Huishoudtopic #1

Ik heb precies hetzelfde probleem, 2 katten dus haar en kattenbakkorrels en dat ding zuigt voor geen meter. Heb een nieuwe besteld van Philips (want mijn moeder zei neem nou een Philips of Miele én een met zak) die vanavond binnenkomt en deze is speciaal voor dieren. Ik had met bol.com select nog extra korting dus betaal nu €109, is wel iets boven je budget dus ik weet niet of dat heel erg is. Zal vanavond laten weten hoe die is!

Bekijk Philips Performer Active Cat & Dog FC8578/09 - Stofzuiger met zak op: https://www.bol.com/nl/p/philips-performer-active-cat-dog-fc8578-09-stofzuiger-met-zak/9200000056255951?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ik merk dat ik bij het dweilen een beetje genoeg begin te krijgen van iedere keer de dweil zelf van de stok te halen om in de emmer te dopen en uit te wringen. Dus ben aan het overwegen een wat duurdere, handiger en snellere dweil te kopen. Hebben jullie tips?
Ik overweeg nu deze: https://www.bol.com/nl/p/leifheit-set-clean-twist-system-m-33-cm-compleet-systeem-met-wieltjes-click-system/9200000042898381/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DYEYoMazD2DrBjOwScqCBJQAAA0A%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D6%26itm_id%3D9200000042898381&bltgh=hhnsosYkkduFmZdb3C5PXg.2_18_19.25.ProductTitle

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb zojuist voor het eerst in de 5,5 jaar dat ik op mezelf woon langer dan 3 seconden nagedacht over welk wasprogramma ik zou kiezen en dat had ik natuurlijk nooit moeten doen.

Naast programma’s als handwas, overhemden, spoelen, kort programma, etc. heb ik 3 programma’s voor mn ‘standaard was’. Ik heb even het boekje erbij gepakt en daarin staat dit:

• Cotton (dagelijkse was voor katoen, linnen en gemengde weefsels): 40 °C, 1400 toeren, tijd 2:05
  • Colours (voor gekleurd katoen of gemengde weefsels, waarbij kleurvervaging of het afgeven van kleuren voorkomen wordt): 40 °C, 1400 toeren, tijd 1:45
  • Mixed (gemengde was voor verschillende soorten kleding, zoals katoen, linnen, synthetisch): 30°C, 800 toeren, tijd 1:25

Die graden is standaard op dat programma en kan aangepast worden. Tot dusver waste ik altijd alles op het programma Cotton, kleding op 30°C en de rest (handdoeken, beddengoed, ondergoed) op 60°C. Die 60°C wassen blijf ik lekker op Cotton doen, maar kan ik kleding niet beter op Mixed wassen (heb bijv. best wat synthetische kleding, maar ook gewoon spijkerbroeken en katoenen tops)? Of maakt het eigenlijk allemaal geen bal uit en kan ik stoppen mijn hoofd hierover te breken?

Ik heb hem gehad, maar vind deze wel echt veel fijner.

Het doekje van die van jou is vrij dun en een nieuwe van Leiftheit is meteen al duur.

Het doekje van de iets duurdere is steviger, waardoor deze niet verschuift op de houder als je een beetje steviger duwt. Bij mij schoof dat ijzer van de goedkopere weleens over de grond ipv het doekje). Verder kan je nieuwe doeken voor 3 euro ofzo bij de action kopen en passen prima.

2 likes

Mijn wasmachine doet niks meer en omdat ie ruim 10 jaar oud is én al een keer eerder gerepareerd is, ben ik op zoek naar een nieuwe.

Heeft iemand een hele sterke mening of tips voor een fijne wasmachine? Of juist een afrader?

Wil het liefst energielabel A en voor een kilo of 8, liefst niet meer dan 500/600 euro.
Ik ben zelf uiteraard ook aan het zoeken, maar vind persoonlijke ervaringen altijd wel fijn. :blush:

Ik heb er laatst een van aeg gekocht. Goedkoper dan bosch maar wel dezelfde deutsche grundlichkeit naar mijn idee. Ik vond coolblue heel goed alle plussen en minnen opnoemen, zo kan je zelf goed beslissen of het bij je past. Plus voor 20 euro volledige monteerservice, echt fijn als je 3 hoog woont haha.

2 likes

Ik heb deze zonder wieltjes, ideaaaaal! Merk ook niks van dat dat doekje dun is hoor. Je bent echt zo klaar en niet dat vieze gedoe met handen in een sopje.

1 like

Ik heb 'm ook en hiervoor had ik de Piccolo. Ben erg tevreden, alleen de drukkertjes gaan soms wat lastig.

1 like

Ik had vanochtend 10 minuten in de Action gereserveerd maar er waren suuuuper veel schoonmaakproducten niet voorradig. Ik was duidelijk niet de enige met dit idee🤪

1 like

Ik zoek een fijne kledingstomer voor overhemden/blousen en katoenen shirts.

Had die van de action gekocht, maar die doet precies niks.

Ik heb de Steam & Go van Philips! Vind hem persoonlijk heel fijn werken, alleen is het waterreservoir wel aan de kleine kant, waardoor je hem regelmatig bij moet vullen als je meerdere kledingstukken tegelijk wilt stomen (of soms wanneer je echt één super gekreukeld kledingstuk hebt).

1 like

Het is meer bedoeld om kleding even op te frissen. Ik vind het waterreservoir echt te klein.

Ik heb niet eens een strijkijzer :see_no_evil: (sorry voor het fuckboy aapje). Ik let met kleding kopen sowieso al vaak op stofjes die niet snel kreuken en voor de kledingstukken die het wel doen gebruik ik de stomer!

Grrrrrr het putje in de gootsteen stinkt sinds vandaag. Ik heb er ontstopper in gegoten en de soda/azijn truc gebruikt. Maar de stank lijkt alleen maar erger te worden… ik snap er niets van. Iemand een idee of tip?

Wat bij mij werkt: gewoon de hele boel losdraaien (de sifon enzo) en dat schoonmaken

Ik ben bang dat ik dat moet doen… ik kan dit niet & mijn vriend heeft 2 linkerhanden dus als het over een paar dagen nog stinkt moet ik iemand bellen. Geen zin in😢

Woon je toevallig in Leiden? :stuck_out_tongue:

1 like

Neeeeee! Misschien moet ik tutorials kijken op Youtube😂 Dit wil ik zelf kunnen!

Tenzij je een fysieke beperking hebt, kun je dit echt wel hoor! Het is echt geen hogere wiskunde. Kwestie van losdraaien, prut eruit en weer vastdraaien.

7 likes

Misschien had ik moeten zeggen ‘ik wil dit niet’ :joy: Maar ik moet me niet aanstellen en gewoon wat proberen.

2 likes