Huishoudtopic #2

Het zal wel vragen naar de bekende weg zijn, maar nog tips voor een roestvlekje (?) in een wit shirt? Al geprobeerd: ossengalzeep, Treffer vlekken-spray, Biotex, drogen in de zon…

Het is m’n “goeie” witte shirt, die ook nog eens niet meer verkocht wordt, dus is shitty.

Ik doe tegenwoordig met alle vlekken:

Inspuiten met Shout
Uurtje of 2 in laten trekken (niet in water, gewoon opgevouwen in de dichte wasmachine leggen zodat het ook niet op kan drogen)
Wassen met wasmiddel + een lepel Vanish

Ik kreeg maandag allemaal rode vetvlekken op een wit shirt en zelfs die is weer schoon geworden.

2 likes

Heeft er iemand een tip voor een app waarbij je gedeelde boodschappen/to do- lijstjes bij kan houden die zowel op android als apple werken?

3 likes

Wij gebruiken altijd Google Keep, vind ik wel zo makkelijk want die kun je ook gewoon op laptop etc openen.

3 likes

Ik reageer nog even op mezelf, misschien voor iemand anders ooit relevant.
Heb hem uiteindelijk gewoon in de wasmachine gegooid op delicaat koud programma, en er is niks meer te zien!! Had ik echt niet verwacht.

6 likes

Wij gebruiken de app ‘to do’ van Microsoft (vroeger heette het Wunderlist) en dat werkt perfect op Apple en Android.

3 likes

FamilyWall is erg fijn in gebruik

5 likes

Nancy Birtwhistle gaat dan meestal aan de slag met Green Bleach geloof ik. Of ze laat het eerst weken in kristalsoda. Op haar Instagram kan je wel informatie vinden ik geloof onder cold washing

1 like

En @Zoeva en @Bailey thanks voor de tips, ik ga eens kijken wat fijn werkt!

Wij gebruiken de to do app. Werkt prima voor ons!

1 like

Ik zou het eens een nachtje in een kopje melk laten weken.

4 likes

Mijn STEAM-IT stoomreiniger wordt straks bezorgd en kan niet waaaaachten om mijn meubels en allllllllle hoekjes in mijn huis ermee te poetsen :sparkles::star_struck::partying_face:

11 likes

Ik weet niet wat er aan de hand was vandaag, maar ik heb alle luxaflex-lamellen met de hand en een natte doek schoon gemaakt en ik vond het nog leuk ook.

11 likes

Godver de bezorger van Post NL haakt gewoon af :face_with_symbols_over_mouth: zit ik voor niks met kleren aan op de bank te wachten tot de bezorger er is. Het is veel te warm voor kleding ja!

3 likes

Ik heb de v15 besteldd

2 likes

Ben benieuwd! Ik verwacht hier wel een uitgebreide recensie. :smile:

4 likes

Dat is een andere dan de Animal toch? Ben benieuwd hoe je hem vindt bevallen, en ook naar je motivatie om voor deze te gaan ipv de Animal. Zou je dat willen delen?

Nou ik de motivatie was dat ik er totaal klaar mee was en dat ik gewoon de nieuwste heb besteld hahaha. Tot nu toe bevalt ie goed, maar heb ‘m pas 1 keer gebruikt. De laserfunctie is gaaf en er zitten echt honderd opzetstukken bij.

1 like

Was je met gel of poeder? Ik zou even een poederwasje met azijn op 60 graden doen. Als je wasverzachter gebruikt zou dat ook het euvel kunnen zijn. Als dat niet helpt even checken of je geen vetluis in de randen van je machine hebt.

2 likes

Dit heb ik ook! Het is maar met 1 overtrekset en helaas nog geen oplossing voor gevonden. Laat het vooral weten als iets heeft gewerkt.

4 likes