Huishoudtopic #2

Nee joh, dat is echt niet nodig. De tabletten zijn niet voor niets all-in-one. Mijn vaatwasser kun je daar ook op instellen, er brandt dan geen lampje meer dat je die middelen moet bijvullen.

3 likes

Ik heb een beetje een foundation rand langs de kraag van mijn wollen mantel, heeft iemand een idee hoe is dat kan verwijderen zonder nieuwe vlekken te maken?

Wel doen, want het komt niet op het juiste moment vrij. Sowieso glansspoel. Zout afhankelijk van hoe hard je water is en het type machine. Kun je vinden in de gebruiksaanwijzing…

2 likes

Maar dan slaat het echt nergens op om zulke blokjes te kopen. Als je zout en glansspoelmiddel koopt kun je net zo goed vaatwaspoeder gebruiken in plaats van deze blokjes.

2 likes

Klopt, die wastabs voor in je wasmachine slaan ook nergens op. Mensen kopen ze terwijl ze knetter duur zijn. 100% marketing.

4 likes

@FrauHelga

3 likes

Wie heeft de beste tip om sportkleding minder naar zweet te laten stinken. Heb het al een nacht in de soda laten weken.

Dank allen!

2 likes

Met azijn! Soda heb ik nooit gehoord?

4 likes

Held! Ik ga de goedkope tabletten kopen en glansspoelmiddel en zout los.

4 likes

Ga ik dat morgen proberen. Dank!

2 likes

Ik gooi de sportkleding van mijn vriend (op zijn verzoek) bij de 90-graden was. Is het enige dat nog helpt, maar moet je alleen doen als het geen mooie sportkleren zijn natuurlijk…

1 like

:laughing:

7 likes

Wasmiddel voor sportkleding, AH heeft eigen merk. Of HG heeft een potje poeder wat je bij je normale waspoeder doet. Werkt goed!
Mijn man zijn fietskleding stonk ook altijd zo nog na het wassen.

1 like

Het is mijn wedstrijdshirt, dus dirf geen 90 garden was aan. Moet het nog wel passen volgende week - hahah

1 like

Staat er toch gewoon op? Inclusief etc

Edit- Ik vraag mij trouwens af waarop de veronderstelde deskundigheid van @inezweski berust afgezien van lange posts op een forum?

6 likes

Jawel, maar ik hecht meer waarde aan het oordeel van mensen die iets daadwerkelijk geprobeerd hebben dan aan het praatje van de verkoper.

2 likes

Maar waarom probeer je het niet gewoon zƩlf? Mogelijk werkt het gewoon pico bello en spaar je geld, milieu en boodschappen sjouwen.

Omdat ik nauwelijks ervaring heb met vaatwassers en liever goed beslagen ten ijs kom voor ik iets verpest.

Wellicht naĆÆef maar als mensen over een bepaald onderwerp zeggen ā€˜op deze manier werkt het goed’, dan ga ik er vanuit dat dat klopt. En zeker met een onderwerp waar ik nog weinig van weet, vind ik het prettig om eerst naar ervaringen van anderen te luisteren.

10 likes

Biotex week voor 24u helpt bij ook altijd goed. En daarna nog wassen op 40 graden met een scheut azijn

4 likes