Huishoudtopic #1

Ik heb blazers, jurken/rokken en blouses opgehangen en de rest net als jij opgevouwen…

1 like

Ik heb broeken en onderhemdjes en pyjamas opgevouwen en de rest hang ik. Maar ik heb maar heel weinig kleding dus mijn hangdingen passen op 1 rekje!

Is dit schimmel op mijn dekbed? Hij komt van de stomerij af en had verwacht dat het er uit zou zijn maar helaas. Baking soda heb ik er ook al eens opgegooid maar had geen effect.

Iemand tips?

Het lijkt alsof ‘het weer’ erin zit en ja dat is volgens mij een vorm van schimmel.

5 likes

Volgens mij ook idd, en dat krijg je er volgens mij niet uit helaas.

2 likes

Als last resort zou je het kunnen wassen met twee wasdopjes dikke bleek. Ik was zelf mijn dekbedden gewoon in de machine en daarna in de droger met tennisballen. Tot nu toe altijd goed gegaan.

Het vervelende is dat dit dekbed niet in mijn wasmachine past, vandaar dat ik het laat stomen… :frowning_face:

Weer krijg je idd er niet meer uit! Maar kan verder ook niet echt heel veel kwaad hoor dacht ik

Je hebt bij tankstation geloof ik soms van die grote wasmachines voor 20kg enzo, is dat misschieneen optie?

1 like

In die wasmachines worden heel veel paardendekens gewassen met mega veel haar en poepresten. Ik zou het niet doen. :joy:

8 likes

Ik heb de bank eens met een speciaal opzetstuk van Dyson gedaan. Kan dit écht uit de bank komen? Het lijkt wel gruis van een bouwplaats :cold_face:

3 likes

haha ik had dit ook met een nieuwe stofzuiger, zo veel stof!!! weet niet wat mijn oude stofzuiger deed, maar niet veel denk ik …

wat dit spul is weet ik niet, wat een gekke kleur? Welke kleur heeft je bank? kan het strandzand zijn?

Ik heb geen idee, ik ga zeker 1x per week met de “gewone” stofzuiger erover heen maar dit is echt van de zitting. Brr. We zijn van plan om binnekort een tapijtreiniger (met een opzetstuk voor meubels) te huren en hem dan helemaal zelf schoon te maken.

Ieeeehhh daar zou ik nou nooit over nadenken, maar eigenlijk vrij logisch. Note to self: nooit zo’n wasmachine gebruiken :sweat_smile:

4 likes

nvm dan :joy::joy:

1 like

Tips om een mega dikke laag ijs in je koelkast eruit te krijgen? Mijn koelkast heeft zosnel ijsvorming tegen de achterkant :frowning: meestal haal ik een dikke plak eraf en dan zit het er 3 weken later gewoon weer. Ik heb het nu even niet gedaan en daardoor is het gewoon 2 vingerkootjrs dit over bijna de hele achterkant :sob::sob:

Oh en tips hoe je dit voorkomt, want dit is toch niet normaal???

Ik ga altijd hakken met een houten spatel, werkt verrassend goed. Tegen de tijd dat iemand met bakjes heet water de boel half heeft laten smelten en aan de slag gaat ben ik allang uitgehakt.

1 like

Koelkast niet tot de achterkant helemaal volzetten, dan kan de kou niet weg. Offf sluit je koelkast niet goed af?

1 like

Het ging hier een tijdje geleden over pannen en toen gaven meerderen aan een greenpan te hebben. Zijn jullie tevreden? Ook qua levensduur? Ik wil in ons nieuwe huis een goed pannenset die echt lang meegaat kopen. Liefst zonder nare stoffen, maar de online greenpan reviews zijn best slecht? Er is nu overal pannensale (fonq, greenpan zelf) dus dit klinkt als hét moment om toe te slaan

Ik heb die van mij nu een jaar en ik ben er heel blij mee. Maar eerlijk: een van de pannen heeft wel krasjes ook al gebruiken we er geen scherpe tools in. Dat is bij de wok. De andere pannenset (3 stuks?) is wel nog net als nieuw.

2 likes