Huishoudtopic #1

Eetstokjes!

1 like

Goede tip! Wat ook werkt is om de verpakking altijd ondersteboven op te bergen, dan zakt het vocht naar de bovenste doekjes en heb je altijd een nat doekje.

3 likes

Beetje offtopic maar dit is dus een van mijn favoriete woorden.
Ontopic: ik kan geen genoeg krijgen van de combinatie baking soda en azijn.
Dat gezellige gebruis waardoor je weet dat er iets gebĂ©Ășrt.

5 likes

Ik heb van die witte strepen in m’n zwarte/donkergrijze jeans, had al speciaal wasmiddel voor zwarte kleding maar helaas.

Iemand enig idee of/hoe je die eruit krijgt?

Volgens mij is dat een fout in de wassing/verf van de broek, ik heb dat ook bij sommige broeken en het enige wat dan (tijdelijk) helpt is ze opnieuw verven in de wasmachine.

He shit

Ik blijf me maar verbazen over de Amerikanen op (clean)tiktok. Volgens mij zijn dat allemaal mega wealthy families die wonen in immense suburban villa’s. Speciaal boodschappen doen voor het eerste logeerpartijtje van een kind. HELE kar vol met vet eten, decoratie en speelgoed (???). Dan zie ik weer video’s voorbij komen van moeders die de ‘mini fridges’ op de kamers van de kids gaan vullen met allemaal snacks. Ze gebruiken ook enkel wegwerpschoonmaakdoekjes?

:upside_down_face:

6 likes

Of als ze alles overgieten in nieuwe potten
 Heel slim om wasparels die eruit zien als snoepjes in makkelijk te openen glazen potten te steken!

En het allerergste is wanneer ze 10 verschillende schoonmaakproducten bij elkaar gooien voor aEsThEtiCs. Ben er zeker van dat er al een aantal van die moekes per ongeluk mosterdgas gemaakt hebben

12 likes

Vraag aan de geurmiepjes:
Welke wasparfum vinden jullie het lekkerst? Ik hou van echt aanwezige zoet/zware geuren (vanille, amber)
Ik heb heel lang rosa odor gehad maar ben daar nu wel redelijk “geurmoe” van (ik wissel wel af maar wil gewoon wat nieuws)

2 likes

Ik heb op dit moment Rosa D’Or, maar ik geloof dat ik WasGeluk lekkerder vind. Ook meer geconcentreerd. Ik ben echter niet van de geuren die jij omschrijft, dus ik heb geen geuraanrader voor je.

Ik heb robijn pods voor zwarte was en doe er van de DM ook een kleurdoekje bij dat zwart langer zwart houdt, maar het doet zeg maar precies niks. đŸ„Č

2 likes

Is het toevallig een heel stretchy broek? Ik heb dit met mijn Levi’s en het lijkt echt het elastiek (geen idee wat het is) in de stof te zijn. Niks aan te doen, behalve een nieuwe zo min mogelijk wassen.

Ik heb niet perse het idee dat dat helpt, maar wat zeker wel helpt is het kledingstuk eerst 24 uur in een emmer met water en azijn laten weken voor je het de eerste keer wast! Mocht je dat nog niet gedaan hebben :slight_smile:

1 like

Ik wil wat advies vragen. De wc heeft een vieze aanslag, en een groot deel heb ik weg kunnen krijgen door cola, bleek, baking soda, azijn. Maar er zit echt nog een stuk hardnekkig rotzooi
 Hebben jullie nog advies of tips?

Ik maak altijd schoon met ecologische reiniger maar voor die aanslag heb ik HG Superkracht toieltreiniger gebruikt. Nog steeds een beetje aanslag maar mijn vriend vertelde dat hij dit in zijn studentenhuis ook een keer heeft gehad en toen met schoonmaakhandschoenen en een schuursponsje met daarop dat HG spul aan de slag is gegaan. Gaan wij dit weekend doen dus geen idee wat het resultaat wordt maar bij hem werkte het de vorige keer!

1 like

:cry::cry:

Advies van een voormalige goth: woolit voor zwarte was. Mijn zwart zag/ziet er nooit verwassen uit, er zit zwart kleurmiddel in net zoals er bij wit wasmiddel bleek zit. Als de was nog nat is ruikt het niet zo lekker, maar gelukkig merk je daar niks van eens alles droog is.

5 likes

deze heeft het bij mij weggekregen, had ook alle huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt. wel echt de power variant, niet de gewone die werkt niet

1 like

Een tablet kunstgebitreiniger werkt ook, nachtje laten weken

1 like

Een puimsteen nat maken en dan de aanslag eraf schuren!

2 likes