Ik heb per ongeluk een wit shirt bij de gekleurde was gedaan en nu is hij helemaal grauw. Hoe krijg ik hem weer wit? Ik had al even gegoogled en kom allerlei trucjes en middeltjes tegen maar ik heb geen idee wat nou echt werkt. Heeft iemand hier al ervaring mee en kan je delen wat goed werkte?
Witte was ontkleurder van HG, maar alleen als het een effen wit shirt is.
Als er een print oid op zit kun je beter een sopje met vanish maken en dan laten weken volgens de aanwijzingen voor een gekleurd shirt.
Edit: soda kan ook maar dat duurt langer.
Ik heb ook goede ervaringen met Vanish! Een nachtje laten weken en daarna gewoon meewassen met de witte was.
Hebben jullie standaard momenten/dagen waarop je bepaalde dingen doet? Ik ga straks vijf dagen werken ipv vier en daardoor moet ik mijn huidige routine omgooien. Nog even kijken wat fijn is, ik zou regelmatig op vrijdag iets eerder kunnen stoppen en ik hoop dan al wat dingen te doen zodat het weekend wel vooral weekend kan blijven.
Het weekend op dit moment… Mocht ik een dag vrij zijn zou ik het wel op die dag doen. Ik doe wel de keuken (blad, kookplaat etc) iedere avond afnemen/schoonmaken, zodat dat niet opstapelt. Soms een keer extra stofzuigen maar veel meer dan dat ook niet doordeweeks. Ik heb er 's avonds vaak geen zin meer in (helemaal niet als het donker is) en in het weekend doe ik het dan samen met mijn vriend. Maar dat van je weekend is wel waar, je bent vaak toch een hele ochtend kwijt aan schoonmaken.
Ja precies. Boodschappen deed ik heel graag in de avond met mijn vriend maar voelt nu niet zo chill om met twee pers. te gaan dus ga nu vaker in de week maar kost meer tijd en geld natuurlijk. Wassen kan nu makkelijk thuis tijdens werk, dat is dan wel weer beter haha.
Ik doe de boodschappen op maandagavond. Schoonmaken doen we met z’n tweeën op zondag (stofzuigen, afstoffen, dweilen, plantjes water geven, wc uitvoerig schoonmaken). In het weekend doe ik ook gelijk de was. Eén keer in de twee weken komt er een schoonmaakhulp en die doet de badkamer, wc, keuken en soms lapt ze de ramen, andere keren de (kast)deuren etc.
Wc’s neem ik elke avond met een doekje af en aanrechtblad ook. En tussendoor alles opruimen. Zodat het zich niet opstapelt.
Zaterdag is mn chill dag, zondagochtend boodschappenlijstje en week eetplanning maken en dan rond een uur of 15:00 boodschappen doen en daarna nog een uurtje schoonmaken. Wassen doe ik tijdens werkuren, scheelt met thuiswerken haha!
Wat lekker dat je het zo kan doen. Ik heb zelf dat ik eigenlijk niet lekker kan ontspannen als ik weet dat ik nog van alles wil/moet doen dus vandaar dat ik meer op vrijdag middag/avond zou willen doen. Maar eerst een hele dag chillen en uitrusten is ook lekker.
Ik doe het meeste op zondag, maar ook wel op woensdag en vrijdag. Dweilen sowieso. Boodschappen doe ik meestal op maandag, maar als dat niet uit komt ook wel op zondag of woensdag. En stofzuigen doe ik meestal op maandag, woensdag (vandaag toevallig nog niet gedaan) en vrijdag. En de rest van de klusjes net wanneer ik zin heb, zoals mijn bed verschonen.
Fanatieke student maar wel slim inderdaad!
Ik heb het echt gepland op zondag en weet dan ook dat ik zondag die dingen moet gaan doen dus dat scheelt al een hele hoop!
Ja dat vind ik ook wel echt lekker nu, of even snel een stofzuiger door het huis tussen twee meetings. Scheelt best wat tijd weer
Ik doe elke dag iets, meteen voor/na het eten zodat ik daarna de hele avond vrij heb. Meestal half uurtje bezig en dan hoef ik in het weekend niks te doen of eventueel alleen een wasje draaien. Dat vind ik persoonlijk chiller dan een deel van het weekend opoffeten
Dit doe ik ook!
Ja wij proberen zo min mogelijk in het weekend te doen. Dus dat komt neer op zo een planning:
- Elke dag kookplaat, keukenblad en gootsteen schoonmaken na het koken en doekje over de tafel waar we gegeten hebben
- Elke avond voor we naar bed gaan de woonkamer weer in normale staat brengen (kussens netjes op de bank, dekentjes terug in de mand, iPads/laptops/opladers terug de kast in en alle overige rotzooi opruimen)
- Maandagochtend voor werk het bed afnemen en beddengoed wassen. 's Avonds na werk dan weer beddengoed op het bed doen
- Woensdagochtend verdeel ik voor werktijd de was uit de wasmand in hoopjes waardoor ik tijdens werk tussendoor telkens snel een wasje aan kan doen
- Donderdagavond doet één van ons boodschappen en de ander mag de was opvouwen en de 2-3 kledingstukken die gestreken moeten worden strijken
- Vrijdagmiddag meteen na werk gaat een van ons afstoffen en stofzuigen, de ander maakt dan de wc en badkamer schoon (en meestal doen we dit stipt om 16.30 waardoor we 17.30 klaar zijn)
Oh en 1x per 6 maanden ofzo bedenken we ons dan dat we eigenlijk echt alle ramen van binnen zouden moeten lappen, keukenkastjes uitruimen etc en dan doen we dat wel op een zaterdagochtend ofzo.
Wauw! Dit is wel echt goed geregeld zo samen en inderdaad fijn als je dan in het weekend niets meer hoeft te doen. Ik ga je lijstje bewaren
Alle credits gaan naar m’n vriend want ik zou alles opstapelen tot zondagavond en dan heel gestresst het weekend afsluiten (en ik zou er nooit aan denken 's avonds de woonkamer nog netjes te maken en vind het zeer irritant om het te doen maar doordat we het doen stapelt het zich nooit op en hoeven we nooit echt op te ruimen ofzo). Zelfde voor de was; ik zou het nooit meteen uit mezelf de volgende dag opruimen en strijken maar nu we dat wel doen ben je zelfs met strijken binnen 10 minuten klaar.
Ik heb eindelijk ook mijn gootsteenkastje aangepakt!
Ik heb uiteindelijk dit rekje besteld, want de hang rekjes passen hier niet door een randje aan de binnenkant van het kastje. Ik ben tevreden!
What is my life. Sta ik om kwart voor 11 nog te dweilen.