Huishoudtopic #1

Er groeit zowel onkruid als mos tussen de stenen. Ook zit er wat groene aanslag op de stenen maar dat krijgen we er zo af.

@marley ja nou hier begin ik echt niet meer aan, had m’n hele handen vol blaren afgelopen zomer :joy:. Wil echt iets dat werkt zonder inspanning.

@Neroli denk dat ik dan maar gewoon voor roundup ga, zag dat ze ook een natuurlijke versie hebben. Hopelijk werkt die even goed. Er groeit hier verder niks boeiends qua planten dus dat scheelt al.

Vergeten te zeggen: je moet alsnog wel de planten eruit halen omdat ze doodgaan en uitdrogen!

2 likes

Ik heb een onkruidbrander en dat werkt top! Is wel ff veel werk want je moet echt elk stukje onkruid verbranden, maar ik heb sindsdien geen onkruid meer gezien dus het is eenmalig.

2 likes

Ik heb ook een onkruidbrander en ook al is het inderdaad alsnog wel even wat werk, ik vind het ook leuk omdat ik me met zo’n ding ineens veel stoerder voel tijdens het onkruid weghalen. Lekker met een vlammerwerper (haha) aan de slag in de tuin.

3 likes

Er bestaat een natural versie zonder glyfosaat: https://www.kabelshop.nl/Roundup-Onkruidverdelger-Roundup-Natural-270-ml-Concentraat-150-m-3312022-i13621-t24979.html

@Insouciance @Spaarlamp kan zo’n brander nog overwegen als er een keer een aanbieding is. Maar ben alsnog liever lui dan moe wat tuinieren en onkruid betreft :face_with_hand_over_mouth:.

1 like

Ik gebruik ook kokend water voor klaver tussen de tegels. Gaat prima. Ik drink veel thee dus elk restje heet water gooi ik op probleemplekjes tussen de tegels.

Azijn is trouwens sinds een tijdje ook verboden om te gebruiken tegen onkruid.

3 likes

Heeft iemand ook de ILife V5s pro robotstofzuiger? Er blijft 1 lampje knipperen en hij laadt daardoor ook niet meer op, maar ik kan online niet vinden wat dat betekent dus heb de verkoper gemaild maarja is een Amerikaans bedrijf dus zal nog wel ff duren voordat ik antwoord heb. :sweat_smile:

En wat is een goede manier om groene aanslag te verwijderen op de tegels? Onze tegels zitten er nog geen 1,5 jaar in echter op sommige plekken best wat aanslag! Wil dit weekend ook even aan de slag!

Met de tuinslang en dan maar vegen?

Volgens mij werkt afdekken. En anders heb je eco reinigers waar je inderdaad mee moet schrobben.

Niet voor ieder dingetje een nieuw bord of glas pakken helpt om minder afwas te verzamelen. Op mijn werk stoor ik me er altijd aan als collega’s voor iedere thee ronde een nieuw glas pakken terwijl het vorige glas toch prima opnieuw kan. :sweat_smile: Ik doe dat thuis dus ook gewoon waardoor er nooit afwas opstapelt. Soms ff iets snel afspoelen als het vies is voor de volgende ronde maar het zit niet in mijn systeem om dan een schone te pakken en die vieze in/naast de gootsteen te zetten.

Thanks! Had je het ook laten intrekken een paar dagen?

Weet niet of je de vaat verzameld op het aanrecht? Daae werd ik zelf ook helemaal gek van. nu gooi ik het gewoon onder in het keukenkastje in de afwasteil (wel schoongespoeld) en pak ik alles er zo uit als ik na het koken ga afwassen.

2 likes

Alles was ik gebruikt heb spoel ik af net heet water en hergebruik ik misschien nog gedurende de dag. Ik stapel alles netjes op en doe na het avondeten de hele afwas. Wel gewoon in stilstaand water omdat alles toch al bijna schoon is door het afspoelen met heet water.

Als je voldoende kastruimte hebt kan je een plank in een onderkastje gebruiken voor een afwasteiltje. Daar kan je als je afgespoelde afwas in bewaren totdat je echt gaat afwassen. Dan is het iig uit beeld :grin:

1 like

Als ik iets niet meer hergebruik zet ik het in de gootsteen, maar eigenlijk is die er net te klein voor. Ik zou wel een grotere en diepere gootsteen willen hebben voor dit soort dingen :sweat_smile: Teiltje eronder in een kastje is ook wel een idee, maar daar heb ik zelf helaas geen ruimte voor.

1 like

Ik heb een onkruidbrander van de action, kostte maar een paar euro en werkt al jaren goed

Mijn wasmanden zijn helemaal leeg :open_mouth: Nu misschien toch maar aan de slag gaan met de ramen zemen en het balkon lente klaar maken.

10 likes

Ik heb nog een volle voor je!

2 likes

Haha kom maar op, dan kan ik het ramen zemen mooi negeren

1 like

Ik heb gister alle ramen binnen en buiten gelapt, de eerste 3 heb ik er altijd nog wel lol in, maar als ik dan bij de vijfde ondersteboven zwetend naar buiten hang om de strepen aan de buitenkant weg te poetsen heb ik altijd weer spijt dat ik eraan begonnen ben…
Maar vandaag met het zonnetje op de ramen en dat je er dan ook echt daadwerkelijk doorheen kan kijken ben ik toch wel weer gelukkig. Haat-liefdeverhouding is het.

1 like

Goed bezig zeg! Fijn dat het bij jou gedaan is. Ik zag mezelf ook al op een keukentrapje staan hannesen met een zweetsnor, dus ik ben maar de keukenkastjes gaan uitmesten. Het oudste product wat ik eruit viste was uit 2017, viel me nog mee.

1 like