Huishoudtopic #1

He hoezo zou je dat zo verpakken? Als een vriendin van mij zou vertellen dat ze zo’n challenge doet zou ik denken “joe veel plezier daarmee in je eigen huis, ik hoef toch zeker in mijn eigen huis niet aan jouw challenge mee te doen”. Dit gaat om haar eigen huis toch? Als je je dusdanig niet op je gemak voelt bij (het gebrek aan) hygiëne in haar huis, zou ik gewoon lekker bij jou thuis of ergens anders afspreken @marley

4 likes

Nee ik bedoelde ook in jouw huis! Dus als jij je eraan stoort, dat die vriendin in jouw huis haar spullen opruimt. Niet in haar eigen huis natuurlijk :sweat_smile:

Dit is dus m’n grootste angst waardoor ik m’n huis echt panisch schoon maak als er iemand komt :joy:

Heb ik inderdaad al geprobeerd. Ik heb haar laatst ook zo’n allesreiniger spray van Method gegeven, omdat ik daar zelf zo enthousiast over ben. Die staat nu gewoon te verstoffen. Ze stofzuigt ook niet (ze heeft er wel 1), ze bezemt zo nu en dan. En wat ze bij elkaar heeft geveegd laat ze liggen op een hoopje. Ik heb nu inderdaad wel een punt bereikt dat ik er iets van moet/wil zeggen, want ik ga echt met tegenzin naar haar toe & ik zal nooit voorstellen om bij haar te eten want dan ben ik bang voor weer een haar in mijn salade en vies bestek.

Ik zou er inderdaad dan echt iets van zeggen :joy: Er is wel en max en als je met tegenzin er heen gaat en er niet wilt eten dan is die max wel bereikt lijkt mij.

En wat betreft de kapstok, alleen mijn ouders zetten hun spullen neer/hangen hun jas op aan de kapstok. Ik ken geen vriend of vriendin die zijn spullen niet op een stoel/op tafel zet en ik vind dat echt geen probleem. Als de hond er aan zit of we hebben de tafel nodig dan vraag ik of ze het willen verplaatsen en dat is binnen 1sec gedaan.

1 like

Ja dat laatste doe ik ook! Vriendinnen zetten hun tas op de grond/tafel/stoel en ik zeg dan wel dat mijn katten er wss aan gaan snuffelen/in gaan zitten. Als ze dan zeggen dat dat geen probleem is, tja dan is het niet mijn schuld als er straks een kat in ligt en er haren in zitten. :woman_shrugging:t4:

1 like

Echt? Ik ken echt niemand die zijn/haar spullen zo ergens neer pleurt, behalve die vriendin dan. Ik vind het echt heel erg rude. Zeker omdat ze weet dat het bij mij netjes is, alles heeft een vaste plek, dan hou je er gewoon rekening mee als je op bezoek gaat (vind ik).

Ik heb net nog de hele keuken opgeruimd en schoongemaakt zodat ik morgen ochtend koffie kan zetten in een schone keuken. Ik vind dat zo lekker wakker worden maar ik ben ook wel al bejaard als het op dat soort dingen aankomt.

9 likes

En @marley
Dit inderdaad. Een jas aan de kapstok hangen kan ik begrijpen, maar ik heb echt geen idee waar ik mijn handtas kwijt zou moeten bij vrienden thuis? In hun garderobekast dan ofzo? Die zet ik naast me op de grond als ik ergens ga zitten meestal.

Kan je haar bij binnenkomst niet vragen of je haar jas en tas kan aannemen? Dan heb jij er meer controle over en ik vermoed niet dat ze zal weigeren…

1 like

Idd, over 3 uur zijn m’n jas en tas weer weg dus dan heb je er geen last meer van.

Dat het echt vies is bij een vriendin zou ik ook wel heel rot vinden, maar het kan me dan weer echt niets schelen waar ze hun jas of tas neergooien

Choose your battles wisely

Waarschijnlijk heeft zij het totaal niet in de gaten en doet ze het niet expres om jou dwars te zitten. Dus het lijkt mij een kleine moeite als jij gewoon aangeeft waar ze haar jas kan laten als ze binnenkomt. Ook al is het obvious dat het op de kapstok moet. “Hey hallo alles goed, ja prima, dankjewel, hang je jas maar daar / geef je jas maar aan mij.” Opgelost!

Ik zoek een afvalbak waarin je afval kunt scheiden. Heb al naar die van Brabantia gekeken maar die vakken vind ik eigenlijk te klein. Wil er restafval, gft, papier en plastic in kwijt kunnen. Die van Joseph & Joseph is perfect qua inhoud maar vind die dan weer totaal niet mooi en een stuk prijziger. Iemand tips? Of is die Brabantia in gebruik wel prima qua grootte? Een inbouwsysteem in een keukenkastje zou nog een optie kunnen zijn.

Ik heb vandaag voor het eerst m’n gordijnen gewassen… voel me nu echt een volwassen huisvrouw :sunglasses:

6 likes

Ik ben ook op zoek, maar ik ga denk ik toch voor losse (eventueel stapelbare) bakken.

Deze zijn niet zo duur:
https://www.bol.com/nl/p/rotho-afvalscheidingsprullenbak-albula-25-liter-mistletoe/9200000110563687/?Referrer=ADVNLGOO002061-G-68219854069-S-488489847319-9200000110563687&gclid=Cj0KCQjw3Nv3BRC8ARIsAPh8hgIxDPRBHSM59sybu6iq4e7JZlgiQyi7PZKVBfKTj_q1MVlPCV_0Wh4aAsfWEALw_wcB

Maar deze vind ik veel mooier:

1 like

Ja precies dit doe ik altijd! Wij hebben een kapstok op de gang maar dat is nog voor onze voordeur van het appartement. Dus mensen komen meestal binnen en doen dan alles uit en gooien hun jas en tas op de bank. Ik ben helemaaal geen schoonmaakfreak maar vindt het zó ongezellig staan als de hele bank vol ligt met jassen en eastpacks haha. Dus ik probeer ze altijd te onderscheppen of anders pak ik de jassen op van de bank en zeg ‘ik hang ze even hier op hoor!’

Interessant. Ik lees even mee. Al vind ik afvalbakken erg lelijk en ik vind het snel stinken dus nu heb ik een paar kleine afvalbakken in mijn keukenkastje verstopt.

1 like

Wij hebben een homra nexo. Ik vond hem bizar duur voor een prullenbak, maar ben er wel heel blij mee. Hij heeft 4 vakken. Wij gebruiken het grootste vak bovenaan voor plastic, klein uitneembaar/afsluitbaar vakje voor GFT en dan de twee vakken aan de onderkant voor rest en glas. Ik merk dat wij weinig rest hebben als we goed scheiden, dus vandaar die verdeling. Papier hebben wij los omdat dat vaak bijvoorbeeld a4-formaat is, dus dan heb je echt een groot vak nodig.

2 likes

Dit ga ik vanaf nu ook proberen! Ben wel bang dat ik de sfeer verpest want mijn vriendin is nogal temperamentvol en ik ben zo’n stille en onzekere autist en dan ga ik mezelf weer helemaal opvreten als ze een snarky comment maakt haha.

Deze is wel perfect ja, maar poeh wat een geld :sob:. Nog maar even over nadenken en kijken of zo’n systeem in een keukenkastje nog een optie is.

Ja het is dat wij op dat moment in een spend all the money-flow zaten door mega verbouwing, want nu denk ik echt ??? zo veel geld voor een facking prullenbak :exploding_head:

1 like