Ik gebruik de wonderspons van Mr Proper graag om onmogelijke vlekken van de muren te halen
Zonder schoonmaakmiddel! Nat maken en heeeeel goed uitknijpen, moet zeg maar net vochtig zijn. Maar wel oppassen met bijv hout, er zit een soort schuurmiddel ofzo in en dat kan je meubels verpesten.
Bekijk Leifheit - Easy Spray XL Comfort vloerwisser - 42 cm - met steel en spraytank - micro duo op: https://www.bol.com/nl/p/leifheit-easy-spray-xl-comfort-vloerwisser-42-cm-met-steel-spraytank-micro-duo/9200000096820999?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Ik heb deze en vind m super handig! Heb wel een tegelvloer dus soms gooi ik er een emmer water over om extra goed te boenen, maar dit is echt super handig en de vloer wordt ook niet zeiknat.
Ik reinig tegenwoordig mijn vloeren (laminaat in de woonkamer) met de stoomreiniger van Vileda. Zo’n fijn ding! Ik mis het schone geurtje van Blue Wonder want dat mag er niet in, maar het kost heel weinig moeite om de boel schoon te krijgen.
Een mat grijze keuken is leuk maar de vette vingers erop niet. Vanochtend gewoon schoongemaakt met allesreiniger en meteen nagedroogd met keukenpapier maar alsnog niet helemaal weg. Iemand tips?
En het tegelwerk in de badkamer is scheef gelegd waardoor het water niet goed wegloopt. Nu heb ik al een trekker gehaald maar toch op de plekken waar het nog vochtig blijft en ik het gewoon laat opdrogen zit nu een witte waas.
Kan niet op alle tegels hè
Ik heb een lampe berger. Daar doe je spul in, steek je aan na t koken/eten en die neemt dan de geurtjes op
Maar die heb je ook niet de hele tijd aan, je steekt hem aan, laat hem 10 min fikken en daarna blaas je hem uit en doet hij zijn werk.
In aanschaf misschien wat prijziger maar ik doe al zeker een jaar met mijn 1e vulling en gebruik hem echt heel regelmatig.
In mijn ervaring verdoezelen spuitbussen zoals febreze, maar even en daarna ruik je het toch weer.
Bij zulke vragen moet ik altijd denken aan de oma van Roy Donders. Na gourmetten etc zette zij een pannetje met water en wasverzachter op het vuur en liet dat even koken. Schijnt supergoed te werken maar is blijkbaar heel slecht.
Ik gebruik vaak de Alle nare geurtjes weg-spray van HG.
Dat moet eigenlijk op de oppervlakte die stinkt aangebracht worden maar bij etensgeuren spray ik het ook wel eens in het rond.
Iemand de tip om een wit vloerkleed weer wit te krijgen? Mijn kleed is een beetje grijzig geworden… Heb al een simpele stoomreiniger gebruikt, maar heeft helaas niet echt het gewenste resultaat opgeleverd
Weet iemand welke goedkope zakken in een Brabantia Bo Touch Bin kunnen? De bakken zijn 30 liter.
Ben ik ook nog naar opzoek… Die van AH zijn net te klein, maar heb 2 rollen dus worden elke keer toch in die bak geforceerd
Ik las ergens de hoge vuilniszakken van HEMA maar geen idee of dat ook voor deze werkt.
Heeft iemand tips hoe ik de luxaflex het makkelijkst schoon kan krijgen? Ga er wel regelmatig met een swiffer over maar dan blijft er alsnog stof op zitten. Is de enige optie echt met een doekje al die randjes 1 voor 1 af te doen?
Ik heb dezelfde prullenbak en deze passen prima.
Ik heb nu hele fijne blauwe van de Coop. Ook 30 liter, die zijn net wat steviger dan die grijze. Maar ik weet niet of je een Coop in de buurt hebt.
Wat is jullie schoonmaakroutine?
Ik houd ervan om in een schoon huis te leven maar ik werk 5-6 dagen in de week en soms ben ik 's avonds zo moe dat ik na het eten snel in slaap val. Zaterdagochtend gebruik ik vaak om schoon te maken. Dan doe ik de wc, badkamer, hele huis opruimen, woonkamer oppervlaktes schoonmaken, in de slaapkamers oppervlaktes schoonmaken, beddengoed verschonen, wasje draaien, was opvouwen, stofzuigen, planten water geven en de vuilnis buiten zetten. Dan kies ik een maandelijkse taak zoals: ramen lappen, of badkamertegels/wc tegels schoonmaken, koelkast grondig schoonmaken en keukenkastjes of wasmachine schoonmaken.
Wat is jullie routine?
Ik heb echt geen routine, doe eigenlijk maar wat haha. Als de wasmand vol is gaat de wasmachine aan, dat wordt vaak een dag/paar dagen later opgevouwen (wil daar wel echt beter in worden maar het lukt gewoon niet), stofzuiger zetten we om de dag aan (robot) en afstoffen uhm, doen we te weinig. Elke week wel beddengoed verschonen en vuilnis buiten zetten, nja als de vuilniszak vol is gooien we die in de grijze bak en die zetten we om de week aan de straat. Zou echt willen dat we/ik een hele goede routine hebben en ons huis altijd spik en span is, maarja not gonna happen.