Huishoudtopic #2

Volledige uitslag zie ik nog niet op de site staan, maar is denk ik wel al gecommuniceerd met merken want dit is de voorkant van de Lidlfolder van komende week

4 likes

Oh top, dankjewel!

2 likes

Vraag: mijn moeder heeft duo gordijnen in een aantal kamers, zie de link voor een voorbeeld.
In de kleur gebroken wit. Nu waren deze wel toe aan een schoonmaakbeurt, had ik beloofd te doen (maar hoe). Onlangs heeft ze ook haar badkamer/toilet laten verbouwen en ik heb de indruk dat stof als gevolg van de bouw ook meer is toegenomen. Ik wilde nu beginnen maar wat is nu handig?

Want met een sopje met water afnemen ben ik bang dat je de viezigheid er juist meer in wrijft en kringen ziet, althans naar de onderkant doorloopt als het nat is.

Of moet ik water vermijden?
Je haalt ze ook niet heel makkelijk van de muur…

2 likes

Kan je misschien proberen om eerst met een föhn het stof ertussenuit te blazen? Die tip kreeg ik laatst van een collega voor het schoonmaken van sommige sneakers en ik denk dat het hier ook kan werken. En zo niet dan kan je daarna altijd nog een sopje gebruiken

7 likes

Ik zou ze eerst stofzuigen met een zacht borsteltje, dan met een microvezeldoek droog afnemen en als het echt nog nodig is met een vochtige doek. De beschrijving zegt dat het polyester is en met een vochtige doek gereinigd kan worden, maar ik zou geen water gebruiken als het niet echt nodig is. En als ze rookt zou ik dat sowieso niet doen want dan krijg je misschien vlekken.

1 like

Ik ben dol op onze heetwater dispenser. Het is zuiniger dan een waterkoker. En je hebt direct een heet kopje thee.
Mijn man heeft zelfs nu een klein koffie filtertje dat er onder past. Direct een kopje fikterkoffie

Maar als ik 1,5 liter water nodig heb dan pak ik de waterkoker. Dan zijn ze beide net zo lang bezig maar is de waterkoker heter.

5 likes

Mijn kind heeft geverfd en het vreemde is alleen de rode verf krijg ik niet uit zijn trui. Heb het geprobeerd met ossengalzeep en dasty. Iemand nog een idee om de verf toch uit zijn trui te krijgen?

1 like

Ik zou zeggen nagellakremover, maar denk dat het goed is om eerst op een klein plekje te testen

1 like

Wat voor kleur is de kleding?

Drogen in de zon na het wassen al geprobeerd?

3 likes

Trui is beige. Ja ook al geprobeerd, maar heeft niet geholpen helaas.

@Jeezlouiz hmm kan ik wel proberen op een klein plekje.

Ik heb zelf geen heetwaterdispencer en snap de voordelen niet echt. Met koken gebruik ik ook altijd de waterkoker, dan zou je nog een apparaat op je aanrecht hebben als je dat zelf ook doet

Kan je niet een goede thermoskan aanschaffen? Dan zet je een keer de waterkoker aan en giet je daarna wat er in een beker en de kan vol.

5 likes

Ik zweer echt bij mn waterdispenser. Ik drink vaak ook maar 1 of twee bakjes thee. En vind het heerlijk dat het zo gauw klaar is. Ook voor soep vind ik het top. Wil nooit meer anders. Denk dat dit wel één van m’n betere aankopen is dit jaar.

4 likes

Ik heb geen bron want heb aan iemand anders gevraagd research te doen haha. Maar als je 't voor kopjes gebruikt dus zuiniger!
Edit bron Heetwaterdispenser vs. waterkoker - Lees hier de verschillen! - Kafea.nl

5 likes

Ik heb er een van Princess (denk de 237000) en die doet het prima, ik vind het fijn dat je de temperatuur ook kan instellen. Maar ik heb nooit naar andere gekeken (heb deze omdat een familielid 'm overhad en m’n waterkoker kapot ging) dus misschien doen ze dat allemaal wel haha

Edit: enige nadeel is dat m’n grote maatbeker er net niet onder past dus dat is wat onhandig met koken soms, is misschien wel iets om op te letten!

1 like

Wij hebbend van inventum

Ik ben door middel van kleine stapjes wat aan het ordenen haha. PlayStation en Switch spellen in bakken en ik heb nog een triljoen kabels in de knoop liggen waarvan ik van drievierde niet weet waar het van is (:smiling_face_with_tear:). Ik ga die bakjes waar @Popsicle ooit haar kabels mee heeft geordend bestellen en alles in het vervolg labelen. Ga van sommige kabels er nooit meer achterkomen waar het van is (of was) pfff.

13 likes

Als je een foto van de kabels maakt kunnen forummers je vast helpen! ‘Raad de kabel’ :nerd_face:

4 likes

Ik heb net mn nieuwe wollen trui gewassen, maar hij stinkt nu zo erorm! Het ruikt naar vieze natte hond ofzo. Komt dat nog goed na het drogen?

Yes ik ben er nogsteeds zo enorm blij mee! Was inderdaad wel een goede om kabels uit te zoeken.

Via google heb je veel plaatjes met de soorten kabel. Ik heb ook heel veel kabels weggegooid waarvan ik niet meer wist waar ze voor waren of geen gebruik meer voor had.

afbeelding

6 likes

Ja dit komt goed

2 likes