Huishoudtopic #1

Normaal gebruik ik al wasmiddel voor witte was en een schep vanish maar dat hielp nooit 100%. Ik had nog een pot ‘HG voor witte vitrage’ staan dus ik had dat vorige week eens gebruikt op wit beddengoed (dat gebruik je dan ipv wasmiddel) en toen we het beddengoed opvouwden zei mijn vriend zelfs: ‘wauw dit is weer echt wit!’ Dus misschien dat eens proberen?

2 likes

Wij kwamen zo uit de test: ik had 63% en hij 37%. Mentale last had ik 60% en hij 40%.

Ik heb laatst van die zakjes voor witte was gebruikt van de action, hier zit iets in.

Mijn dekbed was toe aan een wasbeurt en kwam er spierwit uit, terwijl hij eerst een klein beetje crème kleurig was. Ik was al helemaal geschrokken omdat ik mezelf al echt heel smerig vond. Bleek dat mijn dekbed van zichzelf gewoon die kleur had en ik hem dus wit gebleekt had.

3 likes

Ik dacht dat ik net een foto had toegevoegd. Maar toch niet. Deze bedoelde ik.

5 likes

Herkenbaar, sommige dingen zijn niet helemaal te vatten in 1 vraag.
Met die auto bijvoorbeeld geldt hier hetzelfde, en het voorbereiden en plannen etc doe ik, maar op de dag zelf brengt hij de auto weg omdat hij makkelijker met OV naar zijn werk kan dan ik.

@Krabsalade Mijn man is trouwens ook zo iemand die kan vragen ‘hebben we een cadeau’ op het moment dat we in de auto stappen naar een feestje. :joy:

@Kryptonite Oh dat klinkt wel interessant. Misschien kan ik hiermee wat witte handdoeken wassen die wat smoezelig geworden zijn.

3 likes

@Diorshow
@Kryptonite

Thanks! Ga beide acties even ondernemen :slight_smile:

1 like

Wij hebben een tijdje geleden een IKEA vloerkleed gekocht met streepjes. Helemaal mijn smaak qua kleurtjes, en het materiaal is perfect in combinatie met katten; deze stof kunnen ze namelijk niet kapot maken met hun nagels.
Maar het werd toch wat smoezelig en grijs op sommige plekken.

Met een stoomreiniger (die verder op de vloer heel fijn is) kreeg ik de vlekken er niet uit helaas.
Ik heb hiervoor tapijtspray besteld bij Bol, en volgens de reviews zou het goed spul moeten zijn. Net heb ik het getest en de reviews kloppen.
Alle vlekken die er op zaten zijn weg, en de grijze waas is ook weg. Ik heb nu spijt dat ik geen voor- en na-foto’s heb gemaakt.

Je sprayt het op de vlek, wacht een paar minuten en dan wrijf je de vlek met een droge doek zo weg. Echt bizar hoe snel het werkt. Het ruikt ook fris dus dat is een mooie bonus.

Ik ben helemaal blij nu met mijn ‘nieuwe’ kleed. :grinning:

9 likes

Maak even een vlek zodat je dit kan demonstreren :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Nou ik heb morgen een kinderverjaardag dus ik acht de kans groot dat er wel wat vlekken bij komen dit weekend. :+1:

7 likes

Heb ik geen ervaring mee, maar voor 5 euro zou ik de gok wagen.
Je kan het eventueel eerst op een hoekje doen om te kijken of het wat is.
Wat voor vlekken zijn het? Bij mij waren het vlekken van vuile schoenen, en ingetrokken haarballen van katten. :see_no_evil:

1 like

Hopelijk is deze ook in de winkel te koop want ik wil hem nu! Ik heb een plek in het tapijt door kaarsvet, hopelijk krijgt deze hem eruit.

1 like

Oeh kaarsvet is wel een hele lastige. Heb je een strijkbout en keukenpapier al geprobeerd?

Okee nog niet, wel een goede! Binnenkort strijkijzer lenen van mijn ouders haha. Helaas hadden ze hem niet in de supermarkt :frowning:

Jammer zeg. Ik was te lui om zelf te gaan kijken in de supermarkt gisteren, dus heb ik hem bij bol besteld. Vandaag besteld is morgen in huis. :slight_smile:

Een föhn werkt ook goed!

Die heb ik wel! Ben benieuwd, want het is echt een heel dun, maar rood laagje wat erin getrokken is.

Dan zou ik dat eerst proberen zodat de meeste rommel er uit is. En dan daarna de spray van Vanish.
Mijn kleed lijkt gewoon nieuw. Ik ben nog steeds verbaasd dat het zo goed heeft gewerkt.

Ik zou hier denk ik een magische witte spons voor gebruiken. Blokker heeft die o.a.

1 like

Oh serieus? Dat is naar zeg! Dan zou ik het niet doen nee. Maar iets van een middel er op smeren lijkt me gezien de stof ook riskant…

Ik gebruik de witte sponsjes regelmatig in huis als er ergens een donkere veeg (meestal van een schoen) op een glad oppervlak zit, en dat helpt vaak.

Ik zou inderdaad gummen (maak je het suede wel wat kaal mee), en als dat niet genoeg doet, het hele achtervlak (dus niet de helft) nat maken met een nagelborsteltje, met een sopje van shampoo en water en een nagelborstel wassen, voorzichtig uitspoelen (bv met een spons) laten drogen aan de buitenlucht (dus niet inde zon of verwarming) en dan voorzichtig opborstelen met een suedeborsteltje of droog nagelborsteltje.

2 likes