Huishoudtopic #1

Handig!
Hoe is dit bevestigd?

Het is een zelfklevend rekje, maar er zitten ook schroeven bij, je moet het plakstukje eerst 24 uur laten plakken voordat je het rekje ophangt en tot nu toe doet hij het hier prima. In de reviews las ik ook dat hij goed blijft zitten.

1 like

Ik ben elke woensdag vrij en dat is echt de beste beslissing ooit. Nooit meer de zaterdagen kwijt zijn aan schoonmaken en boodschappen doen.

Elke woensdag, werk ik de was en strijk weg. Doe ik weekboodschappen, maak ik het hele huis schoon (en eventueel de tuin). Ga ik met de auto door de wasstraat en 2 keer in de maand lap ik de ramen. Ik sta altijd wel vroeg op zodat ik ook nog de middag voor mezelf heb.

Elke dag maak ik het aanrecht schoon en de toiletten. En om de dag haal ik de stofzuiger door het huis. Elke zondag verschoon ik het bed.

7 likes

Handig dit! Alleen de was lijkt me echt een gedoe om te doen in de avond. Deed je dit altijd al zo op woensdag overdag of is dat nu je thuis werkt mogelijk?

Voor het thuiswerken was het iets minder gestroomlijnd. Toen bestelden we de boodschappen zodat we dat niet ook nog ‘s avonds moesten doen en deden we het bed in het weekend, schoonmaken deden we altijd wel vrijdagavond.

Ik werkte toen ook 1 dag per week thuis dus die dag deed ik wel alle wasjes (en de volgende dag meteen opvouwen, strijken deden we dan wel weer in het weekend). Want in principe ben je met een was ophangen en een nieuwe was aandoen maximaal 10 minuten bezig en zie ik dat als vervanging van de praatjes bij het koffiezet apparaat op werk haha.

Maar in de avond zijn we ook niet lang bezig eigenlijk. Terwijl een van ons de vaatwasser inruimt, begint de ander al met kookplaat en het aanrecht schoonmaken en zijn we binnen 10-15 minuten klaar. Zelfde voor het opruimen ‘s avonds; dat is maximaal 10 minuten werk omdat het nooit echt een rommel is doordat het zich niet kan opstapelen.

4 likes

Wij hebben best een nieuwe wasmachine en geloof ook dat er zulke bizarre tijden bij stonden. Maar die tijden zijn bij ons alleen van toepassing als je een katoenen was op 60 graden draait met de eco stand aan en geen tijdverkorting, dan duurt het bijna 5 uur. Maar je kan ook gewoon zonder eco-stand kiezen en dan is het 2,5 uur of een speciale AEG was prgogramma die altijd max 59 minuten duurt. Dus denk dat die tijden wel kloppen in het “ slechtste” geval maar een wasje hoeft niet zo lang te duren.

1 like

Wow dat is wel erg lang?

Ik heb een Siemens Ecobubble en bij mij duurt de gemiddelde was ongeveer 2:30 uur voor 30°C en centrifuge op 1200. Duurt dan wat langer als je extra spoelt en centrifuge hoger zet, maar niet langer dan 3:00 uur denk ik!

Mijn eco-wassen duren max 3 uur dus vind dat ook wel veel (Bosch)

Ik heb die Haier wasmachine ook prima ding en werkt net zo goed als die andere merken.

1 like

Samsung maakt de Ecobubble toch? Die hebben wij iig.

Oops… Samsung inderdaad!! Met een leuk deuntje als de was klaar is :grin:

Scheelt de ecostand doorgaans echt veel qua energieverbruik? Mijn normaal wasprogramma duurt 1u15, de ecostand die ik nooit gebruik 4u.

Ik druk altijd op eco en dan op tijd besparen. Dan doet ie er iets langer over dan normaal maar niet zo teringlang als het ecoprogramma. Geen idee verder of dit dan nog besparend is echt, maar het voelt wel goed :woman_shrugging:

Eerste wat ik deed was het deuntje uitzetten XD

1 like

Heeft iemand een tip tegen zilvervliesjes? Heb al van dat plakspul op de grond staan, maar betwijfel of het werkt

Haha, ze heten zilvervisjes. Tenzij je overlast hebt van rijst natuurlijk.

Zilvervisjes komen af op vocht. Dus dan zou je je huis vooral moeten luchten.

Je hebt ook papiervisjes, die lijken precies op zilvervisjes, maar komen af op papier. Denk aan boeken, behang (ze eten de lijm). Dus in dat geval zou je je papier weg kunnen doen, maarja…

5 likes

Hahahah wat dom :joy:. Laten we maar zeggen dat het al laat was. Ik heb wel van dat vliesbehang, maar dat kan er helaas niet af.

Ik kwam deze tegen op tiktok en dit moet ideaal zijn om je matras te reinigen maar het is een product uit de UK, weet iemand een vergelijkbaar product wat ik NL verkrijgbaar is?

Ik weet het niet zeker maar ze verkopen wel producten van dr beckman bij het trekpleister en Kruidvat

1 like

Same… altijd overal gelijk de deuntjes er vanaf halen.