Huishoudtopic #2

Iemand nog een tip om was snel te laten drogen? Ik heb nu 2 wasrekken beneden staan wat nog een beetje vochtig is. Word er gek van :smiling_face_with_tear:.

Als ik snachts de airco aan het staan gaat het wel sneller, maarja wil eigenlijk ook niet de hele nacht dan ding aan laten staan. Misschien toch een half uurtje in de droger of krimpt kleding dan alsnog?

1 like

Een kleine ventilator erop zetten om de lucht erlangs te bewegen misschien?

2 likes

Ohja dat kan ik misschien wel proberen.

1 like

En een luchtontvochtiger neerzetten? Dat helpt hier heel goed!

4 likes

Ik hem meestal een raam open en ik draai kledingstukken die langzaam drogen soms na een paar uurtjes om. Want vaak is de bovenkant al helemaal droog, maar de andere kant van een trui of broek niet. En ik probeer het op te hangen met ruimte tussen de kledingstukken zodat het niet tegen elkaar hangt. Daarnaast gebruik ik hangers voor sommige dingen en die hang ik aan de gordijnroede.

2 likes

Iemand een oplossing voor een natte vloer in ded badkamer? Het stukje net buiten mijn douche wordt altijd super nat en dat is ook precies het stukje waar ik voor de spiegel sta. Eerst had ik daar een badmat liggen maar die werd dan ook helemaal doorweekt en daar gleed ik wel eens over uit. Nu leg ik meestal een handdoek op het natte gedeelte, maar dat vind ik er zo slordig uit zien en dan zit je met zo’n doorweekte handdoek die je eerst moet laten droger voordat je ‘m in de wasmand gooit. Slippers kan maar ik laat die meestal overal in huis slingeren

2 likes

Enige dat ik kan bedenken om de oorzaak aan te pakken. Dus of een langer douchegordijn of de dichting van de douchewand beter afsluiten.
Eventueel een dorpel bij de douche maken.

Verder zal het toch bij handdoeken of matten blijven.

5 likes

Ik gebruik meestal een vaatdoek om de natte plekken op te vegen (de kraan en vlak naast de glazen deur). Ik laat het drogen op de radiator, vind dat voor nu het beste werken

2 likes

Ik gebruik om precies deze reden een houten badmat, zodat het water daaronder blijft staan en de bovenkant niet nat wordt. Enige nadeel is dat het het water van je voeten ook niet opneemt.

Zoiets:

3 likes

Wat wij hebben gedaan is de stand van de douchestraal aanpassen. De straal gaat nu niet recht naar beneden maar gaat schuin naar rechts, in de richting van het doucheputje.

Ik overweeg zo’n spray vloerwisser te kopen voor rondom de kattenbak, omdat ik het toch wel echt eigenlijk even elke dag schoon wil maken daar. Maar ik kom er niet helemaal uit of het nou iets is wat handig is of alleen handig lijkt? Als je nou gewoon genoeg van die doekjes hebt zodat ze elke dag meteen in de was kunnen, is dit dan een handig systeem? Het is hierbij goed om te weten dat ik schoonmaken haat en lui ben. Dus als dit in de praktijk 1% tegenvalt ga ik het nooit doen :nail_care:

Ja is echt ideaal! Ik gebruik het in de keuken omdat er tijdens het koken etc altijd druppels water op de vloer vallen en je dat heel duidelijk blijft zien. Echt weinig moeite om te gebruiken.

3 likes

Hoera dit wilde ik horen

Ja ben ook enthousiast! Het is echt easypeasy sprayspray veegveeg en klaar 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼

4 likes

Zo’n badmat die weer droog wordt vanzelf en snel (een harde plaat is dat), maar ik weet dan even niet waar je op moet zoeken. Zie het veel voorbij komen op IG als “Amazon find”.

Oke goedemorgen het is een stenen ding

1 like

Ik krijg dit met geen mogelijkheid weg.

1 like

Dat lijkt op kalkaanslag wat ik ook had op mijn zwarte tegels. Bij mij ging het heel goed weg met schoonmaakazijn. Er op gieten, even laten inwerken en daarna wegvegen. Eventueel nog schrobben.
Maar misschien heb je dat al geprobeerd hoor… Dan heb ik niks gezegd.

Yes al geprobeerd. En ook Pinkstuff en glansspoelmiddel.

3 likes

Dit heb je echt al zo vaak gepost? Zag het gelijk aan je foto Oh dat is weer whitecactus. En je oudste post erover is uit 2020. Maar wat wil je nu horen? Want als mensen tips geven is het Werkt niet, heb ik al geprobeerd ik heb alles geprobeerd.

13 likes

Nieuwe leden, nieuwe trucs?

Zeikerd