Huishoudtopic #2

Geen idee! Een dekbed zou ik in ieder geval niet op 90 graden doen, misschien laten stomen?

@Vloeistof Kruidvat heeft soms leuke aanbiedingen, ik heb 5 jaar geleden een stoomstrijkijzer (volgens mij Tefal) gekocht voor 25 euro. Ik strijk niet heel veel maar hij doet het perfect.

Edit: zoiets:

3 likes

Ikea heeft daar een perfecte maar voor.

2 likes

Deze:

3 likes

Drink je toevallig oploskoffie? Ik vind die potten echt ideaal om producten in te bewaren! En ik las hier ook eens de tip van de 1,5 liter pot met augurken van ah huismerk. Daar kan ook heel veel in.

Als je wilt kopen heb ik niet een aanrader, wel een afrader. Mepal vind ik mooie boxen hebben maar de deksels zijn heel onhandig, die zou ik overslaan als ik jou was.

3 likes

Ik heb ze allemaal van dille en kamille met een houten deksel. Vind die met zo’n ijzeren sluiting niet zo fijn/gaan snel kapot. De langste pot is perfect voor spaghetti. Verder bewaar ik lege glazen potten van bv jam (bonne maman heeft mooie potjes!) Of Hak potten en herbruik ik die. Pindakaas potten zijn daar ook echt handig voor.

Ik plak trouwens altijd een labeltje onderop met de houdbaarheidsdatum bij producten die ik minder gebruik en een kortere houdbaarheidsdatum hebben.

4 likes

Geen idee of het echt werkt maar ik zag op instagram pas een reclame van de Hema van een soort stift waarmee je witte sneakers weer schoon krijgt. Wat ik me herinner ging dat specifiek om het stoffen stuk. Misschien kan je daar nog reviews van vinden?

4 likes

Het is niet echt schoonmaken haha, want het is gewoon een soort gekleurde stift, dus je kleurt over de viezigheid heen. Maar het werkt wel heel goed!

3 likes

Ooh echt! Het zag er uit als een inktwisser haha.

2 likes

Rib uit mn lijf maar sinds vandaag de trotse eigenaar van 3 nieuwe pannen!
Zat er al maanden over na te denken en na lang twijfelen besloten om het te doen.

19 likes

Als extraatje naast de soda: broek natmaken en de vlekken insmeren met ossengalzeep (kan je bij Kruidvat kopen). Niet uitspoelen en broek met ossengalzeep laten inweken in soda / biotex. Daarna op gewoon programma wassen en vervolgens laten drogen in de volle zon, dat laatste bleekt de vlekken eruit.

6 likes

Het kan ook voor het raam in de zon (als je op een andere plek in huis langer zon hebt), maar rechtstreekse zon werkt wel beter.

1 like

Hebben jullie af- of aanraders als het gaat om voorraaddozen? Ik zit (weer…) met van die &@#$&&@#-meelmotten en nu denk ik: tijd om alles eindelijk in mooie, goed afsluitbare bakjes/dozen/potten te stoppen.

Ah zie nu dat @Sedana een soortgelijke vraag heeft gesteld dus ga eerst even die reacties lezen.

1 like

Glas!

2 likes

De keukenpannen heb ik ook, echt heel blij met de investering.
Een eitje bakken was in het begin nog lastig. Er staan veel filmpjes met tips op youtube voor bakken in een RVS pan. Eerst goed heet laten worden en genoeg vetstof zijn mijn tips.

5 likes

Ik zou gewoon toch de vriezer doen, kan me niet voorstellen dat het echt per se -20 moet zijn. Verder zou ik zo’n mottenvangkartonnetje in je kledingkast leggen. Succes, hopelijk ben je er snel vanaf!

3 likes

HELP! ik heb nieuwe zonnebrand creme en al mijn witte kleding is nu verpest de was uitgekomen… Alles zit onder de gele vlekken!! krijg ik er het nu nog uit?

1 like

Spoelglansmiddel voor de vaatwasser! Gebruiken als vlekkenmiddel en dan wassen. Zo heb ik vorig jaar de meeste zonnebrandvlekken uit witte kleding gekregen (echt irritant trouwens, geen idee hoe je je gedurende de dag opnieuw in kunt smeren zonder dat er ergens wel wat op je kraag of mouw komt)

2 likes

yes ik heb dit gedaan… gaan morgen opnieuw de was in. fingers crossed.

2 likes

Werkt dat ook voor niet hele vlekken? Ik heb van de week mijn witte broek in de gang op een kartonnen doos gelegd. Met het idee dat hij schoon bleef en dan vlak voor vertrek kon aantrekken. Toen zaten er allemaal bruine vlekken op. Meeste is eruit met gewoon kloppen (was denk stof/vuil), op 1 bruine streep na :disappointed:

En maakt de kwaliteit glansspoelmiddel dan uit? (Aka Sun of gewoon huismerk) :see_no_evil:

4 likes

Oeh dat weet ik niet eigenlijk! Ik heb het alleen tegen zonnebrandvlekken gebruikt. Ik had gewoon huismerk genomen trouwens. Het zijn helaas echt hele hardnekkige vlekken en ze gingen er bij mij dan ook niet allemaal uit, maar de meeste wel gelukkig.