Huishoudtopic #1

Heb je in de tussentijd iets gevonden? Ik wil mijn regendouchekop ook vervangen voor een hardere straal, maar weet echt niet wat een goede koop zou zijn. Er kwam ook al een advertentie voorbij van De Groene Douche die de waterdruk zou verhogen, maar ik ben een beetje sceptisch.

Haha ik heb op safe gespeeld en heb de douchekop van de Lidl gekocht voor nog geen tien euro, want die beviel prima in ons oude huis! Kun je online bestellen!

1 like

Heeft iemand de tip voor een stinkend putje in de badkamer (wasbak)?

Ik had dat ook en heb afgelopen weekend alle buizen onder de wasbak opengedraaid en schoongemaakt. Dat zat helemaal vol met haren en zeepresten enzo :grimacing: Na het schoonmaken stonk het niet meer :relaxed:

2 likes

Ohhhhh :confounded::confounded::confounded: ik woon hier net dus als daar viezigheid in zit is het van de vorige bewoners.

Zijn er nog manieren zonder dat te doen want dat is echt mn allerlaatste optie haha

@Chicago Ik heb dat soms ook bij 1 wasbak en dan gooi ik er kokend water door. Dat helpt dan even, maar helaas komt het dan na een paar weken wel weer terug.

Hg ontstopper of iets vergelijkbaars. Is niet zo goed voor je leidingen maar lost wel prut op.

Je hebt ook nog ā€˜haar weg’ van HG. Heb ik laatst in de wasbak gebruikt (die liep niet meer goed door) en het was daarna wel helemaal over. (Ik kan niet makkelijk bij de leidingen komen om het daar uit weg te halen dus daarom maar de chemische zooi erin.)

1 like

Heb ik gedaan, maar stinkt nog steeds. Hg spul nog niet geprobeerd maar wel iets soortgelijks.

Misschien toch maar dat hg haar weg proberen :nauseated_face:

Soda en azijn? En daarna kokend water erdoor.

3 likes

Ik ken zelf alleen de Dasty ontvetter, vinden jullie de overige schoonmaakproducten ook zo fantastisch? Wat zijn nog meer aanraders? :smile:

Beste handdoeken/badlakens (you name it) komen van…

1 like

hema

1 like

Nog specifieke welke van de Hema… :see_no_evil: @Mexi

Ik heb van die korrels van HG tegen een stinkende afvoer! Die gooi ik er eens in de drie maand in en dan ruik je niks meer. Wil zelf de boel ook niet opendraaien omdat we hier nog niet zo lang wonen, bang voor de smurrie van een ander :joy:.

2 likes

Ik bedoel meer… zware kwaliteit. Hotel kwaliteit, extra zwaar etc hebben ze :sweat_smile:

Walra
Maar dat is heel duur

Deze! @Whitecactus

2 likes

Thx allen. Luzari walra heb ik… maar die zijn al gescheurd. Wel al 7 jaar oud :sweat_smile: maar die van de action zijn nog heel.

Vandaag is voor het eerst onze (eerste) schoonmaakster begonnen. Ik had eigenlijk verwacht dat alle schoonmakers een sopje maken met allesreiniger, en dan met van die spons achtige doekjes te werk gaan. Maar ze gebruikt voor oppervlaktes van die vochtige doekjes (die al vochtig zijn uit het pakje). Die een beetje aan mijn gezichtsreinigingsdoekjes doen denken. Is het gebruikelijk om alles met van die vochtige doekjes te doen?