Huishoudtopic #1

Ik vind de oranje lijn van Rituals heel lekker, maar misschien is die te overheersend.

1 like

Ik heb deze en vind hem niet te overheersend, hij is er ook in ‘cotton’ misschien is dat het uitproberen waard?

1 like

Ik vind de roomsprays van Zenology erg lekker ruiken. Zijn wel duur (89 euro voor een liter). Ze zijn o.a. te koop bij Skins.

1 like

Dan heb ik zelf ook een vraagje, ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Bij voorkeur koop ik zo’n steelstofzuiger, ik heb immers een klein appartement dus dan is dat veel handiger dan een bekabelde stofzuiger met zak. Anyway, iemand tips? Budget is max €200.

1 like

Wacht even… 89 euro voor een (veredelde) luchtverfrisser???

1 like

Yes

1 like

Deze is heel lekker!

(Ik heb het idee dat ik vandaag alleen maar op jou aan het reageren ben, sorry haha. Groetjes van je stalker)

2 likes

Oh deze ga ik misschien ook wel kopen. Mijn Rituals spray is net op maar 25 euro doet toch weer een beetje zeer in mijn portemonnee. Maar ik moet ook wel bekennen dat ik asociaal veel spray. Ik gebruikte 'm alleen op mijn slaapkamer en sprayde gerust 6x. :drooling_face: :no_mouth:

1 like

Ik heb de Eufy vandaag gekocht maar ik vind het een deceptie :disappointed: Op de houten vloer doet hij het prima, maar er ligt ook een groot vloerkleed in mijn woonkamer en daar struikelt hij steeds over en vouwt het kleed dan dubbel. Van schrik heeft hij al een aantal keer zijn onderkantje incl borstel eruit laten vallen. Ik kan hem dus onmogelijk onbeheerd laten zuigen als ik op mn werk ben. Ook kan hij niet meer zelfstandig uit de keuken komen omdat het drempeltje iets te hoog is. Vind ik dat nou €200 euro waard? Ik denk dat ik hem weer terugbreng.

Welke Eufy heb je? Wij hebben de robovac 11 en die doet het prima op een (redelijk) hoogpolig tapijt.

De 11s. Misschien doet hij het juist beter op een zwaar/hoogpolig tapijt dan op een dun licht kleed zoals ik heb. Hij vouwt het kleed op omdat het zo licht is denk ik, bulldozert er dan overheen en door het hobbelen valt zijn borsteltje eruit. Stommm.

Zou het misschien nog helpen iets van anti-slipmatjes onder je kleed te leggen, dat hij het dan minder makkelijk opzij schuift?

Dat is misschien nog wel een idee ja, dankjewel!

Heeft er iemand een goede tip voor de biobak? Ik heb zon kleine afvalbak (gewoon in de keuken, niet de kliko!) met een biologisch afbreekbare zak erin, ik leeg hem eens per week als hij vol is, maar er staat altijd een plasje water in de bak door het ‘zweten’ van het afval. Ik stop er nu een paar vellen keukenpapier in, maar is het ook te voorkomen/een slimmere oplossing waar je niet elke week een prop stinkend keukenpapier voor hoeft vast te pakken?

Ben ik ook benieuwd naar, bij mij gingen die zakken zelfs schimmelen aan de buitenkant :nauseated_face:

Sinds wij deze afvalbak met gaatjes van Ikea hebben voor de GFT blijven die zakjes gewoon netjes, wij hadden eerst ook altijd zo’n plasje onderin of zelfs dat de hele zak al opgelost was.

2 likes

Ja die heb ik. Je mag hem alleen horizontaal gebruiken helaas. Verticaal werkt ook niet echt, stiekem toch geprobeerd.

1 like

Je hebt ook van die vloerreinigers waar dan zo’n uitneembaar deel in zit, daarmee kan je dan dat soort oppervlaktes schoonmaken! Zoiets als dit dus. Mijn exschoonmoeder had zo’n ding en ik wil er nu nog altijd zelf ook een, was echt ideaal om dingen eens goed schoon mee te maken.

1 like

Ik heb deze maar ook dat uitneembare deel is takkezwaar!

Misschien kun je er biologische kattenbak-korrels in doen. Van die houtvezel dingen. Die absorberen vocht sowieso erg goed.

2 likes