“Black&Decker, de ellende begint al bij de stekker” is zo ongeveer het familiemotto van mijn schoonfamilie
Dus ik zou de Kärcher kiezen, maar ik heb met deze apparaten helemaal geen ervaring. Is er prijsverschil?
Ooh haha dat klinkt als een “goed” motto .
@Bailey oh toch de matrassen en bank! Welk mondstuk gebruik je daarvoor?
Deze:
Het is niet zo’n dieptereiniging als met een tapijtreiniger natuurlijk maar ik krijg er wel vlekken mee uit de bank (en voor het matras gebruik ik het vooral om het wat op te frissen).
Top, dankjewel! Dan ga ik voor een Kärcher
Ja mee eens! Ik heb een SC 3 EasyFix Premium en die kan je tussendoor vullen. Ik gebruik m denk ik een keer per maand voor echt een diepe schoonmaak. Ik zou wel wat extra doeken bijbestellen.
Ik gebruik het ook voor tapijt en bank, het maakt oppervlakkige vlekken goed schoon. Maar het is geen dieptereiniging idd @dblauw.
Ik heb ook de textiel sproeier erbij gekocht om kleding te stomen, maar die valt tegen.
Ik heb die PFAS vrije koekenpannen van de AH spaaractie van laatst. En de laatste tijd kan ik er niet eens een ei in bakken zonder aan te koeken.
Meer mensen last van?
Hoe lang heb je ze en hoe was je ze af? Ik ben echt nog steeds super tevreden namelijk en niks koekt aan.
Ik heb ze denk ik een paar maanden?
En was ze af met de hand. Er zitten ook geen krassen in ofzo. Zie verder geen beschadigingen in de pan, maar het plakt soms als een GEK
Wat klote zeg! Ik doe ze inderdaad ook met de hand afwassen en altijd met siliconen/plastic opscheplepels enzo gebruiken.
Zou ook niet weten of je dat nog kan terugdraaien zeg maar, denk het eigenlijk niet?
Eerst goed warm laten worden.
Haha ja mijn vader is ook erg anti dat merk.
Mijn zoon heeft gosteren in een witte polo bij een speeltuin met een soort watertafel gespeeld en op die witte polo zitten nu waterspetters met zand. Iemand een idee hoe ik dat eruit krijg? Ik heb de polo al even laten weten in water.
Gewoon in de wasmachine?
Nee weg mikken. Nat zand is echt the worst.
Alleen weken in water is niet genoeg. Biotex breekt de vlekken af dus dat zou ik eerst doen. Emmer met lauwwarm water en een flinke scheut groene Biotex (vloeibaar of poeder), paar uur laten weken. Kans is groot dat je dan de vlekken grotendeels weg kan wrijven.
Je kunt het een aantal keer herhalen, er eventueel nog een vlekkenspray op loslaten als de vlekken heel hardnekkig zijn (Shout en Pink Stuff bijvoorbeeld) en daarna in de wasmachine.
Mocht je na wassen nog lichte vlekken zien, hang dan de polo in de directe zon, dat helpt ook vaak.
Heeft iemand een tip om deze kerrievlekken uit dit spijkerjasje te krijgen? Er zit ook nog een enorme vlek aan de binnenkant
Kerrievlekken zijn verschrikkelijk, mijn dochter heeft het ooit in haar kleding gehad en dat kostte veel moeite om er uit te krijgen.
Door de tamarinde die er waarschijnlijk in zit, kan de vlek ook nog roze / rood verkleuren zodra er iets van zeep op gaat.
Ik heb het destijds opgelost door goed afwasmiddel te gebruiken, groene Dreft. Royaal gebruiken, goed inwrijven en in laten werken, uitspoelen en herhalen. Ik lees dat een combi van afwasmiddel en azijn ook wordt aangeraden, maar ik weet niet meer honderd procent zeker of ik dat toen heb gebruikt. Het is het proberen waard in ieder geval.
De stof waarop de kerrievlekken zitten lijkt redelijk stevig (spijkerstof), dus dat kan verschillende behandelingen wel aan.
Pink Stuff vlekkenspray kan nog helpen. Het is verschrikkelijk agressief, vooral als je het met blote vingers wil inwrijven. Mijn huid reageert daar direct op, het irriteert enorm. Maar diverse kledingstukken waarbij niets anders hielp heb ik alsnog vlekken weggekregen met Pink Stuff.
Glansspoelmiddel
Is dit echt? Ik heb de afgelopen weken veel in de tuin gewerkt en ook nat zand (water spetters met zand) op m’n kleren gehad maar dit is er echt allemaal uitgegaan in de wasmachine? @ABC123 wist niet dat dit een ding was. Heb je het al in de wasmachine geprobeerd eigenlijk?