ahh super irritant! je zou ze er nog in kunnen boren? Het bovenste mandje kan er ook niet uit he?
Ik heb een simpel zwart colbertje van de WE, buitenstof 74% rayon, 21% polyamide, 5% elasthaan en voering 100% polyester. Volgens etiket mag ik het alleen chemisch reinigen.
Zou hem toch graag eens wassen, denken jullie dat dat goed gaat in de machine? En daarna nat ophangen? Of handwas?
Kun je aan de binnenkant van het kastje kijken of dat plankje er makkelijk uit kan? Als dat 2 schroefjes is ben je misschien ook klaar?
Ik denk eigenlijk dat dit gewoon een kliksysteem is, als je die twee zwarte puntjes die erdoorheensteken wat samenduwt en dan het plankje naar voren trekt dat het loskomt.
Zou het op wol of fijnwas doen op zo laag mogelijke graden en toeren. En dan op een hanger of liggend laten drogen!
Dit lijkt mij ook heel handig. Enige wat ik me dan afvraag, is of het dan ook niet (onnodig) veel ruimte binnen inneemt. Je benut niet meer alle plank ruimte.
Met die mandjes kun je natuurlijk wel overzichtelijker indelen, dat is dan ook wat waardā¦
Gierigaard pro-tip voor mensen die een swiffer wet-jet hebben:
Je hebt vast al gemerkt dat de navullingsflessen niet los te schroeven zijn zodat je de dure navullingen zou bijkopen.
Wel als je een mok heet water hebt, en je dompelt de dop van lege fles navullig erin, dan kan je die losschroeven en zelf je fles aanvullen met allesrein en water. Spaart veel geld uit op lange termijn Ʃn beter voor het milieu.
Dit is ook nog een optie als je niet wil boren! Is een zuignap mandje van Ikea voor in de badkamer, maar werkt zo ook goed!
Top tip! Ik heb nog zoān mandje staan wou die nog terugbrengen. Maar die gaat mooi nu in de keukenkast!
Heeft iemand hier een tip voor een goed schoonmaakmiddel voor laminaat om mee te dweilen? Ik gebruikte altijd de Plegde laminaatreiniger maar die is nu bij iedere supermarkt uitverkocht en bestellen wordt vrij prijzig voor een flesje van ā¬2. Ons laminaat heeft wat doffe plekken en krassen dus het zou fijn zijn als het iets soort van herstellends is. Zat zelf te kijken naar die van HG of Method, maar is dat wat?
haha ja ik had 'm eigenlijk gekocht voor boven de wasbak om de zeep en afwasmiddel in te bewaren, maar vond 'm toen ik 'm binnen kreeg veel te groot daarvoor. Dus wilde 'm ook terugbrengen. En toen opeens bedacht ik deze handige plek!
Wij hebben zelf pvc en ons werd geadviseerd om alleen met water schoon te maken en eens in de zoveel tijd met een klein beetje groene zeep
Ik heb er een van leifheit die prima is, maar ons werd aangeraden om schoon te maken met een licht vochtige microvezel doek en niet te vaak reinigingsmiddel te gebruiken.
Edit: prima als in geen strepen of doffe waas
Ik merkte wel dat mijn vloer er iets beter uit ging zien ja. En dit is ook geen super kwaliteit vloer en inderdaad alleen maar zoān laagje hout. Het wordt er natuurlijk niet meer als nieuw van maar het oogt wel steeds beter. Willen ām op ten duur wel vervangen.
@Howth @Krekel ik ben een te grote schoonmaakfreak om met alleen water de vloer te doen, water reinigt niet dus dat vind ik niet fris haha. Groene zeep heb ik wel, dus dat kan ik voor nu wel even proberen. Maar zoek eigenlijk iets wat een soort polish/olie of zo achterlaat waardoor het weer licht gaat glanzen.
Verbeter me als ik het fout heb, maar ik heb gehoord dat je juist een laagje creƫert door met allerlei schoonmaakmiddelen eroverheen te gaan. Tuurlijk ik ga er ook eens overheen met groene zeep. Inderdaad voor het gevoel van frisheid, maar daarover heen ga ik nogmaals met water. Ik wil geen build up
Oh daar heb ik geen idee van hoor! Ik wil gewoon 1x per week alles gedweild hebben met een schoonmaakmiddel haha. Hij is nooit echt vies want het water is altijd nog helder maar dat is puur voor mān gevoel . Je hebt toch wel eens mensen met schoenen aan in huis dus daarom. Maar die build-up die je noemt, daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Zou best kunnen!
O, dit vind ik een hele goede tip. Weet je toevallig ook de naam? Mijn gootsteenkastje is zo onoverzichtelijk, maar woon in een huurhuis en heb een gloednieuwe keuken dus wil niet boren, haha.
Volgens mij is het deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/tisken-mand-met-zuignap-wit-40381253/
Ook in het zwart!