Huishoudtopic #2

Nee hoeft echt niet, heeft genoeg batterij voor de bovenverdieping, hoeft echt niet tussentijds op te laden. Eufy ging wel door totdat ik hem kwam halen of de batterij leeg was, heb nu een iRobot Roomba en die meldt dus dat ie klaar is.

2 likes

Haha wat schattig!

Tnx ook @Suikerklontje @Henry
Dat is idd wat ik hoop!

2 likes

Ik vind onze nieuwe Roomba (hij heet Roebie) wel een beetje een kneus, want soms staat ie vrijwel recht voor z’n dock en dan gaat ie toch moeilijk doen om er in te komen, draaien, terugrijden, helemaal de andere kant op…

6 likes

Haha dat klinkt zoals hoe ik inparkeer :rofl::rofl::rofl:

@Suikerklontje wij denken nu ook aan de roborock s7. Wel met dockingstation, maar niet die met automatische schoonmaakfunctie van de dweil. 1400€ vond ik wat te gek haha.
Jij bent wel tevreden dus?

3 likes

Heel tevreden! Wij hebben de s6 en het scheelt zoveel. Wij hebben wel een dweilfunctie erop, maar dat is meer ff voor het dagelijks vuil niet teveel van verwachten, krijgt geen ranjavlekken vd vloer ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye: maar zeker met deze dagen waarin er constant in en uit wordt gelopen wel handig en dan dweilt mn man 1 of 2x in de week ff goed (ik geloof niet dat ik buiten het verbouwen om hier ooit heb gedweild haha).

En hij gaat gewoon ook fijn in banen door de ruimte, eerst de buitenkant en dan daarbinnen in rechte banen ipv een of ander gek kriskraspatroon of willekeurig. Je kunt ook instellen dat hij een stukje 2 of 3x moet doen, handig met zand bv.

2 likes

Even een reactie op m’n eigen post omdat ik jouw vraag zie @Fishing. Ik heb uiteindelijk de Roborock S7 Max V Ultra gekozen, een rib uit m’n lijf (€1400🤯) maar elke euro meer dan waard. Ik zag bij elke robotstofzuiger met dweil en leegstation weer zaken die niet goed doordacht waren. Deze kan/heeft echt alles. Mocht je het geld (ervoor over) hebben, dan weet ik zeker dat je geen spijt gaat krijgen van deze! Hij kan ook op de bovenverdieping, laadstation laat je gewoon beneden staan.

6 likes

I wish! :rofl:

1 like

Nee, maar is wel volledig van goud! Haha nee, gekheid. Even een uitleg want ik had een maand geleden ook nooit dit eraan uit willen geven, zie ook mn post dat ik €800 teveel vond. Wij hebben ons eerste huis gekocht en een prachtige lichte visgraat pvc vloer. In tegenstelling tot de vloer in ons oude huis zie je hier echt alles op! Daarnaast lopen wij veel op blote voeten de tuin in en uit. Daardoor was ik meerdere keren per dag aan het stofzuigen (voorheen vond ik 1 x in de week al knap van mezelf) en zelfs dweilen wat ik anders nooit doe. Schoonmaakster overwogen maar met die 1 x pw zet dat geen zoden aan de dijk. Ik zet hem nu altijd aan als ik de deur uitga en dan stofzuigt en dweilt hij met meerdere keren de dweil schoonmaken in het laadstation (daar zitten waterreservoir en borstel om de dweil te reinigen) en hallelujah wat heerlijk om zo thuis te komen. Maar leer van mij en koop geen lichte vloer als je een smeerkees bent.

17 likes

Wordt de vloer van het dweilen echt schoon? Want het wordt dan alleen met water gedaan toch?

Klopt, je hebt speciaal spul voor de dweilrobot maar dat heb ik (nog) niet. Begrijp dat het voornamelijk indekken is zodat men niet ieder willekeurig schoonmaakmiddel erin pleurt. Ja, ik vind wel dat mn vloer er schoon van wordt. Enorm satisfying om de emmer met vies water leeg te gooien want dat is dus iedere keer mega smerig. Je hebt verschillende poetsstanden voor de dweil en bij een kleed/mat tilt ie de dweil automatisch op. Wanneer ik hem op zn meest intensief laat cleanen is hij 2 uur bezig (60m2) en is het huis wel echt schoon. Heel af en toe vind ik nog iets, maar verwaarloosbaar. Ik zag van dit ‘station’ voornamelijk het voordeel dat je de dweil tussentijds reinigt in een schoonmaakroutine omdat het anders een kwestie is van de vieze dweil alsnog je hele huis door te laten gaan.

Edit: en ik heb meerdere losse dweilen erbij gekocht zodat ik hem ook vaak kan vervangen en in de wasmachine kan doen voor een deepclean.

4 likes

Ik heb met een wasmachine al een hekel aan wassen. Dit is echt verschrikkelijk wat een werk.

2 likes

Thnx! Ik vond een robotstofzuiger onzin want dat kun je toch ook zelf. Maar raak er meer en meer van overtuigd dat dit heel veel plezier op gaat leveren. En als ik dan ook niet meer hoef te dweilen…. :joy:

1 like

Same, in een ver verleden 1 gehad en dat was echt een rotding maar toen ik de filmpjes over deze zag, kreeg ik het niet meer uit m’n hoofd. :sweat_smile:

2 likes

Wij hebben deze: wel met laadstation maar volgens mij het enige verschil dat ie niet zelf z’n dweil schoonmaakt?

Maar met de rotzooi die onze kinderen maken dweilen we waarschijnlijk alsnog wel 1x per week grondig. De dweilfunctie op deze was voor ons meer een bonus dus vandaar dat we de 1400€ niet waard vonden.
Maar ik snap het zeker haha!

Hij komt woensdag binnen, ben zo benieuwd :sunglasses:

3 likes

Nee, kan er momenteel helaas niks aan doen behalve schoonmaken. Hoop wel asap iets te doen qua beton

Ik ga bijna verhuizen. Het huis was helaas niet te best onderhouden vandaar alle vragen :sweat_smile:

Bij dit raam hebben ze ooit plakband geplakt maar ik krijg het er niet meer af. Al enkele producten geprobeerd zoals wasbenzine en stickerverwijderaar maar nope.

En bij dit raam is het onderaan helemaal gaan verkleuren. Ook weer enkele producten geprobeerd maar helaas.
Iemand nog een idee?

2 likes

Heb je al een wonderspons geprobeerd?

6 likes

Nee dat nog niet, maar goed idee. Bedankt!

2 likes

Ik heb deze nu ook een tijdje, zo blij mee. Stuur hem ook regelmatig naar de tafel om daar alle hagelslag op te zuigen :ok_hand:t2:

4 likes

Heb je al nagellak remover geprobeerd? Daarmee heb ik ook wel vaak van die gekke vlekken weg gekregen. En die wonderspons die is genoemd kan inderdaad ook echt de meest random vlekken verwijderen!

4 likes