Maar m’n potten zijn van glas:( Ik zal misschien eens gaan zoeken naar potten met een ander deksel ofzo. Ugh ik vond het zoooo vies en zonde om alles weg te gooien, bah
Misschien weet @FrauHelga meer? Ik associeer haar met huishouden-tips (niet per se met maden en motten haha)
Ongeveer 1,5 week geleden ging het over deze motjes in het huishoudtopic. Alles weggooien en goed schoonmaken is blijkbaar de enige oplossing en om het verder te voorkomen bestaan er speciale mottenvalletjes.
Ik geloof niet dat ze door glas of plastic potten heen vreten. Volgens mij zitten ze in bepaalde pakken die je uit de supermarkt haalt. Mijn begin was de rijst, denk ik. En in een pot met zaden. En als je even niet oplet met dit weer, dan zitten ze in je hele kast. Zie het huishoudtopic voor alle tips. Alles weggooien en de potten superschoon maken (in de vaatwasser met hoge temperatuur) lijkt goed te werken. Succes!
En ik zou gaan voor weckpotten die sluiten beter af dan die met losse deksel.
Ik ben heel benieuwd naar de Scrub Daddy sponsjes + de Pink Stuff pasta (gezien op Tiktok). Ik vind het allebei wel erg duur dus ben benieuwd of het z’n geld waard is. Iemand ervaring met deze producten?
De sponsjes ken ik niet, maar ik heb the pink stuf gebruikt om mijn zeer aangekoekte oven (inclusief rek en bakplaat) weer schoon te krijgen. Dus daar ben ik echt over te spreken! Volgens mij heb ik 3,99 betaald bij big bazar, dus dat is nog wel te overzien.
Pfff ik krijg de kalk gewoon niet van de douche ramen af… heb echt elk trucje wel gehad nu…
Ik had hetzelfde, toen heb ik dit geprobeerd en het werkt echt top!
https://www.instagram.com/tv/CQ0WqygDJdT/?utm_medium=copy_link
En hier de link van dat spul:
https://www.123schoon.nl/Scrub-Daddy-Power-Paste-schoonmaakmiddel-incl-Scrub-Mommy-spons-i9431.html
Heeft jullie prullenbak ook altijd zo’n specifieke geur? Mijn handen ruiken daar altijd naar als ik de zak verwissel, maakt ook niet uit of er wel/geen afval in ligt, de prullenbak/deksel ruiken gewoon zo en het lijkt ook wel of het er met schoonmaakmiddel niet af gaat.
Ik vind prullebakken sowieso altijd muf ruiken. Ik doe onderin de mijne (onder de zak dus op de bodem) vaak een paar druppen citronellaolie (vooral in de zomer) of pepermuntolie, lekker fris.
Ja, en inderdaad altijd dezelfde lucht, bleh. Ik doe tegenwoordig een paar wasparels in de nieuwe zak en in de prullenbak (voor je de zak er in doet) Het helpt iets, maar die vieze muffe lucht krijg ik niet helemaal weg
Thanks gelijk besteld.
Yes ik ook, heb hetzelfde probleem. Heel benieuwd nu of het wonderen gaat verrichten!
Ah nee, ben nu een stuk minder hoopvol. 🥲 Ik heb het zelf net binnengekregen, wil het morgen proberen.
Heb je het nog een poosje laten intrekken of? Misschien is de douchekabine wel “beschadigd” dat de bovenste laag eraf is, dan helpt ook niks meer geloof ik. @Chanandler_Bong Hoe heb jij dat spul gebruikt, nog in laten trekken?
Heeft iemand dé tip om een smerige oven goed schoon te krijgen? Ik gebruik liever geen ammonia in de oven (dat zag ik in een filmpje maar ik ben niet helemaal gerust op het idee).
Gebruikt zoals in het filmpje. Insmeren… 1 uur intrekken… opnieuw smeren opnieuw 1 uur intrekken.
Soda en azijn.