Huishoudtopic #1

Ik doe het vaak twee keer per week maar ik ben altijd bang dat als ik een mannelijke gast krijg en hij doet de bril omhoog dat hij viezigheid ziet. Ik heb een desinfectiespray en die spray ik dan over de hele wc en met keukenpapier maak ik het dan helemaal schoon. Dat is zo gedaan maar ik zit te denken om van die Dettoldoekjes te kopen en daar neer te leggen zodat het misschien nog makkelijker schoonmaken is.

Ik zo goed als elke dag, heb een stapel doekjes bij de wc dus kleine moeite

Gaat die elke paar minuten af of op beweging? Want ik werk de hele dag dus het is zonde als ie de hele dag afgaat als ik er niet ben :sweat_smile:

Iel en dan zet je die op het plankje achter het toilet en terwijl je zit te kakken krijg je zo’n spriets in je nek haha

Er zijn wel meer geurtjes dan zoete meloen en vanille :smile::smile:

@vigaro: elk half uur, dus altijd ene lekker geurtje! En inderdaad @Spaarlamp je moet hem wel tactisch plaatsen :rofl::rofl:

1 like

Dit hebben kantoorwc’s vaak. Echt zo naar. Altijd proberen de deur uit te komen zonder naar zo’n gare lucht te ruiken (slaagkans 2/10)

3 likes

Ik ben zo blij! Ik had al een poos van die vieze bruine aanslag in onze vrij nieuwe wasbak in de keuken. Ik heb jif/ azijn/ groene zeep echt (bijna) alles geprobeerd. Toen las ik op Libelle ( :sweat_smile:) dat je gewoon 5 minuten een sopje moet maken in de wasbak met chloor, in laten trekken, wegspoelen, klaar.
Mijn natuurvriendelijke hart huilt wel een beetje, maar de wasbak is weer schoon!!

Maar nu: hoe voorkom ik dit!?

1 like

Nancy Birtwhistle heeft laatst op haar insta laten zien hoe je dit op een milieuvriendelijke manier schoon kan maken. Moet je bij haar highlights een stuk naar rechts scrollen en dan ‘kitchen sinks’. Volgens mij doet ze het met soda.

2 likes

Welk materiaal is je wasbak? Als je er elke dag een doekje doorheen haalt en er geen vieze dingen in laat staan lijkt het me sterk dat het weer terugkomt namelijk.

Heeft iemand misschien een goede tip tegen een stinkende vaatwasser? Ik woon alleen en heb een veel te grote vaatwasser dus het duurt soms wel twee dagen voordat ik die vol heb (en dan kook ik uitgebreid en pak ik voor vanalles een nieuwe kom/glas). Zeker met de temperaturen van deze dagen gaat het al na een paar uur stinken en dan staat mijn vaatwasser nog niet eens in de volle zon.

Baking soda en dan schoonmaakazijn erover? Werkt altijd bij mij. Schuren met een halve citroen met zout.

Alles afspoelen voordat je het in de vaatwasser zet werkt bij mij eigenlijk als enige… Heb al van die speciale geurdingen geprobeerd, maar na 2 of soms 3 dagen dan komt de stank er gewoon doorheen.

2 likes

Probleem is dat mijn man er dus vaak dingen in laat staan en hij vaak de keuken schoonmaakt ( en dus de bak vergeet) :see_no_evil:

@Maurice. Die combi nog niet geprobeerd. Ik ga de halve citroen met zout truc nog eens toepassen! Thnx!

@Ladyhawke en ga dat filmpje ook bekijken! :slight_smile:

1 like

Op onze vaatwasser zit een spoelprogramma van 15min, dat doe ik nu halverwege de dag een keer draaien want ook hier gaat hij meuren anders (ben ook gewoon mega gevoelig voor geuren momenteel)

Stom mss maar is de filter schoon? Of andere delen waar vuil blijft hangen?

Iemand de tip tegen mieren? Vanmorgen ontdekte ik dat er mieren via de balkondeur binnen wandelde en zich daar bij het glas aan het verzamelen waren wat ernaast staan. Ik heb alles schoongemaakt en weggehaald, het leek even te helpen maar ze lopen er alweer! :unamused:

Zelf nooit gehad maar wel regelmatig gelezen: kaneel (gewoon poeder uit de supermarkt) strooien op de plek waar ze binnenkomen. Dus ergens op een drempel of vensterbank of zo. Dat schijnen ze verschrikkelijk te vinden. Paar dagen laten liggen of verversen en dan komen ze als het goed is niet meer terug.

1 like

Dank! Ik heb meteen wat kaneel gestrooid! Ben benieuwd

1 like

Watje/tissue met alcohol

Mocht kaneel niet werken dan kan je misschien nog azijn proberen! Met een spuitbusje op de mieren spuiten. Dan gaan ze dood en dat stinkt en dan komen ze niet terug.