Huishoudtopic #1

Het is een huurhuis dus dat kan denk ik niet haha. Ik zag wel laatst op ali of wish een soort flexibel, doorzichtig tape wat je dan over die rand kan plakken. Maar dat zag er weer zo lelijk uit

O ik zou in mijn huurhuis dat gewoon kitten :grimacing: Maar geen idee hoe streng jouw huurbaas is. Haha

3 likes

Ik zou het ook gewoon dichtkitten met transparante kit, als je dat netjes kan. Waarom zou een huurbaas bij de eindinspectie controleren of je nog wel dezelfde kruimels in de rand van het aanrecht hebt zitten als bij aanvang?

4 likes

@Spaarlamp weet ik ook niet! Maar ik wil wel al mijn borg terug als ik hier uit ga haha. Maar misschien ga ik wel contact opnemen met de huurbaas om even te checken of het oké is om te doen! Zou wel veel schoonmaakwerk schelen.

Ik zou dit ook gewoon doen in m’n huurhuis. Is toch een verbetering? Zou me sowieso afvragen of dat een verhuurder ooit op zou vallen. En kit is altijd wel weer weg te snijden.

3 likes

Klinkt als de doeken die ik al zeker 8 jaar heb van de tupperware. Werkt net zo! :ok_hand: Vind ramen wassen daardoor zo gepiept.

1 like

Ik heb geen tips, maar ik dacht dat er een zak oliebollen in je kast lag 🥲

17 likes

Misschien met van die stoffen bakken van Ikea een lade-idee creëren? Dan blijven de stapels wat beter staan door de zijkanten, je zou zelfs helemaal Marie Kondo alles zo typisch op kunnen vouwen, en dan kun je ze eruit trekken voor overzicht. Maar dat werkt niet als je er niet bovenop kan kijken, dus voor planken hoger in de kast is het geen ideale oplossing.

1 like

Idd wat hierboven staat, en in de bakken achteraan zitten nu zomerse rokjes, bikini’s enz. Heb ik nu toch niet nodig :blush:

Wij hebben best veel kalkaanslag in onze badkamer op natuursteen(tegels op de grond), ik heb al gegoogeld maar kan niet zo goed vinden wat we nou het beste kunnen doen. Iemand die een wondermiddel heeft? :smiley:

Mijn kastenwand is bijnaaaaa klaar! Zo blij me al. Ik heb net een shitload aan deze verhogers besteld. Goede tip voor iedereen die kasten zo optimaal mogelijk wil inrichten.

4 likes

Ben er na 2 jaar achtergekomen dat onze inductieplaats gewoon uit het aanrecht getild kan worden. Misschien dat het bij jou ook kan?

1 like

Ja deze zijn echt :raised_hands:t3:

Ik had laatst zo’n hangmand gehaald (kledingkast Pax met diepe planken). Ook handig.
en ben er nog niet over uit of ik ook zulke verhogers moet bestellen. Kan me voorstellen dat bijv servies veel handiger op zo’n plateau staat
Voor wat gebruik jij dit?

Ik gebruik het echt voor alles. Wil het vooral gebruiken in mijn voorraadkasten. Bak op de verhoger en eronder kan je dan nog dingen kwijt zoals vuilniszakken of potjes ofzo. Ik kan niet waaaachten tot ze binnen zijn!

Ik vind het vooral handig omdat je de ruimte in je kast optimaal kan benutten. Vaak heb je toch nog wat loze ruimte die je op deze manier wél kan gebruiken!

Gaat alles goed met je, moeten we iemand bellen?

Kun je eerst een ladder van je buren lenen? Ik had in oktober hetzelfde plan en toen ik 3,5 meter hoog stond vond ik het toch niet zo leuk meer :sweat_smile: En dat terwijl ik verder geen hoogtevrees heb. Dus ramen lappen is nu het klusje voor mijn vriend, of we gaan een glazenwasser inhuren haha.

1 like

Of via peerby!

1 like

Mijn luxaflex kun je met 2 schuifjes losklikken, dat gaat verrassend makkelijk! En dan kun je meteen je luxaflex in bad gooien om alle stof eruit te spoelen, super succesful adulting :wink:

1 like

Hooo wat, eraf halen en in bad spoelen?!

1 like