Ja precies nog los van die chemische ramp elke keer. En ik vraag me af wat er nou zo speciaal is aan Dawn. Het is Dawn voor en Dawn na, iedereen predikt het Dawn gospel. En Tide ofc.
Heeft iemand ervaring met deze knoflookpers van OXO? Werkt hij een beetje fijn? Ik momenteel die klassieke van de ikea van een paar euro, maar die vind ik echt niet prettig werken. Sta elke avond de restjes eruit te prutsen!
Ik heb hem, ik merk de kwaliteit wel en denk dat ie nog jaren meegaat! Dit merk heeft overigens ook hele mooie en chille maatbekers
Deze schijnt erg goed te zijn, al heb ik hem zelf alleen maar een paar keer gebruikt bij andere mensen thuis.
Zelf heb ik deze, makkelijk en goed schoon te maken.
Ja @Max, zo één zou ik ook aanraden. Heb zelf een net iets andere maar zelfde concept: ZO handig! Even erover heen walsen en het is allemaal fijn, en even onder de kraan houden en met je afwasborstel in de gaatjes prikken en het is weer schoon.
Benieuwd of hier ook mensen zijn die achteraf een quooker niet zovaak gebruiken als gedacht? Zijn bezig met een nieuwe keuken en schrik van de prijs van de quooker zoals wij hem willen (messing uitvoering). Of andere heetwaterkranen waar je tevreden over bent? Ik voel me nu echt een boomer, maar ik denk; al die jaren is het prima zonder quooker gegaan, waarom nu wel? Drink veel thee, maar met een waterkoker die ik op 70 graden instel. Send help
Ik heb geen quooker maar als je je theewater op 70 graden wil is een quooker niet precies het product toch? Tenzij je mengt met koud water maar dat is minder precies. En je hebt nu toch al die waterkoker die daarvoor geschikt is. Het is wel sneller dan een waterkoker. Zou je het met koken veel gebruiken denk je?
Ik heb zelf een Quooker en heb mijn ouders ook geadviseerd die te nemen bij hun verbouwing en we zijn allemaal zo blij. Het is zo handig! Niet meer wachten tot de waterkoker klaar is en wanneer je kokend water nodig hebt om te koken, kan je het zo de pan in doen. Als ik ergens anders ben waar ze het niet hebben, dan moet ik even even wennen. Klinkt misschien verwend, maar je raakt zo gewend eraan omdat het zo makkelijk is.
Ik heb een Selsiuz, ik vond de quooker veel te duur en alle quookers die ik gebruikt heb sputterden op je hand. En de zwarte versie van quooker vond ik lelijk.
Ik ben er ook enorm tevreden over, drink nu 10x meer thee dan eerder omdat het zo makkelijk is. En ik heb een klein aanrecht, dus elk apparaat minder is winst.
Klopt hoor, maar ik benoemde het expliciet omdat ik overal hoor: handig voor thee, terwijl ik daar geen kokend water voor gebruik . Ik vroeg het me af omdat het voor iedereen (incl keukenboer) vanzelfsprekend lijkt en ik het in eerste instantie niet als noodzaak zie. Lijkt me idd vooral voor koken handig.
Wij hebben een Selsiuz, goedkopere variant en werkt echt helemaal prima! Naast thee vind ik het ook fijn dat je je pannen op het vuur lekker snel heet en kokend hebt.
Ik heb die van IKEA ook en volgens mij is de truc om hem schoon te maken, direct na het gebruik het vel er met 1 vinger uitwippen en direct onder de kraan spoelen. Sindsdien is ie heel snel schoon. Als het ingedroogd is sta je inderdaad meer te rommelen ermee.
@Mrsbombastic Een vriendin van mij heeft een ander merk dan de Quooker, daarvoor had zij een Quooker en dit andere merk is (behalve veel goedkoper) ook beter omdat ie niet spettert wat de Quooker wel deed.
Oh, is dit huidhouden?
Hmm, nee, dat ben ik helaas niet met je eens, ik maak hem elke avond direct na gebruik schoon en sta dan echt super te priegelen ermee. De vorm van dat bakje is zo onhandig, de restanten komen er amper uit. Moet echt met een afwasborstel erin prikken om de velletjes eruit te krijgen!
Welk merk kookwaterkraan heeft je vriendin nu? Wij willen ook een cooker, zou wel fijn zijn als het een kraan is die niet spettert als het water zo heet is.
Ik heb ook die van Ikea, maar ik vond een life changing life hack dat je die knoflookteen met schil en al erin moet doen. Je perst dan alsnog de knoflook eruit en je kunt daarna mega makkelijk dat hele schilletje uit die pers halen!
Ik kan alleen maar zeggen dat ik thuis nooit een quooker zal nemen (hoe chill ik het ook vind dat ik niet hoef te wachten) omdat ie inderdaad zo erg spettert. Mijn vriend durft bij mijn ouders in ieder geval geen thee meer te zetten hierdoor dus ik weet dat het voor ons een miskoop zal zijn.
Wat bedoel je met ‘is dit huishouden?’. Vervelend dat dat bij jou niet werkt, bij mij lukt het daardoor in een paar seconden. Dan is op zoek naar iets anders inderdaad misschien beter.
Van Franke! Heb het net even gevraagd want ik wist het niet.
Op mijn werk hadden we een qooker en ook last van het gespetter. Maar als je de kraan goed in je kop houdt dan is het wel te overzien!
Ik gebruik ook geen kokend water voor thee, maar doe gewoon 2/3 kokend uit de quooker en aanvullen met koud water. En idd voor koken ook ideaal!