Huishoudtopic #1

Zit iets boven je budget, maar ik zweer bij onze Xiaomi dreame V11 draadloze steelstofzuiger. Wij hebben hem via Ali besteld, geleverd uit Polen (dan betaal je geen invoerrechten bovenop de aankoopprijs). Vraag gerust als je specifieke vragen hebt!

1 like

Betaal je dan vooral voor het draadloze aspect of heeft het ook nog andere voordelen tov normale stofzuigers?

Een groot voordeel is inderdaad het draadloze aspect: even snel door je huis heen of de auto stofzuigen doe ik nu veel gemakkelijker, ik loop me niet meer te storen aan bedrading die in de weg ligt en hoef daardoor ook weer minder te bukken. Ik heb geen ervaring met andere steelstofzuigers, maar ik denk dat dat vooral het voordeel is ten opzichte van een goede steelstofzuiger die niet draadloos is.

Ik was dus vooral op zoek naar een draadloze stofzuiger en het is dan een uitdaging om een stofzuiger te vinden met een goede zuigkracht en lange accuduur. Ik wilde een model dat kon tippen aan de nieuwere modellen van de dyson, maar dan niet voor de prijs van de dyson. Uit reviews op YouTube maakte ik op dat deze stofzuiger op alle punten aan mijn wensen voldeed en dat hij ten opzichte van de dyson nog een voordeel had: je hoeft bij het stofzuigen niet constant een knopje ingedrukt te houden. Je kunt de stofzuiger zelf dus gemakkelijk ergens neerzetten terwijl je met een flexibel opzetstuk de randen van je bank afgaat of in je auto duikt.

3 likes

Ik heb die raamzuiger, maar dan van Leifheit, en vind het ideaal en je kunt makkelijk met één arm gebruiken. En is bijna altijd wel ergens in een aanbieding te vinden.

Edit: of bedoel jij zoiets met een magneet?

2 likes

Er ligt letterlijk een berg aan was in de garage. Ik ga NU beginnen.

Deze heb ik:

https://nl.bauhaus/ruitenreinigers/leifheit-ruitenreiniger-dry-clean/p/25497261?cid=PSEGoo12349429407_116625614606&pla_campid=12349429407&pla_adgrid=116625614606&pla_prpaid=401394160249&pla_prid=25497261&pla_adt=pla&pla_prch=online&pla_stco=

Zie ook allerlei aanbiedingen met accessoires, maar ik heb dus alleen dit ding en het wassen doe ik gewoon met een ouderwetse gele spons.

2 likes

Ja hebben wij! Kan prima met 1 hand! Als je na iedere baan droogzuigen dat rubber even afdoet langs een doek is het voor 95% streeploos. Ik gebruik er trouwens gewoon glassex in, niet dat spul wat hun erbij leveren (zet bij ons kleine verpakking bij voor 1x gebruik).

3 likes

M’n ouders hebben die geel-zwarte van Kärcher, die leende ik altijd voor ik zelf dat ding kocht, en volgens mij is het echt exact hetzelfde mechanisme in een andere kleur.

2 likes

Ik heb ook zoiets, maar dan van AEG, die had (toen ik er in 2019 een keuze over moest maken) de langste accuduur en laagste decibellen, wij hebben nogal veel ramen en ik kan ze hiermee allemaal doen zonder opladen.

1 like

Ah ik wil mijne ook schoonmaken! Wonderspons heb ik nog in huis, maar beschadig je de schoenen daar niet mee?

1 like

Die van karcher, de wv2 hebben wij sinds we wonen waar we nu wonen, dus jaar of 6 in gebruik nu!

2 likes

Nee, als je gewoon zachtjes borstelt en niet mega hard drukt… althans bij onze Stan smith’s is het dus gewoon goed gekomen!

1 like

Ik gebruik de Leifheit en ik vind 'm ontzettend handig, maar vraag me elke keer af waarom het gat van het reservoir in het midden zit in plaats van in een hoek. Sta bij het legen altijd te kloten met het water

Ik had net dit weekend ramen gelapt en was woest op alle strepen en hoe zeiknat ik was geworden, dus ik heb ook zo’n ramenwasser besteld. Wist niet eens dat dit bestond, maar voel me nu al erg gelukkig met deze aankoop.

2 likes

Zooooveel makkelijker! Groetjes van iemand met acht meter aan ramen in de woonkamer. :joy:

3 likes

Kan bij jou de hele onderkant er dan niet uit? Bij de mijne namelijk wel.

1 like

Is een premium membership het waard?

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Heeft iemand een screenshot oid van hoe het er uit ziet als je het samen gebruikt? Werkt dat goed?

Oh dat zou wel chill zijn, ik heb m gekregen dus moet er dan even een handleiding bij zoeken. Thanks!

Er zit aan de zijkant een knop, dan laat het reservoir los en als je die eruit haalt kan je de onderkant er af halen. Succes! :wink:

1 like