte waas (als sinds ik hier woon). Ik heb het al geprobeerd met schuurmiddel en met wceend.

Ik dweil onze vloer met deze wisser van Leifheit met warm water en allesreiniger, de dweil wordt niet heel erg nat, dus dat gaat prima!

1 like

Spray mop!

1 like

Dat bruine misschien even flink boenen met een afwasborstel en zeep? En anders anti-schimmelspray er op.

Wat is de afwerklaag van de vloer? Wij hebben een houten vloer in hardwax, daar heb je zepen voor (bijv Wisch-Fix) die je heel verdunt gebruikt om te dweilen met een vochtige doek, niet nat!

@morange Ik zou zelf gewoon afnemen met een microvezel doek met azijn als het plastic is.

1 like

Heeft er iemand een aanrader voor een fijne kruimeldief? Het lijkt me wel handig om even snel iets op te kunnen zuigen en eventueel ook om de trap mee te kunnen doen. Onze gewone stofzuiger doet het nog prima, dus die wil ik niet vervangen, dus dan lijkt een kruimeldief me wel een handige aanvulling.