Huishoudtopic #1

Er bestaan allemaal wasmachinereinigers, maar volgens mij is dat allemaal gewoon overpriced soda met een geurtje. Soda hebben ze ook bij de kruidvat wel, als je supermarkt het niet heeft, ik heb nog nooit gehad dat het op was.

1 like

Ik gebruik wel eens een siliconen stoommandje voor broccoli en die doe ik ook gewoon in de vaatwasser. Nu heb ik nieuwe vaatwastabletten gekocht en is die geur daarvan in het mandje getrokken, waardoor mijn broccoli naar zeep smaakt :frowning: Heeft iemand een tip om dat op te lossen?

Door dit topic heb ik vanmiddag een 90 graden was gedraaid.

2 likes

Deze wegdoen en weer geurloze kopen.

Nooo denk je dat echt? Zou wel zonde zijn!

Nee, heb bijna een uur in de wachtrij gehangen en was er toen wel klaar mee.

Heb overigens wel een stofzuiger besteld. Een andere versie deed het wel met m’n kortingscode. Gek, maar oke. Maar hopen dat we de klantenservice niet nog eens nodig hebben.

Ja ik heb dat ook met plastic dingen dat die helemaal naar het wasmiddel gaan ruiken en smaken. Of voor nu even enkel glas erin doen en plastic met de hand tot ze op zijn.

Gisteren heel mooi een tweedehands bureaustoel gekocht en qua geur leek het ook wel mee te vallen. Maar het ruikt nu toch wat muf. Heeft iemand ervaring met bureaustoelen schoonmaken? Ik las iets over baking soda en water en dan dat papje op de stoel smeren? Werkt dit?

Wij hebben een Dyson V11 Absolute Extra Pro! We wilden eerst een V10 maar de V11 had een actie met een gratis luchtreiniger. Het voordeel ervan is dat ‘ie een display heeft, een vloerborstel die zich automatisch aanpast, meer opzetstukken tov andere versies en er zit een extra accu bij waarmee je tot 120 minuten kan stofzuigen. Of je dat nodig hebt is de vraag, maar het kan handig zijn. Ook zit bij de Extra Pro een aparte standaard om ‘m elders in huis ook op te kunnen laden naast het station wat je sowieso krijgt. Wij hebben het station in de meterkast hangen en de standaard op zolder staan.

—
Een andere vraag
 gisteren hebben we een nieuwe loungeset gekregen en deze vannacht met kussens buiten laten staan ivm de warmte. We dachten dat het droog zou blijven. Maar nu ik wakker word heeft het keihard geregend blijkbaar :sob::sob::sob:. Hoop niet dat ik ze mega hard verpest heb nu. Gaat dat goed denken jullie? Laat ‘m sowieso de hele dag drogen.

Een keertje kan echt geen kwaad, het zijn buitenkussens en als het goed is zijn die hoezen wel behandeld, het water zakt er niet meteen in zoals op een ander kussen zeg maar. Maar niet iedere keer doen ;).

Wij hebben een hoes bij de loungeset die we eroverheen doen ‘s avonds in de zomer, hoef je niet steeds de kussens naar binnen te doen. Onze kussens zitten namelijk ook nog vast aan het frame, zodat ze niet schuiven. Hier hetzelfde trouwens vannacht, want het weerding gaf geen regen aan alleen een uurtje onweer. Om 3u werden we wakker van een megaknal en regen.

Eventueel kun je de kussens even uit de hoes halen, dan heb je een idee hoe nat ze zijn en kan het ook beter/sneller drogen!

Dat overleven ze wel! Mijne hebben vannacht ook buiten gelegen haha. Sowieso kan ik je aanraden om er ‘s avonds iets overheen te leggen, bij gebrek aan hoes doen wij er een zeil over. Of je kan de kussens binnen/in de schuur leggen als je daar plek voor hebt.
Bij ons lopen er wat katten rond in de buurt en die gaan anders op de kussens zitten en dan kun je met de stofzuiger in de weer om alle haren eraf te halen.

Ik had mijn kussens ook buiten liggen onder een zeil en daar kwamen muizen in (dus kattenharen zijn dan heel fijn haha) en ze werden toch een beetje vochtig waardoor ze nu smoezelig zijn geworden, echt zonde.

Jeeeeezus ik denk ff checken wat zo’n Dyson steelstofzuiger kost
 :sweat_smile: brb ff extra hypotheek afsluiten.

8 likes

Uiteindelijk jou idee @thee gebruikt van een spray. Maar dan een goedkope versie, azijn en water. Het lijkt goed te werken! Vandaag voor de zekerheid nog een keer de hele stoel er mee vol gespoten, maar echt muf rook het niet meer. Gelukkig :slight_smile:

1 like

Ja! In ons nieuwe huis is geen stopcontact in de trapkast, dus waar moeten we heen met de Dyson. Vanmorgen las ik jouw bericht en hij hangt nu in de meterkast! Thanks :grin:

1 like

Ik was aan het bijlezen en zo las ik dus nog over het gebeuren vd kattenbak. Bij ons staat de kattenbak ook vrij in het zicht, omdat we helaas geen berging vast aan het huis hebben. Maar nu maak ik me dus ook zorgen om de geur omdat ik bang ben t zelf niet meer te ruiken omdat je er dus aan gewend raakt.
Hebben jullie nog tips om geur zo veel mogelijk te voorkomen? Behalve natuurlijk zsm leeg maken en regelmatig schoonmaken enz?

Ik heb mijn badkamer kraan geprobeerd schoon te maken met schoonmaak azijn vanwege de kalk. Alleen is nu alles wat eerst wit was bruinig geworden, dus eigenlijk nog erger dan voorheen
 Bang dat dat forever verpest is, iemand hier ervaring mee? Behoorlijk dure kranen dus daar baal ik enorm van :’(

@Suikerklontje @George we hebben een grote schuur waar ze gelukkig prima inpassen! Een hoes past er helaas niet overheen, het is een mega ding. Heb ze de hele dag laten drogen en nu liggen ze in de schuur. Hoop maar dat ik er geen kringen of schimmel in krijg, maar zal inderdaad vast wel goed gaan :sweat_smile:

Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een wasmachine en/of wasdroger? Wat is iets dat zeker handig is of het geld waard is? Ik zat eerst te kijken naar een iDos variant waarbij de machine bepaalt hoeveel wasmiddel je nodig hebt, maar dat is bij ons niet echt nodig ivm een waterontharder

Dat die zo stil mogelijk is vind ik echt een groot voordeel aan mijn wasmachine!
Dat je de deur open kan doen als die al aan staat.
Verschillende programma’s vind ik zelf erg fijn.
Dat er een eco katoenen programma op staat die snel is (3 uur ofzo?)
Programma’s inplannen is echt een must!

Enige nadeel, en daar zou ik dus zeker opletten, is dat de mijne een vrij grote ruimte heeft tussen de ring en de deur. Dat is wel eens irritant want dan blijft er een sok/string tussen hangen die kletsnat blijft. Oh en het bakje waar je poeder in doet is niet heel groot dus dan kan je niet zo makkelijk wasverzachter er in doen.

1 like