Huishoudtopic #1

Wij gebruiken hiervoor Google Keep, heel fijn vind ik! Hebben gezamenlijke lijsten hierin voor o.a. grote klussen in huis, kleine klusjes, boodschappen

Jazeker, via de puntjes rechts onderin kun je een collaborator toevoegen.

2 likes

Ik maak ook lijsten in Trello. Erg handig.

Wij hebben schimmel in de kitranden in de douche zitten, en zou niet weten hoe ik het weg krijg. Heb al geprobeerd om met schimmelreiniger en met bleek te schrobben, maar het gaat niet weg. Iemand nog handige tips?

Wij hebben ook last van mieren in de keuken, en we komen er gewoon niet van afā€¦ We hebben alle ā€˜veiligeā€™ huis, tuin en keukenmiddeltjes al geprobeerd zoals bakpoeder vermengd met poedersuiker en andere zoete zooi. We hebben een kat rondlopen dus kan niet zomaar gif gaan strooien.

De kit eruit halen en opnieuw kitten is volgens mij de enige oplossing.

Mehhh was er al bang voor, zoveel werk haha echt geen zin in.

1 like

Voor de mieren: ik zie vaak het advies om kaneel te strooien maar ik zweer echt bij kruidnagel!

Ohhh ik heb het allebei in huis! Ga het gelijk neerleggen, kende kaneel en kruidnagel als middel nog niet, thanks! Baat het niet dan schaadt het niet denk ik zo

Ik had jaren geleden eens een miereninvasie toen mijn ouders weg waren en ik had bestek met jam enzo achtergelaten en ging ook 2 dagen weg. Toen ik terug kwam waren er OVERAL mieren. Via internet kwam ik op kruidnagel en als je dat op hun ā€˜looppadā€™ legt volgen ze dat spoor niet meer. Dus het werkt het beste om het bij hun ingang in je huis te leggen als je weet waar dat ongeveer is. De overige mieren die al binnen waren heb ik toen opgezogen :speak_no_evil:

Heeft er iemand DE oplossing tegen een stinkende prullenbak?

Zak verwisselen :crazy_face: Nee ik lees mee want mijn prullenbak heeft een bepaalde stinkgeur die ik ook niet weg krijg.

1 like

@Spaarlamp ik doe altijd sodakristallen in de prullenbak voordat ik er een zak in stop. De soda neemt de vieze geurtjes op. Ik denk dat koffiegruis hetzelfde doet, dus mocht je geen soda in huis hebben kan je het ook met koffie proberen!

2 likes

Ik zag op youtube een filmpje waarin een vrouw een keukenpapier met daarop een dopje schoonmaakmiddel onderaan de bak neerlegde, voordat ze de zak in de bak deed.

2 likes

@Spyrou, is je fruitvlieg probleem al opgelost? Bij de Trekpleister is nu zoā€™n appel in de aanbieding! Ik weet dat het inmiddels even geleden is, maar ik zag hem staan en moest weer hieraan denken.

Ja! dank je wel :slight_smile: ik had bij de kruidvat een aantal (echt 5 :joy:) valletjes gekocht en door de keuken en het huis neergezet. Het nadeel is dat die variant maar eenmalig te gebruiken is, op een gegeven moment moet je hem weggooien. Dus de tip van de trekpleister is top want dan haal ik er zo eentje voor een toekomstige uitbraak :slight_smile: .

1 like

Wilde even laten weten dat ik kruidnagel heb neergelegd na jouw tip en heb geen mier meer gezien!! :grin:

1 like

Yesss :muscle:

Iemand tips voor aanslag in de wasbak? Het is een beetje van die gelige aanslag die ook weleens in badkuipen voorkomt

Wonderspons van de action!

1 like

Keukenpapier op leggen, schoonmaakazijn er op gieten en een paar uur laten zitten en dan veeg je het zo weg.

1 like