Huishoudtopic #2

Oh dit is zo herkenbaar. Hoe rommeliger het is, hoe meer ik denk pfff laat maar en hoe erger het wordt. Geen verdere tips, maar dus wel herkenning.

Oh en kom ik weer aan met mn roborock, maar die is echt heel fijn! Vrienden hebben een hond en hem door ons enthousiasme ook en de hondenharen zuigtie ook goed op vd houten vloer iig.

2 likes

@anon4775214 ik ga het schoonmaakroostwr van Firma huishouden gebruiken. Zo hopelijk wat meer structuur. Alleen moet ik mijn man nog inlichten dat hij dit ook gaat volgen. Want voor de zomer heb ik het even alleen gevolgd en dat werkte totaal niet. Dan ging hij iets schoonmaken wat ik eigenlijk de dag ervoor al had gedaan en alles wat vet smerig was bleef liggen… minder spullen en alles vaste plek helpt denk ik ook

2 likes

En voor jezelf bedenken wat is voor jou schoon? Je eigen standaarden helder hebben scheelt zoveel onnodig idee van achterlopen of niet netjes zijn. Nee voor jou geldt dit en klaar.

3 likes

Ik heb pink stuff en scrub daddy gekocht en net getest bij mijn ouders.

Before:

After:

Ze kunnen er weer doorheen kijken!

16 likes

Ooo Ja dat heb ik dus zo erg. Als ik weet dat mijn moeder langskomt ga ik ook alles poetsen. Mijn man merkt dat dan meteen en zegt dan: “ komt je moeder langs?”. Terwijl ik niet het idee heb dat ze het bij mij rommelig of vies vindt.
Ik hoor haar wel af en toe zeggen over anderen “ dat het daar zo’n rotzooi is thuis…”.

3 likes

Ik gooi mijn ondergoed en handdoeken altijd bij elkaar en dan lekker op 60°, alleen nu heb ik zo’n handdoek van de appie gekocht om te proberen en die mag volgens het label maar op 40… zouden jullie dat dan ook met je ondergoed doen? Of wassen jullie hem gewoon mee op 60? Of zouden jullie het scheiden?
Ik vind hem op zich fijn dus wilde er nog een paar aanschaffen, maar als ik ze dan altijd apart moet wassen ga ik het niet doen

2 likes

als de handdoek 100% katoen is kan hij gewoon in de was van 60°c! ik zou er voor de eerste keer wel een kleurvangerdoekje bij in doen, want katoen geeft de eerste paar keren altijd wel af!

3 likes

Ik zou ze de eerste keer iets kouder wassen en daarna gewoon op 60 bij de rest hoor.

Laat ff weten of het goed is gegaan want ik wil ze ook kopen :joy:

4 likes

Ik heb ze nu 2 keer op 90 graden gedaan, en ze zijn nog prima

2 likes

Ik heb vanochtend ons witte beddengoed gewassen, samen met witte hydrofiele doeken. Alles kwam er schoon uit, maar het (waterdichte) molton van ons matras zat helemaal onder de zwarte strepen? Terwijl die er eerst niet op zaten. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Wasmachine zat wel vol, maar niet zo vol dat je moet proppen zeg maar, zelfde waspoeder als altijd en heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Toevallig vorige week of de week ervoor de machine weer op 90gr laten draaien met van die speciale wasmachine reiniger, maar sindsdien dagelijks gewassen dus lijkt me ook niet daaraan liggen?

1 like

Heb je de rubbers ook schoongemaakt? Misschien dat daar nog viezigheid in zat wat nu heeft afgegeven?

1 like

Ja, maar ga het straks even checken. Of misschien zijn ze wel weer vies door het vele gewas de afgelopen week :stuck_out_tongue_winking_eye: echt alles hier in huis heeft eraan moeten geloven van de dekentjes op de bank tot de kussenhoezen etc.

1 like

Is het toevallig in aanraking gekomen met iets waarin glycerine zit? Daar krijg ik ook altijd vlekken van

1 like

Nee dat denk ik niet, het zijn echt zwarte vlekken/strepen en geen glycerinevlekken (want die ellende ken ik helaas maar al te goed in kinderkleding door bellenblaas).

1 like

Zijn het geen strepen van het rubber van de wasmachine? Ons waterdichte molton heeft aan de onderkant zo’n soort rubberlaagje, dat kan schuren tegen de rubberring van de wasmachine en daarmee misschien strepen geven? Net als gymschoenen op een gymvloer.

3 likes

Het was echt aan de bovenkant, niet op dat laagje. Maar nog een keer wassen heeft het er gelukkig weer uitgekregen! Wellicht idd iets door de wrijving met de rubbers en die waterdichte laag ofzo.

Rubbers waren verder ook gewoon schoon zag ik.

4 likes

Super random maar ik heb dit ook eens gehad: wat bleek: was nog een restje potlood van een verdwaald potloodje van een van mijn kinderen. We vonden het potloodje ( zonder punt) terug in de wasmand. 🫣

3 likes

Hahaha. Zou zomaar zoiets kunnen zijn gezien er ook hydrofiele doeken tussen zitten en ze die ook wel eens uit de la trekken om mee te spelen met de poppen enzo!

Ik had vorig weekend zelfbruiner op gedaan (mousse van Bondi Sands) en ook ff naar de wc geweest.
Daar zit nu een lichtoranje/bruine afdruk op op de bril, die ik er niet meer af krijg :smiling_face_with_tear:
Ik ben al met bleek in de weer geweest. (wc papier over de rand gelegd en die doordrenkt met bleek) Maar die pakt maar minimaal en enkel op sommige plekken, waardoor het nu vlekkerig is.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan weghalen?

3 likes

Nagellak remover? Weet niet of dat wel goed is voor de wc bril…

1 like