Er zijn extra brede broodroosters, even googelen. De meeste reguliere winkels verkopen deze wel.
Ik heb van de action een limescale remover die ik ook wel goed vind werken! Maar helaas kan ik hem op hun website niet vinden.
Ik rooster mijn brood altijd tussen de contactgrill.
Ah! Ik heb ook wel zo’n grill maar die is me net te zwaar en langzaam in de ochtend. Heb dus net een besteld met een extra brede en lange sleuf van philips. Ben benieuwd! Thanks voor de tips iedereen.
Wij hebben een voorloper van deze https://www.bol.com/nl/p/philips-daily-hd2590-00-broodrooster-wit/9200000079412113/?bltgh=sbK5e1ej5-m7wg1nxPlJ2w.2_16.22.ProductPageUrl
Daar passen ook hele langwerpige boterhammen in van vloerbrood bijv. Bevalt ook wel goed! En voor twee “gewone” boterhammen hoef je niet ze naast elkaar te proppen maar past wel aardig
Dit is exact degene die ik gekocht heb! In het zwart bij de mediamarkt. Hij komt overmorgen als het goed is. Nu al zin in mijn avocado toast.
Nu het dit weekend mooi weer wordt wil ik eigenlijk onze voor- en achtertuin netjes maken. Wat is het beste middel om onkruid te verwijderen zonder moeite? Ik zag RoundUp, maar welke versie moet ik dan hebben? En is er eventueel een alternatief dat net zo effectief is?
We hebben een redelijke tuin met alleen maar tegels (pas verhuisd, niet zelf aangelegd) en het is teveel om allemaal helemaal met de hand te doen. 1x gedaan en dat doe ik nooit weer . Dus ja dan maar met chemische zooi en daarna de tegels goed afspoelen. Of er moet een goed alternatief zijn dat niet zo schadelijk is. Maar ik zou niet weten wat, azijn doet volgens mij niet zoveel.
dit werkt prima! Gewoon paar m2 per dag en dan ben je binnen een week klaar zonder de grond te vervuilen!
Ik heb het niet geprobeerd maar hoveniers doen het ook met een onkruidbrander.
Ik heb ook roundup gebruikt in de betegelde strook voor mijn woning🤫, en daar blijft het wel een paar maanden weg.
In mijn achtertuin haal ik alles met de hand weg. Want ik heb veel rozenplanten en die wil ik niet vergiftigen.
Er groeit zowel onkruid als mos tussen de stenen. Ook zit er wat groene aanslag op de stenen maar dat krijgen we er zo af.
@marley ja nou hier begin ik echt niet meer aan, had m’n hele handen vol blaren afgelopen zomer . Wil echt iets dat werkt zonder inspanning.
@Neroli denk dat ik dan maar gewoon voor roundup ga, zag dat ze ook een natuurlijke versie hebben. Hopelijk werkt die even goed. Er groeit hier verder niks boeiends qua planten dus dat scheelt al.
Vergeten te zeggen: je moet alsnog wel de planten eruit halen omdat ze doodgaan en uitdrogen!
Ik heb een onkruidbrander en dat werkt top! Is wel ff veel werk want je moet echt elk stukje onkruid verbranden, maar ik heb sindsdien geen onkruid meer gezien dus het is eenmalig.
Ik heb ook een onkruidbrander en ook al is het inderdaad alsnog wel even wat werk, ik vind het ook leuk omdat ik me met zo’n ding ineens veel stoerder voel tijdens het onkruid weghalen. Lekker met een vlammerwerper (haha) aan de slag in de tuin.
Er bestaat een natural versie zonder glyfosaat: https://www.kabelshop.nl/Roundup-Onkruidverdelger-Roundup-Natural-270-ml-Concentraat-150-m-3312022-i13621-t24979.html
@Insouciance @Spaarlamp kan zo’n brander nog overwegen als er een keer een aanbieding is. Maar ben alsnog liever lui dan moe wat tuinieren en onkruid betreft .
Ik gebruik ook kokend water voor klaver tussen de tegels. Gaat prima. Ik drink veel thee dus elk restje heet water gooi ik op probleemplekjes tussen de tegels.
Azijn is trouwens sinds een tijdje ook verboden om te gebruiken tegen onkruid.
Heeft iemand ook de ILife V5s pro robotstofzuiger? Er blijft 1 lampje knipperen en hij laadt daardoor ook niet meer op, maar ik kan online niet vinden wat dat betekent dus heb de verkoper gemaild maarja is een Amerikaans bedrijf dus zal nog wel ff duren voordat ik antwoord heb.
En wat is een goede manier om groene aanslag te verwijderen op de tegels? Onze tegels zitten er nog geen 1,5 jaar in echter op sommige plekken best wat aanslag! Wil dit weekend ook even aan de slag!
Met de tuinslang en dan maar vegen?
Volgens mij werkt afdekken. En anders heb je eco reinigers waar je inderdaad mee moet schrobben.
Niet voor ieder dingetje een nieuw bord of glas pakken helpt om minder afwas te verzamelen. Op mijn werk stoor ik me er altijd aan als collega’s voor iedere thee ronde een nieuw glas pakken terwijl het vorige glas toch prima opnieuw kan. Ik doe dat thuis dus ook gewoon waardoor er nooit afwas opstapelt. Soms ff iets snel afspoelen als het vies is voor de volgende ronde maar het zit niet in mijn systeem om dan een schone te pakken en die vieze in/naast de gootsteen te zetten.