HG Schimmel en weerplekkenreiniger
Chloor in een spuitfles doen. Wij hadden onze douche verwaarloosd en echt heel veel schimmel op de kitranden. Alles ging weg door de chloor, even laten intrekken en je kunt het eraf spoelen.
Ik heb voor het eerst een rvs pan gebruikt (dus een zonder anti aanbaklaag). En de pan is enorm gaan verbranden. Hoe kan ik dit nog schoonkrijgen? En hoe kan ik de pan hierna gebruiken zonder dat ie gaat verbranden? Mijn eten was niet gaan verbranden, maar de pan dus wel.
Even laten weken en dan flink boenen met een schuursponsje of staalwol of als het heel erg is met een schuurmatje. Ze kunnen gelukkig best wat hebben omdat er geen beschermlaag op zit zoals bij antiaanbakpannen.
Volgende keer moet je de pan echt goed heet laten worden voor je het eten erin doet. En voldoende olie gebruiken om in te bakken. Het rookpunt van bijvoorbeeld roomboter en olijfolie is al bij een veel lagere temperatuur dan zonnebloemolie. Dus probeer ook te letten op welke olie je gebruikt om mee te bakken. Als het goed is zal de pan dan niet meer aanbranden.
Mij is het met geen enkel middel gelukt om dit weg te krijgen, dus als het met de aangeraden middelen niet werkt kun je helaas ook gewoon pech hebben…
Hoe vochtig is het in jullie huis?
Ik heb sinds kort een temperatuur/vochtigheid meter in huis (handig ding!). De vochtigheid is hier gemiddeld 60-65%. Google vertelt me dat het ongeveer tussen 40 en 60 zou moeten zijn.
70+ In de categorie slecht geïsoleerd huurhuis. Hier staan overal vochtvreters (en in de winter juist extra bakjes water etc 🥲)
Zelfde gemiddelde als bij jou, is een slecht geïsoleerd huis.
50-80 %
Als we net allebei gedoucht hebben en er staat bijv nog was in huis te drogen dan richting de 80, echt naar. Als het regent buiten krijgen we dat ook nauwelijks omlaag door te luchten. Gelukkig bijna verhuizen met een raam in de badkamer vanaf dan!
Op normale dagen met genoeg luchten meestal rond de 60%
Ja ik houd hier ernstig rekening mee, als ik dan maar wel uitbreiding weet te voorkomen.
weet niet hoe je woont (huur of koop) maar je kan ook zelf kit verwijderen en opnieuw kitten. staat goed uitgelegd op youtube, je mag alleen 1-2 dagen niet douchen
Iemand de Eufy robovac G10?
Mijn oude eufy is overleden en mag een nieuwe uitzoeken 🥲
Nu was ik opzich wel tevreden met de oude, behalve dat ie mega random de kamer afging. Bij de G10 is dat geloof ik wat minder het geval? Of beter om meer geld uit te geven voor een slimmere?
Het is nu zomer (ja echt ) en daardoor vochtiger dan normaal. Straks als het kouder wordt zakt het weer naar rond de 50.
Er zijn zo veel mensen op Tiktok die (in mijn ogen) onnodig veel tupperware gebruiken. Ze hebben daardoor meer afwas = niet heel duurzaam. Een speciaal boterbakje, een speciaal augurkenbakje, een aspergebak. Die Amerikanen hebben ook honderdduizend dingen op het aanrecht staan en ik wil het opruimen!
Hahaha een augurkenbakje?!
Ik merk dat ook wel eens op, en idd vooral in de USA. Die gaan ook wel heel lekker op alles in Tupperware/ weckpotten / doosjes / glazen doen. Lijkt ook wel heel geordend dan, maar ook wel echt zonde van alles wat je nadien idd moet afwassen.
Nu moet ik zeggen; ik doe mijn muesli altijd wel in een grote weckpot want als ik het vanuit dat zakje ‘giet’ dan kiepert er altijd vanalles naast. Als ik dan weer nieuwe muesli koop ga ik die weckpot tussendoor overigens niet schoonmaken.
Ja dat zie je op Tiktok heel veel, een speciaal bakje dat je om kunt draaien zodat het sap naar de bodem/andere kant zakt en je je augurk kunt pakken zonder dat je met je handen/vork in het sap moet.
Want dat sap is oh zo vies? Ik snap niks van die Amerikanen
Nou, eerlijk, elke keer als ik weer met een vork zo’n augurk uit een pot probeer te vissen word ik een beetje meer overgehaald om toch zo’n bakje te kopen
Ik gebruik vaak van die vochtige wegwerp schoonmaakdoekjes om even snel het aanrecht af te doen, maar die drogen altijd zo snel uit. Nu was ik toevallig in het baby-pad in de AH en zag ik dit: Dooky. Reusable Lid
een dekseltje dat je steeds opnieuw op zo’n pakje kan plakken.
Waarschijnlijk niet heel revolutionair, maar ik ben helemaal in m’n nopjes hiermee.