Wij hebben alleen prullenbakken staan in de keuken en badkamer. In de keuken scheiden we alles (papier, groen, plastic, glas en rest). In de badkamer staat alleen een prullenbak voor restafval. Als er iets anders dan restafval in moet, dan nemen we dat mee naar de keuken (tenzij het heel klein is).
Ik denk dat als je in al die kamers apart afval wil weggooien en wil scheiden, meerdere prullenbakken (of prullenbak met meerdere vakken) toch het handigste is. Is zo’n tafelprullenbakje misschien wat? Zeg maar van die kleine dingen voor op tafel/bureau/aanrecht.
. Ik gebruik ze ook voor het dekbedovertrek en onze handdoeken, koop 4 busjes voor €10 in de aanbieding bij Kruidvat. Als je niet die halve bus erin flikkert maar gewoon een dopje dan doe je er best lang mee.
. Waar laat je al die rommel ook. Hou echt van schoonmaken soms ook tegen smetvrees aan maar dit gaat me te ver.
.
In de badkamer heb ik wel nog plastic verpakkingen van bv tampons en inlegkruisjes (die ik probeer op te maken trouwens, ik wil liever low waste gaan), in de woonkamer bv plastic wrappers van snacks enzo, afval van mijn creatieve projecten.
. Als ik mijn witte dekbedovertrek was doe ik wel oxi poeder, parels, wasmiddel en wasverzachter in de machine maar stel je inderdaad voor dat je dat bij elke was doet…