Ik heb een kleine prullenbak op het aanrecht staan waar ik groente afval e.d. in doe dat sneller gaat stinken. Als die zak vol is, doe ik hem in mijn grotere vuilbak.
Ik vind de kaasschaven van Boska echt het allerfijnste!
Ik heb een kleine duo prullenbak, de ene helft plastic en de andere rest. Sommige verpakkingen spoel ik een beetje af voordat ik het weggooi.
Schillen van groente en fruit doe ik apart in een bakje dat op het het aanrecht staat. Daardoor stinkt m’n normale prullenbak eigenlijk nooit.
Boska Milano voor jonge of voor belegen kaas
Er zijn kaasschaven speciaal voor jonge kaas, daar zit niet zo’n lange metalen “schep” aan. Uitvinding van de eeuw!
@Banananana ik kende dat merk helemaal niet, leuke website hebben ze ook. Heb het direct besteld yes!
Toen ik nog in een appartement woonde had ik deze oplossing voor het stinkende GFT spul: GFT afvalbak op het balkon, als hij vol is legen in de gemeenschappelijke bak.
@max heb je dit gewoon laten weken?
En hoe haal ik die aangekoekte randjes badschuim weg in mijn bad?
Denken jullie dat ik wc eend op de badkamer vloertegels kan gebruiken tegen kalkaanslag? Ik word gek van die witte waas. En ik heb alles al geprobeerd qua antikalk middelen en azijn
Probeer eerst een klein stukje.
Is het niet beschadigd? Als antikal niet werkt dan is het geen kalk denk ik.
Het is wel echt kalk denk ik. De tegels in de badkamer zijn scheef gelegd en op de plekken waar het water blijft liggen zit een witte waas
Kan het geen cementsluier zijn? Ik heb een keer wc eend op de tegels gedaan, maar dat haalde niet zoveel uit.
Ik lees dit nu en denk, ja, dit zullen die vlekken/waas zijn na opnieuw laten stucen van aantal ruimten. We hadden alles goed afgedekt dacht ik… zie dat hier speciaal spul voor is, van HG. Is er missch ook een handig ander middel wat hiertegen werkt? Heb zelf al best veel geprobeerd (thinner, magisch sponsje, azijn etc)
Azijn laten intrekken zou kunnen helpen!
Ik heb inmiddels een steelstofzuiger gekocht. Ik wilde eerst na langdurig marktonderzoek een Rowenta, maar het marktonderzoek duurde zo lang dat ze niet meer leverbaar zijn op korte termijn. Dus ben voor de Veripart gegaan.
Best prima prijs en goede specs. Tot op heden (2x gebruikt) tevreden.
Vraagje over de Swiffer vloerdoeken. Een vriendin van mij gebruikt de vloerdoeken tot ze super goor en zwart zijn. Ik gooi ze na 1 keer gebruiken weg. Ben ik een mega verspiller en is het de bedoeling dat je ze vaker gebruikt tot ze helemaal op zijn?
ook groene zeep? Ik kwam er hier toevallig achter dat dat geweldig werkt tegen kalk.
Ik hergebruik ze ook, tot ze echt te vuil zijn. Wij hebben een lichte kunststof vloer in de keuken
dus ik swiffer meermaals per week de keuken even en hang hem dan weer weg. Pas als hij zo vuil is dat hij het vuil niet meer opneemt, maar “verschuift”, vervang ik hem.