Het is mij opgevallen dat als ik een kort programma doe (60 min) dat ik Robijn nog ruik. Als ik het eco programma doe (3 uur) is de geur totaal verdwenen. Dus als je geurende was wilt, misschien korter wassen?
@broodjepindakaas @blush Ik spuit sinds kort Vanish op de zweetplekken en volgens mij helpt dat wel. Had een jas waarbij de zweetgeur er maar niet uit ging maar na het inspuiten en wAssen zonder wasmiddel en een dopje vanish, was de geur weg.
Hebben jullie ook iemand in jullie omgeving die echt mega slecht is met schoonmaken (schoon houden) van zijn/haar huis? Vorig weekend heb ik bij een goede vriendin gegeten en er zat (WEER!) een haar in mijn eten. Haar huis is zo goor. Ik deed alsof ik niets merkte maar my god. Gadverdegadverrrrr.
Iemand een tip waar ik 30liter vuilniszakken kan halen die in de groene container kunnen? Wij willen ons afval gaan scheiden en onze nieuwe afvalbak is net binnen maar kan nergens (betaalbare) vuilniszakken vinden die dus afbreekbaar zijn.
Ja een goede vriendin van me, vind dat echt lastig om te zeggen want wil haar niet kwetsen maar pffff als je binnenkomt ruik je meteen de ammoniakgeur van de kattenbak.
Ja ik heb ook zo’n vriendin, haar huis ligt gewoon altijd bezaaid met troep en er ligt vaak afwas overal en het stinkt ook vaak alsof er iets over de datum is. Dat is zo het tegenovergestelde van hoe ik ben dat ik soms wel even moet slikken als ik daar ben haha. Ik nodig haar daarom ook liever bij mij uit.
Oh ik ben altijd zo bang dat dit bij ons thuis ook zo is haha. Ik vraag ook altijd iedereen die bij ons komt of ze ook een katten(bak)geur ruiken, omdat ik bang ben dat (omdat we zelf altijd in die geur zitten) het niet meer ruiken ofzo
Haha ik ook! Ben ook altijd op zoek naar de perfecte geurstokjes of iets anders, dus als je tips hebt
Shit nu ben ik bang dat ik dit ben! Ik houd juist altijd van de rommelige huizen van vriendinnen en voel me niet zo welkom/thuis bij vriendinnen waar alles spic & span is en ruikt alsof ze gelijk Weer schoon gaan maken zodra ik weg ben
Nou, bij die ene vriendin van mij doe ik dat dus ook. Het is een schat maar alles in dat huis is goor, ook haar kleren zijn goor. Overal haren. Als ze bij mij is plukt ze de haren ook van haar kleren en die gooit ze op de grond??? Verder loopt ze met schoenen, tas, jas, sjaal, alles direct naar de woonkamer. Ze gooit alles op de eettafel of de stoel en gaat zitten. Ik heb een kapstop. Niet te missen bij binnenkomst. Ik merk echt dat ik me er aan stoor, maar wil de sfeer niet verpesten door er iets van te zeggen.
Heel herkenbaar. Troep is nog wel te doen, maar als het écht vies is dan vermijd ik de plek inderdaad.
Zo bang dat mensen dit ook van mij denken zeker mijn jassen en vesten zitten snel vol haren, omdat ik lang haar heb dat nogal uitvalt. En het blijft ook gewoon zitten in de was en moet je haar voor haar van een vest afhalen, daar heb ik dus echt niet altijd zin in/tijd voor
Ik gebruik daar altijd een plakrol voor. Eens in de maand ga ik gewoon over mijn meest gedragen kledingstukken heen met zo’n rol. De meeste haren gaan ook van je kleding af door de droger.
Maar bij een gebreid vest werkt zo’n plakrol toch niet? Daar gaan haren bij mij overal tussenin zitten. En als ik 's ochtends voor het dragen alle haren heb verwijderd, is daar aan het eind van de dag niks meer van te zien, laat staan na een maand haha
Volgens mij hebben ze die bij de action!
Vraag uit oprechte nieuwsgierigheid: wat vind je vervelend aan dan ze haar spullen niet aan de kapstok hangt? Is het omdat gaat spullen vies zijn, het er dan als zooi uitziet/het niet zo hoort of omdat het de eettafel is? (Ik ga hier voortaan op letten bij mensen waarvan ik vermoed dat ze het vervelend vinden).
Je kunt ook zeggen dat je een challenge doet om zelf geen rommel meer te maken (oid) en ‘daarom’ de vraag of ze je wil helpen door voortaan haar troep op de goede plek te leggen. Ze wil je vast helpen dus probleem opgelost!
@Krekel En dan vanuit mijn oprechte nieuwsgierigheid: waarom ga je er alleen op letten bij mensen waarvan je vermoed dat ze het vervelend vinden? Een jas hoort to h gewoon aan de kapstok? Het is meestal niet meer moeite om een jas over een haak te gooien dan over een stoel. En de mensen bij wie je misschien minder verwacht dat het uitmaakt, kunnen er ook weleens heel blij mee zijn
Ik vind het vooral gewoon raar en asociaal. En irritant. Mijn hond is super nieuwsgierig en gaat overal in, op en onder zitten en mijn kat gaat slapen op haar jas. Maar dat vind ik dus vies omdat ik weet hoe ‘schoon’ het bij haar thuis is.
Ik heb vaste plekken voor mijn spullen omdat ik anders alles steeds kwijt ben, maar ik vind het geen probleem als mensen hun jas/tas op de bank, stoel of eettafel zetten. Ik denk dat ik het vooral zie las teken dat iemand zich thuis of welkom voelt en niet als ‘visite’. Maar tot vandaag wist ik oprecht niet dat mensen zich hieraan stoorden.
Ik ben ook altijd bang dat mensen onze kattenbak ruiken, omdat je er zelf gewoon altijd inzit.