oh dit zijn handige tips. dank je wel!
Ik zou letten op dat je los voor alle programmaâs nog het aantal graden en centrifuge in kan stellen. Denk dat de meeste moderne dat wel kunnen maar toch en een echt kort wasprogramma! Wij hebben een 29min was op 30 graden, maar dat zit er blijkbaar niet altijd op!
Hier geen ervaring mee, ik gebruik altijd antikal. Goed nat sprayen (evt. op keukenpapier) en lakker lang in laten trekken. Daarna afspoelen, klaar.
Oh ja dit is ook handig idd! En met mijn kort eco programma bedoel ik dat een zestig graden was 3 uur duurt ipv vier uur ofzo.
(Ik heb trouwens een Whirlpool freshcare)
Hoe draaien jullie de was?
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe wasmachine van Miele er zit zoân Twingoâs functie in. Maar die flessen die je standaard mee krijgt zijn leeg en heb ik eruit gehaald. Nu doseer ik gewoon wasmiddel in het doseerbakje linksboven maar mijn moeder gaf aan dat het dan juist vies wordt enz en je beter gewoon wasmiddel direct in de trommel kan zetten?
En hoe reinigen jullie de wasmachine?
Ik denk inderdaad dat je het metaal hebt beschadigd⊠azijn kan reageren met metalen en moet je daarom eigenlijk niet daarop gebruiken. Hoe/of het te herstellen is weet ik helaas niet
Als je af en toe het wasmiddelbakje eruit haalt om schoon te maken is dat niet echt een probleem. Je kan de wasmachine op een hoge temperatuur laten draaien met wat azijn (en bv een paar oude handdoeken als je het zonde vindt om leeg te draaien) of leeg met een vaatwastablet
En hoeveel azijn doe je er dan in? Gewoon schoonmaakazijn toch?
Ik zag laatst in een vlog een âtipâ om het wateropvangbakje van de droger te leven in de wasmachine, geen zin om naar beneden te lopen daarvoor enz, en daarna zette ze de wasmachine nog aan om het water weg te pompen. Moet dat echt? Mijn wasmachine heeft die functie niet, maar ik heb best vaak een glas water erin leeg gegooid zo van âdat loopt vanzelf wel wegâ
Volgens mij pompt mijn (cheap ass) wasmachine standaard zodra ik hem aan zet. Dus ik denk dat een glas water erin geen kwaad kan omdat ie toch eerst pompt. Maar ik weet niet of jouw wasmachine dat ook doet natuurlijk. Weet je zeker dat je wasmachine die stand niet heeft? Volgens mij is dat echt heel standaard!
Met een puimsteen!
Ik heb dit ook 1x in de zoveel tijd. Wat ik doe is azijn op een stuk keukenrol en erop drukken. Nachtje laten zitten en het is weg.
Soda of een vaatwasblokje (zonder het plastic) direct in de trommel doen en dan op 90 graden wassen.
Vloeibaar wasmiddel is niet zo goed eigenlijk voor je wasmachine, poeder is beter. Als je toch vloeibaar wasmiddel gebruikt, schijn je het beter direct in de trommel te kunnen doen.
Ben echt super blij met mijn robot stofzuiger. Hij zorgt ervoor dat ik regelmatig opruim en ik zet hem echt meerdere malen per week aan.
Kan ik lekker met mijn kind naar buiten terwijl de stofzuiger zijn werk doet. Er zit ook een dweil functie op. Ook fijn, maar natuurlijk niet perfect. Maar doordat hij meerdere keren per week aanstaat blijft het eigenlijk redelijk schoon.
Was eigenlijk altijd team âalleen poetsen voordat er bezoek komtâ maar dit maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Ik doe altijd bij de bonte was azijn in het vakje voor de wasverzachter. Het is belangrijk om witte/natuur azijn te gebruiken. Géén schoonmaakazijn! Dit is veels te agressief
Ik heb dat een tijd geleden schoon geboend met CIF!
ja telkens als hier wordt gesproken over azijn vraag ik me af âWat voor azijn bedoelen jullie nou??â want er is indd een groot verschil tussen deze twee.
dus aan iedereen hier die steeds azijn als tip geeft voor het schoonhouden van je wasmachine, schoonmaakazijn of natuur azijn? nu is mijn wasmachine redelijk nieuw en zei de monteur ook bij het afleveren geen azijn te gebruiken, maar lees ik hier dus steeds weer andere dingen.
Ik gebruik natuurazijn die je ook in de salade kan doen.
Hier ook natuurazijn. Love dat spul.
Vandaag kwam mijn spraydweil binnen die ik had besteld n.a.v. dit topic EN I LOVE IT.
Dat ik zo enthousiast ben over zoiets⊠tsjah.