Huishoudtopic #1

Ik vind prullebakken sowieso altijd muf ruiken. Ik doe onderin de mijne (onder de zak dus op de bodem) vaak een paar druppen citronellaolie (vooral in de zomer) of pepermuntolie, lekker fris.

5 likes

Ja, en inderdaad altijd dezelfde lucht, bleh. Ik doe tegenwoordig een paar wasparels in de nieuwe zak en in de prullenbak (voor je de zak er in doet) Het helpt iets, maar die vieze muffe lucht krijg ik niet helemaal weg

1 like

Thanks gelijk besteld.

1 like

Yes ik ook, heb hetzelfde probleem. Heel benieuwd nu of het wonderen gaat verrichten!

3 likes

@Foucher ik dacht; yes eindelijk iets wat werkt. Helaas pindakaas zelfs dit werkt niet hier :frowning:

Ah nee, ben nu een stuk minder hoopvol. 🥲 Ik heb het zelf net binnengekregen, wil het morgen proberen.

Heb je het nog een poosje laten intrekken of? Misschien is de douchekabine wel “beschadigd” dat de bovenste laag eraf is, dan helpt ook niks meer geloof ik. @Chanandler_Bong Hoe heb jij dat spul gebruikt, nog in laten trekken?

Heeft iemand dé tip om een smerige oven goed schoon te krijgen? Ik gebruik liever geen ammonia in de oven (dat zag ik in een filmpje maar ik ben niet helemaal gerust op het idee).

Gebruikt zoals in het filmpje. Insmeren… 1 uur intrekken… opnieuw smeren opnieuw 1 uur intrekken.

Soda en azijn.

Op tiktok zie ik mensen zó gemakkelijk hun toiletbril losklikken, maar heb het idee dat het niet zo simpel is bij mijn (Europese??) toilet. Ik kijk voornamelijk Amerikaanse vrouwen. Maken jullie die los of hoe maken jullie daar bij de randjes schoon?

In mijn vorige huis had ik een wc bril die zo gemaakt was dat je m snel los kon klikken. Bij een standaard wc bril moet je m echt los schroeven dus dat is inderdaad niet echt haalbaar

1 like

Echt niet😨!? Joh, ik heb het gistermiddag bij mijn moeder gedaan en daar werkte het ook echt heel goed… Jammer zeg🙁

1 like

Eerst een uur, en de tweede ronde ongeveer 1,5 uur, maar dat kwam omdat ik tussendoor even van huis was. Gisteren bij m’n moeder wel twee keer een uur en dat ging ook goed🤷🏼‍♀️

3 likes

Mijn wc bril kun je heel makkelijk los schroeven met zo’n speciale sleutel, eens in de 2 maanden ofzo maak ik m los en maak dan goed schoon, maar moet zeggen dat sinds ik geen man meer in huis heb dat randje echt bijna niet meer vies wordt omdat ik gewoon in de pot pis ipv er naast :joy:

7 likes

Ik heb het geprobeerd maar indd niet zo 1 2 3 te doen. Nu heb ik gewoon van alle kanten gesprayd en gespoeld dus het is schoon.

@Spaarlamp aaah ja het valt indd mee als we gewoon in de wc plassen

1 like

Tip, zo’n wcbril bij de action in een donkere doos (zwart met blauw geloof ik) is zo’n makkelijke bril die je er zo af kan klikken. Kost iets van 11 euro dacht ik.

1 like

Thanks, goede tip!!

Hoe goooor is dit!! Zag ook op tiktok dat je dat open kan schroeven, lucht dat er ook uitkwam… nu wel blij dat het schoon is

2 likes

Hoe maken jullie tweedehandstassenn schoon? Ik haal altijd de stofzuiger erdoor en maak met van de wegwerp doekjes de buitenkant schoon. Maar geur oid haal je er dan niet echt uit.

2 likes

Hoe schroef je dit open? Misschien moet ik dat ook eens doen

Bij mij zat er 1 schroef in, moest veeel kracht zetten en gewoon losgeschroefd. (De schroef die daar in bakje ligt, daar had ik nog anti vet opgedprayd)

Dit is trouwens de “bijna klaar” foto, de before laat ik maar niet zien haha

1 like