Huishoudtopic #1

Mijn vriend gebruikte zijn wasmachine voor de verhuizing zonder problemen, maar nu heeft die ong een maand stil gestaan omdat er geen passende kraan op zolder was, die is vandaag vervangen dus ik dacht ‘eerste ff een kwartiertje op 90 graden schoon draaien, wantja na een maand zal dat wel nodig zijn’. Daarna kwam er stank van een soort oud water ofzo uit de machine, durfde kleding er dus niet in te doen want straks stinkt alles zo, maar wat kan ik nu doen om ‘m schoon te maken?

2 likes

Als het goed is kan je aan de onderkant een klep loshalen. Dan daar weer in een klepje zit een klein slangetje. Als je die loslaat kan je restjes water weg laten lopen als dat er nog in zit. Dat water kan zo erg stinken. En anders gewoon goed schoonmaken en 90 graden idd met azijn

Ja ik vind het zo lekker dat de vloer gewoon haarvrij blijft (langharige hond en hond met kort haar dat overal blijft hangen).

Ik heb de Dirt devil Spider gehad, heel goedkoop, prima instapding. Zelf aanzetten.
Wilde daarna een upgrade, een die alles zelf doet.
Toen de Bluebot van Blaupunkt. Niet doen, ding kan z’n eigen huisje niet meer vinden.
Nu de Roomba, love it. Nooit meer anders. Ding maakt wel een takke herrie maar is echt ZO GOED, zuigt beter dan mn normale stofzuiger, hoeft helemaal niet vaak geleegd te worden, en kan zichzelf uit benarde situaties halen. Duur, maar geld echt waard.

3 likes

Hallo! Wie kan mij helpen? Ik zit in een nieuw huis en in de badkamer hebben we zo van die “ramen” rond de douche (van die schuifdeuren) weet iemand hoe ik die mooi glanzend krijg? Nu zitten er allemaal strepen en vlekken. Ben echt een schoonmaak noob heb ook nog nooit fatsoenlijk ramen gelapt :sweat_smile:. Help a homie out!

1 like

Zitten er vlekken en strepen op van het schoonmaken of van de kalk?

Als het schoonmaken is: glassex. Eerst afnemen met een sopje, glassex er overheen spuiten en met een droge vaatdoek of theedoek er overheen. Dan droogt het streeploos op.

En een ramenwisser kan ook al wonderen doen. Gewoon in rechte banen het droog wissen

2 likes

Wat hebben jullie als oplossing voor het oud papier wat je weg gooit?

Op dit moment gooi ik alles in een zak/tas, maar vind dat zo raar staan. Een afvalbak lijkt mij ook niet erg handig, of is dat het juist wel?

Ik heb een kartonnen doos (waar ik weleens boodschappen in meeneem uit de winkel) bij de voordeur staan. Als ie vol is gooi ik hem in de papiercontainer. Maar mooi is het niet nee.

Waar dweilen jullie mee? Qua schoonmaakmiddel bedoel ik. Ik heb echt al veel geprobeerd, maar toch krijg ik vaak strepen of heb ik het gevoel dat het niet schoon is als ik minder of ander spul gebruik.

1 like

Oh nu je het zegt kan het ook wel van het kalk zijn ja! Van die witte vlekjes zegmaar.
Van het schoonmaken zag ik ook strepen haha dus thanks voor je tips!

Ik gebruik vaak een paar druppeltjes afwasmiddel, maar dit moet je niet op iedere vloer doen!

Afwasmiddel werkt lekker ontvettend haha

1 like

Andy allesreiniger lavendel

2 likes

Ik heb dus sinds kort een Dyson en dit had ik echt véél eerder moeten doen <3 stofzuigen wordt bijna leuk. Je hoeft niet meer dat ding uit de kast te sleuren, stopcontact zoeken, draad die altijd in de weg zit (om nog maar niet te spreken over het debiele Amerikaanse model dat bij dit huis kwam… daar hing gewoon 4 meter draad los aan!!!)

Ik stofzuig nu om de dag ofzo, maar het is zo gepiept en voelt echt niet meer als de kutklus die ik het eerst vond.

3 likes

Ja dit doe ik meestal ook, gekomen omdat ik te lui was om andere schoonmaakmiddel te zoeken maar afwasmiddel werkt uiteindelijk prima.

Jij hebt een steelstogzuiger begrijp ik dus?
Even een paar vragen haha. Ik wil er ook ooit 1.

Welk type heb je? Wat vind je van de zuigkracht? Zuigt die alles op de harde vloer?

Ik ben @Daantje niet, maar ik heb sinds januari deze: steelstofzuiger

Ik twijfelde best wel, want ik heb een heel goede gewone stofzuiger. Maar ik was het gedoe met pakken enzo ook heel erg zat. Deze AEG heb ik gekozen gezien de goede beoordelingen, maar ook omdat ie maar 3 uur oplaadtijd heeft (dat is weinig t.o.v. andere). In de praktijk (op de hardste zuigstand) kun je er ongeveer 15 minuten mee stofzuigen schat ik. Als ik snel ben, red ik precies mijn appartement (laminaat) van 80m2. Ik heb geen honden/katten. Qua zuigkracht is het bij lange na geen gewone stofzuiger, maar het gemak wint toch vaak. En je zuigt over het algemeen alles wel op (op kleine dingen na, zoals een snoeppapiertje wat de gewone stofzuiger wel opzuigt).

1 like

Dank je voor de info! Hier heb ik wat aan haha

Ik vind het wel een nadeel dat die van jou niet heel erg goed zuigt of niet zo lang kan. Dan moet je alsnog een goede er naast hebben

1 like

Hij zuigt wel goed (niet in vergelijking met een echte, maar ik denk dat geen enkele steelstofzuiger dat haalt) maar snoeppapiertjes zuigt ie niet op omdat die niet door de voet passen. Een gewone stofzuiger heeft een grotere opening bij de voet/zuigmond (onze tenminste wel) waardoor voorwerpen daar ook doorheen passen. Dat is bij bijna alle steelstofzuigers niet zo, geloof ik. Dus daar zul je bijna altijd op in moeten leveren. Ik denk dat je dat bedoelde met ‘niet heel goed zuigt’?

Eigenlijk moet je steelstofzuigers vergelijken met kruimelzuigers (die zitten er vaak ook aan vast). Het zuigt kruimels en mensenharen wel op, maar niet met zo’n kracht als een gewone stofzuiger. Ligt er dus aan wat je ervan verwacht! :relaxed:

Maakt een robot stofzuiger ook goed schoon in hoekjes? Zie dat niet echt voor me aangezien ze rond zijn toch

Wat vinden jullie de fijnste dweil? Heb nu zo’n soort swiffer dweil, zo’n rechthoekige met een losse dweil die je er af moet halen als je water nodig hebt. Vind dat echt onhandig, maar weet ook niet of zo’n ronde dweil met van die “touwtjes” fijner is?