Huishoudtopic #1

Ik gebruik een stoomreiniger enkel als vervanging voor een strijkijzer om er makkelijker kreukels uit te kunnen stomen. Ik heb niet echt het gevoel dat kleding er ook schoon van kan worden. Wellicht wel goed om even op te frissen, maar mocht je ergens in zweten lijkt het me onvoldoende. Misschien alsnog de oksels op de hand uitwassen en de trui dan niet helemaal nat maken? Dan zou je voor de rest van de trui wel prima een stoomreiniger kunnen gebruiken!

1 like

Hiermee moet je wel echt uitkijken, bij sommige stoffen krijg je dan hele lelijke kringen en die gaan alleen weg als je alles wast.

Leifheit Picospray Vloerwisser https://www.bol.com/nl/p/-/9200000042898585

Zo één misschien? Weet niet wat je budget is?

(Stoomreiniger is wel stuk idealer haha. Ik haat dweilen en met die stoomreiniger reinig ik weer iedere dag de vloer ipv één keer per week.)

Wat voor stoomreiniger heb jij? Ik twijfel al heel lang om 1 te kopen, want onze vloer is echt een grote ramp… :frowning:

Zelfde idee als die van Leifheit die @Saturnus heeft. Dit was ooit nog een kleine forumtrend, toen heb ik hem ook gekocht. Daarvoor had ik nooit een dweil omdat ik dweilen echt irritant vind. Ik maakte alleen echte vlekken op de vloer schoon met een doekje. Maar dit ding is eigenlijk best leuk en je hebt geen gedoe met een emmer en dat je die dweil dan weer moet uitwringen enzo.

3 likes

Ik heb zo’n alles in één. Waar ik ook de voegen van de badkamer mee schoonmaak bijvoorbeeld.

Maar op zich maakt het niet zo veel uit welke. Het lijkt een investering en budget is ook persoonlijk. Zou alleen kijken dat het snoer lang genoeg is. Anders moet je hem even uitschakelen en dan weer aan doen. Die van mij is snel opgewarmd. Binnen 30 seconden dus maakt mij de iets kortere snoer niet zoveel uit.

Maar ben er echt blij mee. Geen gedoe met uitwringen en hete stoom is lekker bacterie dodend. :see_no_evil:

1 like

Ja vreselijk vind ik dat. En dan weer in dat vieze water en over je vloer heen. :sweat_smile:

1 like

Buiten dat dit super super spuit 11 is: ik weet natuurlijk niet hoe oud je huis en betegeling in het toilet is. Maar het zou zomaar kunnen dat er langere tijd tegen het beton aan geplast is geweest. Bijv. door vorige bewoner of bouwvakkers? Hopelijk is het inmiddels verholpen!

Even een reactie op een oude post, omdat ik een aanbieding zie :stuck_out_tongue: Is het deze?

https://www.lidl-shop.nl/PHILIPS-Stofzuiger-zonder-zak/p100246010

Vanaf donderdag is ie €69.99 en dat lijkt me wel een goeie deal. Bij cooblue is je nu €119,- (met €20 cashback).

1 like

Sorry als de vraag al gesteld is maar ben nu met de afzuigkap bezig (rvs) maar jemig krijg dat vettige niet goed weg (onderkant). Bovenkant is nu oke en ontvet maar allemaal gekke vlekken (niet vet). Hoe krijg je dat ding weer spik en span?

Heb nu sint marc gebruikt (ontvetten) en glansspoelmiddel voor de glans maar het werkt niet

https://www.dehuishoudcoach.nl/afzuigkap-schoonmaken/

Heb je al geprobeerd met soda schoon te maken?

1 like

Roosters eruit halen en in een grote kookpot waar je 1 kopje baking soda in water hebt opgelost 5min laten doorkoken.

2 likes

Heb idd de roosters in de vaatwasser gedaan die zijn top! Ga nu (of nou ja morgenochtend) baking soda met groene zeep proberen👌🏼

1 like

Nou ik weet niet of dit hier hoort maar ik probeer maar eens: ik heb sinds enkele dagen veel hele kleine, zwarte vliegjes in huis. Ze zijn nog kleiner en fijner dan fruitvliegjes. Ze zijn ook best broos en traag, je kan ze makkelijk pletten. Weet iemand misschien welke ik bedoel? Ik vraag me af waar ze vandaan komen en wat ik ertegen kan doen.

Rouwvliegjes uit de planten?

1 like

Precies deze verkoopt action ook, alleen goedkopere versie maar werkt prima!

Ik leeg het altijd direct na het afwassen. Maar dan inderdaad wel natte derrie in de afvalbak. Maar ik kan elk moment van de dag mijn restafval weggooien.

1 like

Ik heb binnenin mijn vuilnisbak op de deksel zo een ontgeurder plakken. Deze heb ik gekocht in de supermarkt voor een paar euro. Vind die die ik heb niet direct op het web maar is dus zo iets: https://www.manutan.be/nl/mab/think-minibini-ontgeurder-a133695?shopping=true&shopping=true&gclid=EAIaIQobChMI8K7a-6Kb3wIVVed3Ch1DGQhMEAQYBSABEgIEafD_BwE

1 like

Waarschijnlijk heb ik n hele domme vraag maar hoort een turboborstel van een stofzuiger automatisch rond te draaien?

Waar koop ik goede, fijne handdoeken voor een redelijke prijs?