Huishoudtopic #1

Dit is soms ZO heerlijk he haha. Ik heb vandaag ook zo’n dag gehad. Alles is weer helemaal spic en span en heb ook veel kasten uitgezocht/opgeruimd. Zit nu echt ultiem gelukkig op de bank met een wijntje te genieten :’)

4 likes

Deze werkt echt heel goed! Toevallig gisteren nog gebruikt met een oude afwasborstel en alles is weer blinkend schoon.

En een tijdje geleden ging het in het Action-topic over een elektrische borstel die goed was om voegen schoon te maken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Sorry domme vraag waarschijnlijk maar is dat dan een elektrische tandenborstel of echt een elektrische schoonmaakborstel?

Echt een elektrische schoonmaakborstel.

Dit is de borstel waar het over gaat.

Oh thanks! Moet ik toch ook eens even naar kijken.

Good old schoonmaakazijn werkt ook top! Ik doe het in een sprayflacon met water (1 deel water, 1 deel azijn) en spray dat op de voegen. Half uurtje in laten trekken en dan schrob je het met een schuursponsje zo schoon.

Blue Wonder werkte echt als een droom in ons oude huis waar ook laminaat lag!

https://www.ah.nl/producten/product/wi164901/blue-wonder-vloerreiniger

Help, er poept steeds een kat in mijn geveltuintje… die maakt dan ook een kuiltje waardoor heel het voetpad onder de aarde ligt.

Iemand tips hoe ik dit op een diervriendelijke manier kan tegengaan?

Je hoort altijd dat koffiedik zou moeten werken, of van die kokosdoppen. Je kan bij bijv. de Welkoop ook ‘kattenschrik’ kopen, alleen ruikt dat wel heel sterk volgens mij.

2 likes

Ik gebruik altijd pledge, wel belangrijk om echt heel weinig te gebruiken (misschien nog wel minder dan op de verpakking staat, ik doe een half dopje op een emmer), anders blijft er zo’n laagje liggen inderdaad.

1 like

Ja second that! Ik vind dit echt de fijnste en maakt ook goed schoon.

Mijn doucheputje zit verstopt met haren en ik krijg hem niet los gedraaid, vandaag in de winkel kon ik nergens ontstopper vinden.

Iemand hier tips om dit zelf nog te kunnen doen?

Ik heb net de wc schoongemaakt. Dacht zal de onderkant ook weer eens doen. Zeg maar de plek waar de pot vast zit aan de vloer. Dus ik losgaan met mijn stoomreiniger. Mijn god er kwam toch een ranzigheid uit die kiertjes, en een vieze pislucht. Had alles weggehaald met een keukenrol want wilde die ranzigheid niet in mijn wasmachine of in een van mijn doekjes. Na een uur kom ik boven ruik ik die pislucht nog steeds. Was ik vergeten de prullenbak te legen waar ik die keukenrol in had gegooid. Note to self, voortaan die randen meenemen :nauseated_face:

10 likes

Ik wil nu helemaal een stoomreiniger

5 likes

Welke stoomreiniger heb je? :biggrin: Ben nog op zoek naar een.

De Kärcher sc3 dacht ik. In ieder geval iets met een 3. Had hem nadat hij hier was besproken weer even tevoorschijn gehaald. Was een goede aankoop dit.

1 like

Ben je met 32 te oud voor een Sinterklaaslijstje? Ik wil nu dus zo’n Kärcher stoomreiniger. Nu! Haha

1 like

Ik ga verhuizen en de badkamer van mijn nieuwe huis heeft echt een hele goeie buurt nodig heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan doen zonder hele heftige schoonmaakmiddelen te gebruiken?

Ligt aan het probleem, kalk ga je te lijf met een zuur (zoals azijn), vet (zoals zeepresten) moet je te lijf met soda (of iets in die richting).

1 like

Yesss dit heeft geholpen dankjewel! Ik kan weer veilig douchen zonder dat het over loopt.

2 likes