Hoe halen jullie kalkaanslag weg van je doucheraam? Het is er niet al te best aan toe helaas. Ik twijfel tussen de aanslag te lijf de slag gaan met a) azijn mengsel, b) baking soda mengsel of c) anti kalk schoonmaakmiddel
Wc eend, maar dan gewoon cheap huismerk. Zorg dat je goed ventileert, want het slaat op je luchtwegen. Maar het werkt top, heb ik van iemand van hier.
Schoonmaakazijn werkt bij mij altijd super goed en snel!
Heeft iemand van jullie een robot stofzuiger? Is het echt zoân aanrader en het geld waard? Mijn huisje heeft smalle ruimtes met veel spullen erin, botst de stofzuiger dan overal tegenaan of valt dat mee?
Ik heb er een en ben er heel tevreden mee. Het ligt wel aan het merk en soms ook het type hoe ze omgaan met bijvoorbeeld vloerkleden, drempels, kleine hoekjes enzovoort. Ik zou geen ronde kopen, deze kunnen minder makkelijk in een hoek komen. Ik zou er dan wel op letten bij de reviews hoe mensen hem scoren op het vastlopen aangezien je smalle ruimtes hebt. Verder is het qua opties wat je zelf wilt. Sommigen hebben een app (kan je instellen hoe laat en op welke dagen hij stofzuigt) of een afstandsbediening of kun je koppelen al Alexa/Google. Veel keuzes dus!
Ik heb de Eufy 11s of 11c(?) en ben heel erg tevreden en zou niet anders meer willen. Hij gaat elke dag vanzelf aan en weer zelf naar huis. Ik heb ook een wat hoger kleed en dat gaat ook goed. 100% het geld waard, heb de normale stofzuiger weggedaan omdat die niet meer gebruikt werd (en nee, heb helaas geen aandelen)
Ja als huismerk WC Eend niet werkt, dan het A-merk WC Eend pakken. Wordt eens in de zoveel weken herhaalt in dit topic. Sinds ik dat ontdekt heb gebruik ik niks anders meer als ik weer eens mijn doucheraam heb laten verkalken.
Ik heb de eufy robovac 11 en 2 katten, vind het echt een uitkomst dat ie elke dag een rondje rijdt en het voor het oog dan schoon is MAAR er slingert ook kattenspeelgoed rond waarop ie soms vastloopt, de voerbakjes zijn niet hoog genoeg waardoor hij daar soms bovenop vastrijdt en de brokjes opzuigt en de kleine hoekjes neemt ie niet mee dus 2x per maand pak ik toch de gewone stofzuiger en zuig de trap en alle hoekjes. Denk dat het niet uitmaakt hoe smal je huis is, als de stofzuiger gewoon rond kan draaien komt dat wel goed.
Ik heb een Eufy gehad, deze bracht de ruimte niet in kaart maar ging een willekeurige route maken om te stofzuigen. Ik vind dat persoonlijk wel minder want hij slaat stukken over en het duurt veel langer. Eufy was helaas ook binnen 2 jaar kapot en hebben toen ons geld terug gekregen en een Deebot 950 series gekocht, hier merk je wel echt kwaliteitsverschil deze is veel sneller klaar en stofzuigt ook wel wat grondiger en er zit een dweil functie op wat erg prettig is.
Ik heb een roomba en vind het heel fijn. Wij hebben hem ingesteld dat hij om de 2 dagen de woonkamer doet. Hij is ook best grondig, hij is rond en gaat bij ons wel in hoekjes dan gaat hij daar meerdere keren naartoe zeg maar. Als hij in de buurt van de meubels komt dan remt hij af en zuigt hij daar wat voorzichtiger, maar als je echt prulletjes op de grond hebt liggen dan gaat hij daar wel vastlopen. Dus in jou geval zou je dan wel al je kleine spulletjes op tafel moeten zetten oid anders heeft het niet veel zin denk ik.
En smeer je dit dan op de douchedeur? Omdat het âofficieelâ toiletreiniger is!
Ja je smeert het gewoon op het glas wat onder de kalk zit. Even uitsmeren en laten zitten en daarna afspoelen.
Wow kan me voorstellen dat je 'm dan weer retourneert!
Verder heel veel dank voor alle adviezen. Ik ben er inmiddels wel overuit dat ik er echt eentje wil, maar moet nu nog even goed kijken welke het gaat worden.
Zo dat is wel echt slecht! Wij hebben een Neato, daar zit een âgentleâ functie op. Als hij bij obstakels in de buurt komt rent hij af en gaat er heel voorzichtig omheen.
Wij hebben er âper toevalâ een gekocht via marktplaats. Was eigenlijk een grap. Stond bij dat hij kapot zou zijn en mijn vriend wilde hem wel proberen te repareren. Uiteindelijk bleek hij helemaal niet kapot dus echt een koopje. Maar we zeggen allebei dat dit echt de koop van het jaar is geweest haha!
Het is echt zo makkelijk! Maar wij moeten toch steeds de kamer wel even âvoorbereidenâ als hij aan gaat. Hij kan bij ons bijvoorbeeld ook onder de tv kast komen en loopt dam vast op alle kabels eronder. Dus dat moeten we dan even blokkeren. En alle kattenspeeltjes van de grond enz. Anders neemt hij die ook steeds mee voor zich uit bijvoorbeeld. Maar het is wel heel makkelijk! Echt ideaal
Ja precies wat @FrozenFlame zegt! Toiletreiniger is ook maar een naampje, het is gewoon een goede reiniger voor de glaswand haha.
Ik vind het ook ideaal! Ik heb een Roomba650 geloof ik, heb m al een tijdje. Ik gebruik hem zelf wel alleen als ik weg ga, of op de andere verdieping ben. Je moet er niet naast willen zitten. Maar met huisdieren echt een topper.
Hebben jullie een vaste routine om schoon te maken?
En hoe maken jullie trouwens de badkamer schoon? Wij kregen te horen dat we dat vooral met groene zeep en azijn moesten doen, maar ik hoor nu van anderen dat groene zeep niet fijn is om mee schoon te makenâŠ
Ik heb douchereiniger van method, daarmee spray ik alles in en dan met een licht vochtig koud water microvezeldoekje alles schoonmaken
Ja ik heb in mijn agenda herinneringen staan, anders vergeet ik het te doen of denk ik snel âoh doe dat later welâ. Mijne is los gebaseerd op die van Shifra, op acupoflife.