Hmm, maar hoeveel afval heb je daadwerkelijk in al die andere kamers?
Ik heb overal een prullenbak die het best past bij de functie van de ruimte en we scheiden het op die manier. Dus in de werkkamer een oud papier bak, badkamer restafval en alles dat er niet bij hoort neem ik mee naar beneden. Ook een kleine moeite want het is niet alsof er dagelijks een fles shampoo die bij het plastic moet leeg gaat ofzo. En het klokhuis van mijn appel die ik in de werkkamer eet, leg ik in een leeg koffiekopje dat toch weer naar beneden gaat. Prullenbakjes op de wc scheiden we niet echt. Als er alleen wc rolletjes inzitten doe ik die bij het oud papier maar anders allemaal bij het restafval.
. Ik gebruik ze ook voor het dekbedovertrek en onze handdoeken, koop 4 busjes voor €10 in de aanbieding bij Kruidvat. Als je niet die halve bus erin flikkert maar gewoon een dopje dan doe je er best lang mee.
. Waar laat je al die rommel ook. Hou echt van schoonmaken soms ook tegen smetvrees aan maar dit gaat me te ver.
.
In de badkamer heb ik wel nog plastic verpakkingen van bv tampons en inlegkruisjes (die ik probeer op te maken trouwens, ik wil liever low waste gaan), in de woonkamer bv plastic wrappers van snacks enzo, afval van mijn creatieve projecten.
. Als ik mijn witte dekbedovertrek was doe ik wel oxi poeder, parels, wasmiddel en wasverzachter in de machine maar stel je inderdaad voor dat je dat bij elke was doet…