Ik ben benieuwd of ik de glazen douchedeuren schoon kan maken met azijn & baking soda? Eerst azijn erop sprayen en dan met een spons de baking soda verdelen over de wand. Ik ben bang dat het de deuren gaat beschadigen, of doen jullie dit ook zo?
Ah kijk! Dit is een goede tip. Dankjewel! Ik zal het bij azijn houden.
Ik maak een combi van groene zeep, schoonmaakazijn en glansmiddel (wat je in vaatwasser doet), werkt perfect!
Wij hebben hele cheap, kunststoffen keukenkastje in ons huurhuis. Elke keer als ik ze schoonmaak en het droogt op, zie ik precies hoe ik heb geveegd. Ik doe het ook wel eens droogwrijven maar dan zie je die strepen. Heeft iemand dé tip? Of heb ik gewoon pech?
Nawrijven met een hydrofiele doek? Dat werkt bij onze zwarte keukenkasten
Weet iemand misschien hoe je zweetluchtjes uit een jas krijgt die je niet kan wassen? Sinds ik op de fiets naar mijn werk ga zweet ik sneller in mijn jassen, maar ze mogen niet allemaal in de wasmachine. Het is dus voornamelijk onder de oksels.
Geen idee of het ook werkt op kleding, maar ik heb mijn tweedehandsbureaustoel geur vrij gekregen door er een mix van water en azijn (gewone keukenazijn) er op te spuiten met een plantenspuit. En dan laten drogen en als het nog ruikt nog een keer. Misschien dat het op je kleding ook werkt?
Hmm ik zou hem dan eerst naar de stomerij brengen. Je zou ook 70% alcohol erop kunnen spuiten. En in de badkamer hangen als je gaat douchen. Maar ik vraag me af of ik die zweetgeur er wel helemaal uit gaat…
Mijn nepleren jasje is op de mouw (net onder de schouder) een beetje aan het scheuren, waarschijnlijk ergens langs geschuurd. Het valt niet heel erg op, op de foto zie je het beter omdat ik de stof wat meer uit elkaar trek. Is er een manier om dit nog te fixen om te voorkomen dat het verder kapot gaat?
Ik heb al zitten denken aan iets erover heen plakken, maar dat wordt zo lelijk denk ik. En omdat het echt in het zicht is valt het wel op dan.
Misschien kun je met secondelijm de randjes bij elkaar brengen? Je kunt het aanbrengen met een satéprikker.
Aan de binnenkant een stukje textiel erop lijmen?
Dit gebeurt helaas gewoon bij neplerenjasjes. Bij mij meestal na zo’n 4-5 jaar. Dan zijn ze gewoon op.
Vaak op de ellebogen en langs de randjes.
Je kan dit misschien wel repareren maar het komt dan ergens anders ook al snel waarschijnlijk.
Dank, ik ga het gewoon proberen met secondenlijm. We shall see Aan de binnenkant iets plakken gaat niet door de voering jammer genoeg.
Je zou de voering voorzichtig kunnen openmaken met een tornmesje, en als je die niet hebt met een schaar, en dan daarna dichtmaaien.
Maar als het lukt met alleen lijm, alleen maar top natuurlijk
Oh ja, dat zou inderdaad kunnen. Ik houd het in mijn achterhoofd!
Ik krijg dit in het glazuur van mijn borden als ik ze in de magnetron zet. Ook al zijn ze “magnetronproof”, ze kunnen dat niet goed aan. Zeker niet als ze wat ouder zijn.
Ik vind het niet erg als mijn servies wat deukjes of ‘scheurtjes’ heeft. Ik vind het eigenlijk wel ‘leuk’ (net zoals dat ik producten opmaken satisfying vind). I’m weird!
Ja ik heb bijna alles al af!
Boven
- Alle spullen weer uitgezocht en weer dingen voor de kringloop. Oude make up weg, parfum uitgezocht. Boekenkast in mijn werkkamer etc. Doe dit geregeld maar toch altijd wel spullen waar ik niks meer mee doe.
- Kledingkast opgeruimd en goed schoongemaakt.
- Alles goed gestoft (doe ik sowieso al wekelijks maar nu ook alle muren) en meubels van hun plekgehaald om daar achter schoon te maken.
- Met een wonderspons alle beschadingen op onze witte meubels en deur weggepoetst.
- Badkamer alle voegen met bleek gedaan en echt mega goed schoongemaakt en spullen uitgezocht.
Beneden
- Ook allemaal spullen uitgezocht en de kast in de huiskamer opgeruimd.
- Keukenkastjes gedaan, koelkast schoongemaakt en alles van zijn plek gehaald (koelkast en wasmachine) zodat ik daar achter kan schoonmaken.
- Wasmachine goed schoongemaakt (filter, wasmiddelbakje en rubbers).
- Kelderkast opgeruimd en alles wat over datum was weggegooid. Gelukkig niet veel. Haat voedselverspilling.
- Ook met mijn wonderspons aan de gang geweest.
- Droger ook goed schoongemaakt.
Van het weekend alle ramen gelapt. En sowieso doe ik al wekelijks stoffen etc.
Werk nu al een jaar thuis en verveel me wel een beetje… Was sowieso al van het schoonmaken maar nu is alles al schoon dus wat moet ik nou doen . Als iemand nog leuke tips heeft waar ik niet aan heb gedacht, hit me up.
Ja dat soort dingen doe ik sowieso al geregeld. Net als douchegordijn wassen.
Verveel me best wel thuis. Maar omdat ik zo schoonmakerig ben is er ook niks meer te doen als je alles bijhoudt haha.
Zie dat ik nog vergeten was te vermelden dat ik de oven, rooster en bakplaten ook had opgepoetst.
Oja en ik had zelfs nog na cleantok filmpjes het roostertje uit mijn wasbak losgehaald en die en de afvoerpijp schoongemaakt .