Huishoudtopic #1

Zet je dan je oven even aan of? :see_no_evil:

Nee niet aanzetten. Ik strooi flink wat bakingsoda in de oven en maak de poeder wat nat met plantenspuit. Even goed overal inwrijven. Ik laat het meestal een nacht intrekken

Love bakingsoda gebruik het erg veel voor klusjes in huis. Je matras wordt er ook mega schoon van vooral als je het mengt met peroxide in milde vorm.

Ja dat klopt. Had ik net toevallig als reactie gegeven net…

Werkt het ook voor op de bakplaten? Of doe je dat nooit?

1 like

Ahh top ga dat eens proberen. Krijg de mijne niet meer helemaal mooi schoon maar er blijft een soort aanslag.

1 like

Ja ook en voor aangekoekte pannen. Hoe langer het papje intrekt hoe beter.

Zweetschoenen (sportschoenen van mijn vriend )daar strooi ik ook bakingsoda in, trekt de vieze luchtjes eruit en klop ze de dag erna weer leeg.

2 likes

Chill dat ga ik proberen dan!

1 like

:grin::+1:

1 like

Ahh echt oke!

Zo kneuterig maar zal zo blij zijn als mijn oventje weer mooi glimt :crazy_face:

Ja vind ik ook.

1 like

Sorry, dat had ik niet gezien…

1 like

Eraf stofzuigen. Alleen dan wel echt goed stofzuigen en dus niet zoals ik maar een beetje op gevoel (want wit poeder op wit matras zie je amper) tot je geen zin meer hebt en dan de volgende x dat je je matras omdraait soda door de hele kamer heen strooien :sweat_smile:

4 likes

Dan is het er ook af toch :joy:

4 likes

Ik heb vandaag mijn oven schoongemaakt met baking soda door jouw tip en het is al zoveel schoner !! Dank :blush:

2 likes

Wat goed… graag gedaan

Een wasrek?
Je hebt ze die je over de rand van de deur kan hangen, of uit je raam, of je moet een staande in je kamer kwijt. Niemand heeft een andere magische manier van was drogen :stuck_out_tongue:

5 likes

Heb je ook al 95 graden kookwas geprobeerd?

Kookwas, wasmiddel, schepje baking soda en azijn in het vakje van wasverzachter doen.

Edit. Wasmiddel en baking soda bij elkaar doen of baking soda bij de voorwas doen. En azijn in wasverzachter bakje. Stond niet helemaal duidelijk. Sorry.

2 likes

Gaan die handdoeken er niet aan op 95 graden? Want dan ga ik het zeker eens proberen.

Heb er geen last van alsin handdoeken zijn nog steeds even goed.

1 like