Huishoudtopic #1

Misschien een wormenbak?

Over die koelkasten : ik vind dat ook altijd zo verwarrend! Wat is nou de beste stand om je eten te bewaren?

Daarom moet je zo’n koelkast thermometer hebben eigenlijk.

Die heb ik haha, maar alsnog geen flauw idee hoeveel graden het moet zijn. Ik ga het googlen.

Edit: Oké tussen de 3 en 4 graden

1 like

Ik heb een vaatwasser en het aanrecht staat vaak alsnog vol want ja, die vaatwasser moet ook uitgeruimd worden en daar heb ik ook een hekel aan. :sweat_smile: Ik heb ook een robotstofzuiger en katten en dacht dat het een uitkomst zou zijn want “dan zet ik iedere dag de stofzuiger gewoon ff aan en is het altijd netjes”, maar die stofzuiger kan net niet overal komen (rondom de tafelpoot en in hoekjes en rondom de kattenbak enzo) en de grond moet alsnog opgeruimd zijn, want kattenspeeltjes zuigt ie anders gewoon op dus die moet ik dan eerst allemaal oprapen en ook daar ben ik te lui voor.

Al met al heb ik geen tips want ik zoek ook nog altijd DE tip, maar een vaatwasser en/of robotstofzuiger hebben er niet 100% bij geholpen zeg maar.

Onze katten vinden de stofzuiger wel spannend, ze gaan van een afstandje toe zitten kijken want het maakt best wel wat geluid, maar ze zijn er gelukkig niet heel erg bang voor. De gewone stofzuiger vinden ze enger! En er zijn ook robotstofzuigers die over drempels kunnen, onze kan bijv over het hoogpolige tapijt en drempeltje bij de keuken. Als je vanuit jezelf altijd al een lege vloer hebt (geen speelgoed of losse dingen ofzo) dan vind ik het op zich wel een aanrader hoor, het is ook niet zo dat ik heel vaak in de hoekjes kijk waar de stofzuiger niet komt bijv. Eens in de zoveel tijd (eens per maand ofzo) pak ik gewoon de normale stofzuiger en doe het echt grondig.

Wat is jullie aanrader voor een dweil?

Een stoomreiniger! Volgens mij hebben wij er een van Bosch, wel prijzig. Dat wel

1 like

Ja wij hebben op werk zo’n andere van leifheit. Maar ik vind dat het zo nat dweilt, krijgt hem niet goed uitgewrongen in die emmer. Heb je dat met deze niet?

Ja die hebben we op werk en ik vind het systeem wel erg fijn maar ik sta wel lang te persen eer dat die niet zo nat meer is. Dat vind ik wel een nadeel

Niet zo goed. Als je incidenteel iemand afneemt, krijg je iemand toegewezen, die begint. Ik had tot 2 keer toe niet zulke erge slimmerds. Maar het moest, want ik was ziek, en mijn eigen hulp indertijd had net haar kind verloren, dus was even helemaal gestopt.

Als je iemand voor permanent wil, dan kan ik je werkster.nl aanraden. Heb daar een hele fijn hulp gevonden. Je maakt een keer een account aan, en een premium account is 10 euro per maand. Binnen een maand heb je vaak wel iemand gevonden.

1 like

Wat Marie zegt @En_17_Anderen. De laptops liggen in de tv kast, stekkerdozen in een la en kleding op een hangertje in de kast. Dus toch een vaste plek voor alles ook al gebruik je het de volgende dag weer.

En als we naar bed gaan, lopen we max 5 minuten door de kamer of keuken om dingen op te ruimen. Ik vind het zelf heel vervelend om ‘s ochtends op te staan en allerlei zooi rond te zien slingeren als ik naar mijn werk moet.

6 likes

Foutje van mij, het is werksters.nl (met een s)

1 like

Wat mij betreft kan het gewoon hier. In dit topic wordt toch niet overdreven veel gepost.

Ik zag laatst een nieuwe plugin voor het forum waarmee je een soort to do lijstjes kunt maken die iedereen voor zich kan afstrepen. Uiteindelijk heb je dan één of meerdere winnaars als alles is afgestreept haha. Zal er eens naar kijken.

7 likes

Ik heb voor in de keukenkastjes een paar mandjes gekocht (bij ikea of action), nu is mijn rommel toch een beetje gestructureerd.
Zelfde voor de andere dingen die je opnoemde, een paar mooie rieten manden, wijnkistjes en dozen.

Heb je niet toevallig een familielid of vriend die gestructureerd/opgeruimd is en een paar uurtjes wil helpen? Ik ben (als rommelkont) gezegend met een gestructureerd lief en hoewel ik dat vaak frustrerend vind, zorgt het wel voor een net(ter) huis.

1 like

Ligt eraan wat je erin doet, voor kruiden vind ik het ideaal bijv.
Ook heb ik veel in doorzichtige plastic bakken zitten, en die staan in de opslag. Bijv bakvormen die ik maar af en toe gebruik.

Ik heb diezelfde plastic bakken maar dan kleiner in mijn kast in woonkamer, in 1 zitten mn kantoorspullen (nietmachin3, plakband etc), een andere wat klusspullen (rolmaat, schroevendraaiers). Daardoor is mijn kast veel overzichtelijker.

Die losse papieren heb ik in zo’n kartonnen insteekmap gedaan, die pak ik dan in zijn geheel en berg ik ook zo weer op.

1 like

Ik gebruik ze voor de kleinere rommeltjes (niet voor potten en grote pakken). Zitten bv zakjes bakpoeder of kruidenpotjes in (de kruiden die ik niet zo vaak gebruik en dus niet op het aanrecht staan).

1 like

Over handige indelingen gesproken. Hoe zouden jullie zo een keuken indelen? Mijn huidige keuken is een ramp qua indeling. Ben wel nog van plan een witte keukenkast daar in de hoek in elkaar te zetten voor borden, glazen en mokken enzo.

Zie echt niet in hoe ik alleen lades kan gebruiken om alles mooi en handig in te richten wat betreft pannen, kruiden, bakspullen, eten etc. De “kast” links is een koelkast met vriezer, een blok is een vaatwasser, en een blok een vak onder de gootsteen, rest zijn dus lades.

1 like

Je hebt ook vaatwassers die je gewoon zelf moet vullen met water en dan leeg laat lopen in je wasbak

2 likes

Een extra vitrinekast o.i.d. is wel mooi en handig erbij! Ik zou dan naast de vriezer (grote) spullen bewaren die je niet vaak gebruikt, onder de gootsteen schoonmaakmiddelen en doeken enzo. Evt. doeken ook in het kastje naast de vriezer. Links naast de oven eten en voorraad. Onder de oven pannen, misschien rechts ook. En de laatste lade met kleine spulletjes wat geen eten is. Dus bakjes, zakjes, bakpapier, etc. Het hoge kastje inderdaad kruiden en olie enzo.

3 likes