Huishoudtopic #2

Aan de waslijn of in het trapgat over de ballustrade.

Over een lange lijn in de kelder bij de cv ketel, volledig open geplooid.

1 like

Dit hang je met de haken over de deur, even je dekbed uitslaan en ophangen. Hier hang ik 2 1-persoons dekbedden + een 2-persoons matrashoes aan. Ook ideaal voor broeken!

2 likes

Altijd over deze:
Volgens mij is mijn beddengoed 220x240 en dat gaat precies.

2 likes

Ik heb een droogrek/droogtoren van Ikea (die je ook op de foto ziet) maar die is al 10 jaar oud en niet meer verkrijgbaar nu. Het is de Antonius maar dan met wieltjes. Die is super stevig, dus de stangetjes buigen echt niet door. De wieltjes zijn wel kapot dus heb laatst gekeken om 'm te vervangen maar hij wordt dus niet meer gemaakt helaas.

1 like

Heeft er iemand tips voor opbergsystemen van het keukenkastje? Ik heb nu al m’n schoonmaakmiddelen los staan, maar dat vind ik niet echt handig of er opgeruimd uitzien. Dus heeft iemand aanraders voor dozen oid waar de flessen in kunnen?

Ik heb ze gewoon in een bak die ik eruit trek als ik ga schoonmaken. Niks fancy

2 likes

@RubyBlue zo heb ik het! Iets daarboven stekt @Fenayi een vergelijkbare vraag en reageren mensen hoe zij het hebben.

2 likes

Iemand hier een goede tip hoe je een zeef goed schoon krijgt? Elke keer weer aan het klooien met dingen die je amper tussen die gaatjes uit krijgt.

Op de kop spoelen en dan met de afwasborstel in de gaatjes drukken. Veel verder dan dat ben ik nog niet gekomen.

2 likes

Dat is ook mijn tactiek maar zo vaak dat het een eeuwigheid duurt en ik nog net niet de zeef in de prullenbak gooi omdat de stukjes er amper tussen uit te krijgen zijn :face_with_symbols_over_mouth:

4 likes

Ik ram m altijd zo snel mogelijk na gebruik op de rand van de wasbak. Ik hou m dan ondersteboven
Dan valt het meeste eruit. Nog ff naspoelen en klaar

3 likes

Even voor @inezweski of andere vaatwassergoeroes; als je deze vaatwastabletten van Lidl gebruikt, moet je dan nog andere middelen als zout of glansspoelmiddel toevoegen? Nee toch?

Ik doe het wel altijd

3 likes

Dan ga ik dat nog even kopen.

2 likes

Nee joh, dat is echt niet nodig. De tabletten zijn niet voor niets all-in-one. Mijn vaatwasser kun je daar ook op instellen, er brandt dan geen lampje meer dat je die middelen moet bijvullen.

3 likes

Jawel! Ik heb van Inez geleerd dat je vaatwasser precies op het juiste moment glansspoelmiddel en zou loslaat. Bij zo’n blokje komt alles tegelijk. Ik merk het ook aan m’n glazen als één van beide weer bijgevuld moet worden. Kost ook geen drol.

5 likes

Ik heb een beetje een foundation rand langs de kraag van mijn wollen mantel, heeft iemand een idee hoe is dat kan verwijderen zonder nieuwe vlekken te maken?

Wel doen, want het komt niet op het juiste moment vrij. Sowieso glansspoel. Zout afhankelijk van hoe hard je water is en het type machine. Kun je vinden in de gebruiksaanwijzing…

2 likes

Maar dan slaat het echt nergens op om zulke blokjes te kopen. Als je zout en glansspoelmiddel koopt kun je net zo goed vaatwaspoeder gebruiken in plaats van deze blokjes.

2 likes