Huishoudtopic #1

Hmmm, heb ik niet geprobeerd want die heeft mijn man eigenlijk nooit. Wel een grijze kraag na 1 of 2 keer dragen, en ik denk dat dat zweet / vet van de huid / dooie huidcellen etc zijn.

Proberen kan geen kwaad in ieder geval, groene zeep is vetoplossend maar verder mild. Ik denk niet dat het de stof aantast.
Voorheen gebruikte ik driehoek groene zeep vooral in de badkamer maar ik zal het nu vaker gebruiken als ik lastige vlekken heb in kleding.

1 like

Zou je na het proberen willen laten weten of het is gelukt? Dan ga ik ook even groene zeep halen :sweat_smile:

3 likes

Waar kan je dit kopen? Heb het niet nodig maar mijn innerlijke huisvrouw wil dit hebben.

2 likes

Ik haal het altijd bij AH maar Jumbo en drogisten hebben het ook. Je moet het potje / emmertje hebben. :blush:
Het is fijn spul om bijvoorbeeld de badkamer mee schoon te maken, je lost het op in warm water en schrobt daar de badkamer etc mee. Een lekker ouderwetse lucht, vind ik.

2 likes

Mijn huis wordt ontzettend snel stoffig. Als ik oppervlaktes afneem met een doekje of stoffer ligt er de volgende dag al direct weer een flinke laag, ook als ik er niet ben.

Kan ik hier iets tegen doen, zou de luchtvochtigheid verhogen helpen? Ik ga liever niet elke dag met de stofzuiger in de weer. Ik heb ook nogal veel prullaria dus ook kastjes afstoffen kost veel tijd. Of moet ik er aan geloven en gewoon meer gaan schoonmaken? :cry:

Misschien ff zo’n swiffer aan een stok kopen, die zwier je in vijf minuten door je huis en dan is het ergste weg

Het heeft volgens mij te maken met de materialen die gebruikt zijn om het huis te bouwen en wat/wie er boven je zit. In mijn oude huis hadden we berging op zolder (de verdieping boven mij), daar dwarrelde ook altijd stof van naar beneden. Bovendien was het ook een oud huis, dus ik dacht altijd dat ik gewoon pech had, maar die luchtvochtigheid vind ik wel slim! Ben benieuwd of het werkt!

Ik heb het samen met mijn vriend ingevuld. 43 on 57. Ik was de 57.

Vind ik heel netjes.

1 like

Leuke vragenlijst, net samen ingevuld. Kwam op 53 en 47 waarvan ik de 53 was. (Ruim ingevuld voor hem moet ik zeggen hahaha) maar de mentale last van verdeelt in 75 en 25, eindelijk viel voor hem het kwartje dat ook al doet hij veel dingen, dat ik er alsnog mentaal mee belast ben! Hopelijk blijft hij dit onthouden hahaha

1 like

Bij ons 67 vs 33, mentale last 75 vs 25. Maar we hebben geen vaatwasser en mijn vriend doet de afwas (wat ik haat) en hij pendelt naar werk, dus de deal is dan dat hij treint en ik kook. 50/50 streven wij dus ook niet na, maar ik vind het verschil wel groot, ik moet toch maar vaker dingen laten liggen en minder planning maken :slight_smile: goede reminder!

Wij streven wel richting 50 50. Puur omdat we even veel werken en evenveel reistijd hebben (rijden samen).
Dus ik vind dat we het netjes doen.

Echter nadenken erover doe ik wel iets meer.

Haha bij ons doet mijn vriend 58%. En mentaal doe ik 60, hij 40
Lekker verdeeld:)

Hij 53% en ik dus 47%. Best netjes :sunglasses: Oh mentale last voor mij is wel 60%.

Huishouden: 69 / 31 voor mij.
Mentale last: 100 / 0 voor mij.

:see_no_evil: Hij werkt wel meer uren dan ik en is bovendien regelmatig dagen achtereen in het buitenland.

Heel leuk om eens te doen! Ik had 54% en mijn vriend 46%. Niet slecht, maar is natuurlijk ook wel erg afhankelijk van onze werkuren en dergelijke.

1 like

Sorry heb geen tips, maar omgeving kan ook veel invloed hebben. Wij wonen op het moment kort bij een industrieterrein én langs een drukke baan. Stofvegen is een dagelijkse strijd hier!

1 like

Ik had 61 en mijn vriend 39. Hier ook vaak een discussiepunt want ik het hoofd doen we altijd alles ‘samen’ al heeft hij pas 1x de was gedaan dit jaar. En hij werkt ook nog eens een dag minder per week. Mentale load was 60% voor mij maar maak daar gerust 75% van :joy_cat:

Leuk die vragenlijst!

Iets anders:
Wie heeft met succes een voormalig helemaal wit kledingstuk die grauw geworden is weer helemaal wit gekregen met een van de welbekende trucjes?

Dus weken in azijn/soda of wassen en een hele dag in de zon laten ‘bleken’?

En zo ja: hoe deed je dit precies?

Ik merk dat witte tops toch zo snel weer grauw worden, ook al wassen we wit wel echt met wit.

1 like

Hebben jullie die vragenlijst ook door je partner in laten vullen? Daar zat bij ons een behoorlijk verschil in…

De mentale last begrijpt hij wel doordat ik hem laatst kaartjes voor iets met van die dagje uit zegels heb laten regelen. Hij is er bijna 2 uur mee bezig geweest, muntjes open krassen, codes invullen etc.
En nu doet hij zulke dingen iets vaker.

Test beiden gedaan, kwam een beetje iets anders uit bij beiden maar geen groot verschil. Toch vind ik nog een hoop vragen ontbreken of niet specifiek genoeg om de test echt compleet te laten zijn. Ik zou 'm kunnen aanvullen met nog wat dingen waardoor “mijn” aandeel t.o.v. die van hem wel groter is dan het nu uitkwam. Vooral mentaal.