Huishoudtopic #2

Klopt, je hebt speciaal spul voor de dweilrobot maar dat heb ik (nog) niet. Begrijp dat het voornamelijk indekken is zodat men niet ieder willekeurig schoonmaakmiddel erin pleurt. Ja, ik vind wel dat mn vloer er schoon van wordt. Enorm satisfying om de emmer met vies water leeg te gooien want dat is dus iedere keer mega smerig. Je hebt verschillende poetsstanden voor de dweil en bij een kleed/mat tilt ie de dweil automatisch op. Wanneer ik hem op zn meest intensief laat cleanen is hij 2 uur bezig (60m2) en is het huis wel echt schoon. Heel af en toe vind ik nog iets, maar verwaarloosbaar. Ik zag van dit ‘station’ voornamelijk het voordeel dat je de dweil tussentijds reinigt in een schoonmaakroutine omdat het anders een kwestie is van de vieze dweil alsnog je hele huis door te laten gaan.

Edit: en ik heb meerdere losse dweilen erbij gekocht zodat ik hem ook vaak kan vervangen en in de wasmachine kan doen voor een deepclean.

4 likes

Ik heb met een wasmachine al een hekel aan wassen. Dit is echt verschrikkelijk wat een werk.

2 likes

Thnx! Ik vond een robotstofzuiger onzin want dat kun je toch ook zelf. Maar raak er meer en meer van overtuigd dat dit heel veel plezier op gaat leveren. En als ik dan ook niet meer hoef te dweilen…. :joy:

1 like

Same, in een ver verleden 1 gehad en dat was echt een rotding maar toen ik de filmpjes over deze zag, kreeg ik het niet meer uit m’n hoofd. :sweat_smile:

2 likes

Wij hebben deze: wel met laadstation maar volgens mij het enige verschil dat ie niet zelf z’n dweil schoonmaakt?

Maar met de rotzooi die onze kinderen maken dweilen we waarschijnlijk alsnog wel 1x per week grondig. De dweilfunctie op deze was voor ons meer een bonus dus vandaar dat we de 1400€ niet waard vonden.
Maar ik snap het zeker haha!

Hij komt woensdag binnen, ben zo benieuwd :sunglasses:

3 likes

Nee, kan er momenteel helaas niks aan doen behalve schoonmaken. Hoop wel asap iets te doen qua beton

Ik ga bijna verhuizen. Het huis was helaas niet te best onderhouden vandaar alle vragen :sweat_smile:

Bij dit raam hebben ze ooit plakband geplakt maar ik krijg het er niet meer af. Al enkele producten geprobeerd zoals wasbenzine en stickerverwijderaar maar nope.

En bij dit raam is het onderaan helemaal gaan verkleuren. Ook weer enkele producten geprobeerd maar helaas.
Iemand nog een idee?

2 likes

Heb je al een wonderspons geprobeerd?

6 likes

Nee dat nog niet, maar goed idee. Bedankt!

2 likes

Ik heb deze nu ook een tijdje, zo blij mee. Stuur hem ook regelmatig naar de tafel om daar alle hagelslag op te zuigen :ok_hand:t2:

4 likes

Heb je al nagellak remover geprobeerd? Daarmee heb ik ook wel vaak van die gekke vlekken weg gekregen. En die wonderspons die is genoemd kan inderdaad ook echt de meest random vlekken verwijderen!

4 likes

Ja wonderspons of aceton werkt echt supergoed op kunststof kozijnen!
@Sandy

5 likes

Ben al de hele dag obsessed met robotstofzuigers. Vorig jaar een steelstofzuiger aangeschaft waar ik ook blij mee ben, maar staat in andere woning. Jouw verhaal heeft me overgehaald in andere ruimte zo’n robot neer te zetten. Wel een goedkopere🤪

3 likes

Met een foaming facewash halen we op mijn werk stickerresten ed eraf dus dat kun je eens proberen!

4 likes

Heb vandaag de vriezer van mijn vader ontdooit.
Was wel nodig

Before

After

Echt bizar hoeveeel ijs dat ding had

45 likes

Nee dat ook nog niet, ga ik ook proberen :blush:

Wel satusfying hoor! Waar laat je al het eten dan? Ik doe het meestal in de winter en zet dan alles buiten

1 like

Ik had mn vader in de afgelopen weken opgedragen om de vriezer een beetje leeg te eten. Verder heb ik de ijsjes bij mijzelf in de vriezer gelegd en voor de rest had ik waterflessen ingevroren en toen heb ik al het voedsel gestapeld in de badkuip met die bevroren flessen erbij/ertussen /erop
Ik ben een uurtje bezig geweest en alles was nog goed. Toen snel alles weer terug gelegd en meteen gekeken of er nog wat dingen weggegooid moesten worden
Maar er was dus niet heel veel voedsel meer dat scheelt.

Ik deed het normaal ook altijd in de winter dan kon het zo naar buiten maar waren we wel langer bezig met ontdooien vanwege de koude temperaturen haha.

3 likes

Yo niet zelf zuigende vrinden, wie heeft een robotstofzuiger en is er heel blij mee? Ik ben specifiek op zoek naar eentje die ook kan dweilen en ook echt een waterreservoir heeft (niet enkel een microvezeldoekje dat je zelf nat moet maken), op afstand -buiten huis dus- via een app bestuurbaar (aan te zetten) is en waar niet per se veel vrije ruimte om het docking station vereist is. En waar natuurlijk die voor is: goed stofzuigen. Dit alles voor minder dan 300 ekkies het liefst.

Heb nu mijn oog laten vallen op Roborock e4, heeft iemand hier ervaring mee?
En de blaupunkt XBOOST?

4 likes

Toevallig ging het daar eerder deze week over: Huishoudtopic #2 - #1710 door Mrsbombastic

Edit: wij hebben dus de roborock s6, die is net iets boven de 300 maar wel heel blij mee. Dweilunit is een waterresoirvoir met doek, niet te vergelijken met echt dweilen natuurlijk maar voor het dagelijks vuil prima.

4 likes