Huishoudtopic #1

Die van ons heeft een borsteltje dat iets uitsteekt en alles richting de grote borstel middenonderop veegt, hij manoeuvreert net zo lang tot hij met dat borsteltje door de hoek is geweest, alleen hoeken smaller dan 90 graden zijn moeilijk, daar past hij niet tussen.
Je moet uiteindelijk eens in de paar weken toch wel een keer zelf stofzuigen, die van ons past net niet onder de bank en kast bijvoorbeeld, dus als dat begint op te vallen stofzuig ik een keer zelf alle hoekjes en plintjes en spinnenwebben aan het plafond :innocent:

Ik heb een tijdje schoongemaakt als werk en was altijd heel blij als mensen deze of deze hadden, omdat je dan niet de hele tijd die dweil eraf hoeft te halen en niet hoeft te bukken. Vond zo’n stoomdweil ook altijd wel chill!

Ik ben geen ervaren dweiler (lees: eens per jaar) maar van eerder werk weet ik wel dat zo’n ding met touwtjes het kutste is dat er bestaat. Dus koop die in ieder geval niet.

Ik heb de Dyson V10 animal. Oplaadtijd is 4 uur en dan gaat hij 40/50 minuten mee. De zuigkracht van deze is zeer goed, mijn tapijt kan niet op de hoogste stand want dan zuigt hij zich vast zegmaar :’).

Ik heb ook veel reviews gelezen en ik denk dat als je het doet, je een Dyson moet halen. Dat is de enige die ik heb gevonden die niet onder doet voor een gewone stofzuiger. Als je vloeren hebt met geultjes moet je trouwens de “complete” ipv animal halen, daar zit een kop bij die echt alles van harde vloeren zuigt maar ik heb het nog niet nodig gehad. Voor hondenharen, stof en kruimels is deze iig perfect.

1 like

Ik heb ook zo’n ding, maar ik kan 'm zeg maar dubbelvouwen vanaf de steel. Alsof je hem uitknijpt zeg maar. Dan kun je 'm wel in de emmer krijgen!

Doet ie het ook goed op vloerbedekking?

1 like

Wij hebben een laagpolig vloerkleed voor de bank, daar doet hij het goed op, hij heeft ook geen moeite met erop en eraf komen (ook niet bij wat hogere drempels enzo), maar of het bij hoogpolig tapijt ook goed werkt weet ik niet.

https://www.blokker.nl/p/vileda-spray-vloerapparaat-1-2/1109411 deze hebben wij en werkt echt ideaal.

2 likes

Ik heb een wasmachine met stoomfunctie en ik gebruik het vooral voor hele fragiele bloesjes en truien (satijn, wol etc.) die niet vies zijn, maar wel even een opfrisbeurt nodig hebben. Gebruik het niet heel vaak, maar vind het wel prettig. Iedere keer als ik de functie gebruik dan denk ik ‘dat moet ik vaker doen’.
Waar wil jij de stoomfunctie voor gebruiken?

Ik heb een elektrolux, maar ik kan zo niet zien welk model. Het is deze

Ik vind het sowieso heel fijn. Hij heeft een xxl trommel, uitstelfunctie, je kunt goed zien hoe lang je was nog moet. Het enige nadeel vind ik dat hij niet blijft centrifugeren als hij klaar is.

Ik heb deze en die is echt heel prettig! Je hebt geen speciale emmer nodig, deze kun je in een gewone emmer doen en dat dikkere stuk op de stang druk je naar beneden als je hem uit wilt knijpen. Dan vouwt de dweilvoet als het ware dubbel en stroomt al het overige water eruit.
De spons/dweil zelf die erop zit kan in de wasmachine en je kunt ook losse kopen.
Verder is de kop heel goed wendbaar en kun je in alle kleine hoekjes komen!

1 like

Wat zijn jullie ultieme tips voor:

  • Nare geur die door een grote ruimte hangt
  • Vliegjes

Het liefst een beetje een ‘gemakkelijke’ oplossing dus geen echt grote investeringen, het gaat namelijk niet om mijn huis (thanks god haha).

Oke dit doe ik altijd:

Van die geur smelt dingen helpt bij mij (kom even niet op hoe het heet hahaha. Maar die dus smelten als je er een waxinelichtje onder doet). En een roomspray even op je gordijnen/vloerkleed/kussens/bank oid spuiten :slight_smile:

Enn de vliegjes… Fruitvliegjes kun je vangen door een mengsel van afwasmiddel en een beetje azijn in een bakje te doen, daar komen ze op af. En gewone vliegen: niet alle deuren en ramen open zetten en een bakje met kruidnagelen en water op tafel zetten, daar houden ze niet van.

Top, ik ga het proberen, dankjewel!

1 like

Hoe laten jullie je toilet fris ruiken? Ik ben onlangs verhuisd naar een wat ouder huis en dit toilet ruikt al heel snel niet zo fris meer als net na een schoonmaakbeurt. Ik heb de tegels en voegen al een aantal keer grondig gereinigd dus daar ligt het niet aan denk ik.

Geurstokjes of een geurkaars aansteken. Voor de rest een wc blok in het toilet. Die van glorix ruiken altijd lekker. Je kan ook van die wc tabletjes halen en die een nachtje laten intrekken.

1 like

Ik heb toiletblokjes van de Lidl gekocht laatst en die ruiken heel sterk, waardoor het hele toilet dus lekker ruikt. Is zo’n dingetje met 4 of 5 rondjes naast elkaar en zat in een verpakking met 2 verschillende. Ik heb een roze en blauwe, maar er waren ook andere. Geen idee hoe ze heten trouwens haha.

5 likes

Ik vind hangende toiletblokken vies, dus ik heb altijd die fresh discs die je op de binnenkant van je pot plakt, dat ruikt bij mij ook altijd lekker fris tot buiten de wc.

4 likes

Deze hebben helaas m’n wc pot verkleurd, nu na bijna een jaar is die blauwe gloed pas weg!

1 like

Haha t is ook duur. Gelukkig woon ik niet in NL en was hij hier omgerekend 400 euro maar dat is nog een dure stofzuiger. Toch vind ik t elk euro waard :smiley:.

2 likes