Huishoudtopic #1

Ik werk in een wasserette en wij wassen dit soort dingen altijd apart van alles, liefst kort programma en niet te lang laten centrifugeren. Kan niet zo goed beoordelen hoe dik de stof is maar aangezien het 100% polyester is kan het gewoon in je machine op lage temperatuur met delicaat programma.

1 like

Thanks @TheRock en @Goldenmilk! Ik heb het geprobeerd met de föhn en keukenpapier (was met een beetje een vervelende hoek voor het strijkijzer) en dat werkte als een tierelier! Je ziet er niks meer van :slight_smile: had ook een lelijke vlek in het boekje vd vensterbank die ik er niet afgekrabt kreeg en die is ook verdwenen, toptip! :ok_hand:

3 likes

Als ik de wasmachine aanzet gebruik ik 9/10 keer hetzelfde programma dat normaal 91 minuten duurt, maar ik druk altijd een knop in en dan duurt het 71 minuten, maar is dat slechter voor de machine of voor de was? Voor mijn gevoel is het wel net zo schoon als wanneer hij 20 min langer draait, maar wat doet de machine dan niet of minder?

Geen idee of t slechter is, maar mss centrifugeert hij dan minder lang ?!

Wow dat vind ik echt lang, ons langste programma is 90 min, ongeacht de temperatuur.

@FISSA ik heb ook zo’n programma’s van 3u… nog nooit gebruikt, ik doe altijd met die tijdsbesparing
daarom @anon31745129 goeie vraag!!

Volgens mij spoelen de meeste machines een keer minder als je het tijdbesparende programma kiest. Bij ons spoelt ie standaard drie keer, maar met het knopje maar twee keer en dan is 'ie dus sneller klaar. Werkt prima als je was niet zo vies is :slight_smile:

Hoe haal je aangekoekte resten uit een oven ?

1 like

Soda en azijn en laten inwerken voor een paar uur.

1 like

Duw je wel op dat knopje bovenaan?

Ga zitten, zet je voeten op dat zwarte ding en dan sjorren aan de buis. Had ik een paar maanden geleden ook :sweat_smile:

Ik tikte hem met de hamer eraf :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Beetje olie doet waarschijnlijk wel wonderen. Kun je hem ook niet draaien of dat wel?

Ik heb een trui die voor 70% van wol is en die mag ik niet wassen. Nu zit ik erover te denken om een stoomreiniger te kopen, heeft iemand daar ervaring mee/aanraders?

Ik was alles wat ik niet mag wassen, ook wollen truien. Wel maar op 20 graden en 400 toeren centrifugeren. Gaat tot nu toe altijd goed haha.
Mag ie ook niet op handwas?

Ah dat durf ik echt niet haha… nee mag ook niet op handwas!

Mmm ja ok die van mij mogen wel op handwas. Dan zou ik 'm stomen, kostentechnisch misschien dan een beter idee in zo’n ding te investeren dan naar de stomerij brengen: lellek duur en zeker voor een trui (jas ok nog, die 1/2 x per jaar)

Ja ik had opgezocht hoe duur dat is en dat is 7 euro per keer! Daarom wilde ik idd zo’n ding kopen, en dat lijkt me ook wel chill voor broeken en andere kwetsbare dingen. Maarrrr geen idee welke een beetje goed zijn. Bij Blokker had je er 1 voor 30 euro maar dat kan haast niet goed werken toch :’)

Handig! De binnenkant neem ik aan?