Ja, ik ook! Ik doe 99% met die doekjes (Behalve dweilen eigenlijk). Ik vind sopjes echt heel naar, zelfs afwassop.
Hoe maken jullie je airfryer schoon zonder vaatwasmachine? Er zitten van die vetvlekken in die ik er niet afkrijg. Heb per ongeluk ook regelmatig een schuursponsje gebruikt en dat mag blijkbaar niet
Vanaf het begin goed bijhouden. Echt na elk gebruik afwassen. Wij zijn echt lui en krijg bepaalde vlekken ook niet meer eruit. Elke keer houd ik mezelf dit voor, maar dit is al de 3e die we hebben, helaas.
Ik ben ook echt heel lui daarin
Maar ik ben bang dat je gelijk hebt tenzij er iemand met de tip komt haha
Kun je zoân ovenreiniver van HG erop gebruiken? En dan met een zachte spons wrijven?
Of laten weken met Dreft en heet water? Dit doe ik soms met mijn pannen.
Ik gebruik voor de wcâs een andere kleur microvezeldoekjes dan de rest van het huis, want vind het idee dat ik vandaag de wc ermee doe en volgende week het aanrechtblad echt heel goor. En die worden altijd op 60gr gewassen, heb er een hoop en spaar ze gewoon op zodat ik geen was heb met alleen paar van die doekjes.
En vaak de bril enzo eerst idd ook met wcpapier zoals @WhereTheLightIs zegt
Ohja, misschien is HG wel een goed idee. Volgens mij hebben ze zelfs een airfryer reiniger! Slim!
Met baking soda? Een papje daarvan maken en in wrijven. Even laten inwerken e daarna kan je het er zo af halen.
Misschien een keer met een fijn schuurpapiertje je voegen schuren?
je hebt van hg laminaat krachtreiniger, die haalt de bovenste beschermlaag eraf zodat je er met de hg toplaag mat/glans er weer een nieuwe laag op kan zetten. Misschien dat dat een oplossing is? lijkt namelijk wel of de toplaag iet wat beschadigd is.
Mocht je trouwens twijfelen of dat wel het geschikte product is kun je hg ook altijd bellen, zij geven aan de telefoon echt meer dan prima advies!
Ik heb per ongeluk een wit shirt bij de gekleurde was gedaan en nu is hij helemaal grauw. Hoe krijg ik hem weer wit? Ik had al even gegoogled en kom allerlei trucjes en middeltjes tegen maar ik heb geen idee wat nou echt werkt. Heeft iemand hier al ervaring mee en kan je delen wat goed werkte?
Witte was ontkleurder van HG, maar alleen als het een effen wit shirt is.
Als er een print oid op zit kun je beter een sopje met vanish maken en dan laten weken volgens de aanwijzingen voor een gekleurd shirt.
Edit: soda kan ook maar dat duurt langer.
Ik heb ook goede ervaringen met Vanish! Een nachtje laten weken en daarna gewoon meewassen met de witte was.
Hebben jullie standaard momenten/dagen waarop je bepaalde dingen doet? Ik ga straks vijf dagen werken ipv vier en daardoor moet ik mijn huidige routine omgooien. Nog even kijken wat fijn is, ik zou regelmatig op vrijdag iets eerder kunnen stoppen en ik hoop dan al wat dingen te doen zodat het weekend wel vooral weekend kan blijven.
Het weekend op dit moment⊠Mocht ik een dag vrij zijn zou ik het wel op die dag doen. Ik doe wel de keuken (blad, kookplaat etc) iedere avond afnemen/schoonmaken, zodat dat niet opstapelt. Soms een keer extra stofzuigen maar veel meer dan dat ook niet doordeweeks. Ik heb er 's avonds vaak geen zin meer in (helemaal niet als het donker is) en in het weekend doe ik het dan samen met mijn vriend. Maar dat van je weekend is wel waar, je bent vaak toch een hele ochtend kwijt aan schoonmaken.
Ja precies. Boodschappen deed ik heel graag in de avond met mijn vriend maar voelt nu niet zo chill om met twee pers. te gaan dus ga nu vaker in de week maar kost meer tijd en geld natuurlijk. Wassen kan nu makkelijk thuis tijdens werk, dat is dan wel weer beter haha.
Ik doe de boodschappen op maandagavond. Schoonmaken doen we met zân tweeĂ«n op zondag (stofzuigen, afstoffen, dweilen, plantjes water geven, wc uitvoerig schoonmaken). In het weekend doe ik ook gelijk de was. EĂ©n keer in de twee weken komt er een schoonmaakhulp en die doet de badkamer, wc, keuken en soms lapt ze de ramen, andere keren de (kast)deuren etc.
Wcâs neem ik elke avond met een doekje af en aanrechtblad ook. En tussendoor alles opruimen. Zodat het zich niet opstapelt.
Zaterdag is mn chill dag, zondagochtend boodschappenlijstje en week eetplanning maken en dan rond een uur of 15:00 boodschappen doen en daarna nog een uurtje schoonmaken. Wassen doe ik tijdens werkuren, scheelt met thuiswerken haha!
Wat lekker dat je het zo kan doen. Ik heb zelf dat ik eigenlijk niet lekker kan ontspannen als ik weet dat ik nog van alles wil/moet doen dus vandaar dat ik meer op vrijdag middag/avond zou willen doen. Maar eerst een hele dag chillen en uitrusten is ook lekker.
Ik doe het meeste op zondag, maar ook wel op woensdag en vrijdag. Dweilen sowieso. Boodschappen doe ik meestal op maandag, maar als dat niet uit komt ook wel op zondag of woensdag. En stofzuigen doe ik meestal op maandag, woensdag (vandaag toevallig nog niet gedaan) en vrijdag. En de rest van de klusjes net wanneer ik zin heb, zoals mijn bed verschonen.